Temel Yunanca ve Latince gramer yapıları öğrenilir. Yunanca ve Latince felsefe metinleri çözmeye ilişkin alıştırmalar yapılır. Yunanca ve Latince felsefe kavramları tartışılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1. Klasik Yunanca ve Latince gramer yapılarını ayrıntılı öğrenir |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2. basit orjinal metinleri çözer. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3. genelde “dil”in yapısı konusunda yetkinlik kazanır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ4. etimolojik çözümlemeler yapmaya alışır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ5. temel Yunanca ve Latince felsefe metinlerini çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
a) Zaman Artması – Platon: seçme metinler
b) Lectio XIII, Exercitium XII (perfectum passivum participium) – Augustinus: seçme metinler |
|
3 |
a) Kaynaşmalı İsimler ve Sıfatlar – Platon: seçme metinler
b) Lectio XIV, Exercitium XIV (ablativus limitationis) Augustinus: seçme metinler |
|
4 |
a) Gutturalli ve Labialli Themalar, Genitivus Partitivus – Platon: seçme metinler b) Lectio XV, Exercitium XV (ilgi zamirinin kullanılışı) - Augustinus: seçme metinler |
|
5 |
a) Dentalli Themalar - Platon: seçme metinler
b) Lectio XVI, Exercitium XVI (posse ile prodesse fiilleri, konsekutiv cümle) - Augustinus: seçme metinler |
|
6 |
a) Liquidalı Themalar - Platon: seçme metinler Anselmus: seçme metinler
b) Lectio XVII, Exercitium XVII (üçüncü fiil çekimi) - Anselmus: seçme metinler |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
a) Nu’lu themalar, genitivus temporis - Platon: seçme metinler
b) Lectio XVIII, Exercitium XVIII (üçüncü isim çekimi – istisnalar) - Anselmus: seçme metinler |
|
9 |
a) NT’lı themalar, appositio - Platon: seçme metinler b) Lectio XIX, Exercitium XIX (ablativus qualitatis) - Anselmus: seçme metinler |
|
10 |
a) Present partikipin aktiv ve medyo passiv şekilleri - Platon: seçme metinler
b) Lectio XX, Exercitium XX - Lectio XXI, Exercitium XXI (ablativus modi, üçüncü isim çekimi) – Thomas Aquinas: seçme metinler |
|
11 |
a) Sigmalı themaların cinssiz isimleri, dativus limitationis - Platon: seçme metinler
b) Lectio XXII, Exercitium XXII - Lectio XXIII, Exercitium XXIII (reduplicatio ile yapılan perfectum gövdesi) - Thomas Aquinas: seçme metinler |
|
12 |
a) Sigmalı themaların sıfatları ve özel adlar - Platon: seçme metinler b) Lectio XXIV, Exercitium XXIV - Lectio XXV, Exercitium XXV (üçüncü isim çekimi sıfatları) - Thomas Aquinas: seçme metinler |
|
13 |
a) Kaynaşmalı ve kaynaşmasız vokalli fiillerde aktiv ve medyum, futur ve aoristin indikativ, infinitiv ve partikipi. - Platon: seçme metinler b) Lectio XXVI, Exercitium XXVI - Lectio XXVII, Exercitium XXVII (indirekt soru cümleleri) - Thomas Aquinas: seçme metinler |
|
14 |
a) Kaynaşmalı diillerde aktiv ve medyo-passiv present ve imperfektin indikativ, imperativ, infinitiv ve partikipi. ao’lu fiiler. - Platon: seçme metinler b) Lectio XXVIII, Exercitium XXVIII (praesens participium) - Thomas Aquinas: seçme metinler |
|
15 |
SON SINAV |
Kaynaklar
Ders Notu |
||
Diğer Kaynaklar |
H.W. Smyth, Greek Grammar. Platon: seçme metinler
Lingua Latina (Latince Ders Kitabı I), Ord. Prof. Dr. Georg Rohde, Prof. Dr. Samim Sinanoğlu, DTCF Yay., Ankara 1985.
Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınlar, 1996.
Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock, Harper Collins. Augustinus: seçme metinler Anselmus: seçme metinler Thomas Aquinas: seçme metinler |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
15 |
30 |
Son Sınav |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
|
|
X |
|
2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur |
|
|
|
|
x |
3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
|
|
x |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
x |
9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
|
|
|
|
X |
10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
|
|
|
|
x |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
15 |
2 |
30 |
Son Sınav |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |