• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 218
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Antik Yunan ve Latin dilinin temel gramerinin ve syntaks’ının ayrıntılı öğretilmesi, Yunanca ve Latince felsefe metinlerinin çözümlenmesi, Yunanca ve Latince felsefe terimlerinin bilinmesi.
Dersin İçeriği: 

Temel Yunanca ve Latince gramer yapıları öğrenilir. Yunanca ve Latince felsefe metinleri çözmeye ilişkin alıştırmalar yapılır. Yunanca ve Latince felsefe kavramları tartışılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Yanıt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersin sonunda öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

ÖÇ1. Klasik Yunanca ve Latince gramer yapılarını ayrıntılı öğrenir

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ2. basit orjinal metinleri çözer.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ3. genelde “dil”in yapısı konusunda yetkinlik kazanır.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ4. etimolojik çözümlemeler yapmaya alışır.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ5. temel Yunanca ve Latince felsefe metinlerini çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,8,10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

a) Zaman Artması – Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XIII, Exercitium XII (perfectum passivum participium) – Augustinus: seçme metinler

 

3

a) Kaynaşmalı İsimler ve Sıfatlar – Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XIV, Exercitium XIV (ablativus limitationis) Augustinus: seçme metinler

 

4

a) Gutturalli ve Labialli Themalar, Genitivus Partitivus – Platon: seçme metinler

b) Lectio XV, Exercitium XV (ilgi zamirinin kullanılışı) - Augustinus: seçme metinler

 

5

a) Dentalli Themalar - Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XVI, Exercitium XVI (posse ile prodesse fiilleri, konsekutiv cümle) - Augustinus: seçme metinler

 

6

a) Liquidalı Themalar - Platon: seçme metinler

Anselmus: seçme metinler

 

b) Lectio XVII, Exercitium XVII (üçüncü fiil çekimi) - Anselmus: seçme metinler

 

7

ARA SINAV

 

8

a) Nu’lu themalar, genitivus temporis - Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XVIII, Exercitium XVIII (üçüncü isim çekimi – istisnalar) - Anselmus: seçme metinler

 

9

a) NT’lı themalar, appositio - Platon: seçme metinler

b) Lectio XIX, Exercitium XIX (ablativus qualitatis) - Anselmus: seçme metinler

 

10

a) Present partikipin aktiv ve medyo passiv şekilleri - Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XX, Exercitium XX  - Lectio XXI, Exercitium XXI (ablativus modi, üçüncü isim çekimi) – Thomas Aquinas: seçme metinler

 

11

a) Sigmalı themaların cinssiz isimleri, dativus limitationis - Platon: seçme metinler

 

b) Lectio XXII, Exercitium XXII - Lectio XXIII, Exercitium XXIII (reduplicatio ile yapılan perfectum gövdesi) - Thomas Aquinas: seçme metinler

 

12

a) Sigmalı themaların sıfatları ve özel adlar - Platon: seçme metinler

b) Lectio XXIV, Exercitium XXIV - Lectio XXV, Exercitium XXV (üçüncü isim çekimi sıfatları) - Thomas Aquinas: seçme metinler

 

13

a) Kaynaşmalı ve kaynaşmasız vokalli fiillerde aktiv ve medyum, futur ve aoristin indikativ, infinitiv ve partikipi. - Platon: seçme metinler

b) Lectio XXVI, Exercitium XXVI - Lectio XXVII, Exercitium XXVII (indirekt soru cümleleri) - Thomas Aquinas: seçme metinler

 

14

a) Kaynaşmalı diillerde aktiv ve medyo-passiv present ve imperfektin indikativ, imperativ, infinitiv ve partikipi. ao’lu fiiler. - Platon: seçme metinler

b) Lectio XXVIII, Exercitium XXVIII (praesens participium) - Thomas Aquinas: seçme metinler

 

15

SON

SINAV

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

 

Yunanca Uygulama Kitabı, Prof. Dr. Suat Sinanoğlu, Dr. Candan Türkkan,  Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları No. 286 Klasik Filoloji Bölümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1979.

 

H. Hansen and G. Quinn: Greek : An Intensive Course. (2nd Revised edition, Fordham University Press 1992).

 

H.G. Liddell and R.Scott. Abridged Greek Lexicon (Oxford University Press 1935).

 

H.W. Smyth, Greek Grammar.

Platon: seçme metinler

 

 Lingua Latina (Latince Ders Kitabı I), Ord. Prof. Dr. Georg Rohde, Prof. Dr. Samim Sinanoğlu, DTCF Yay., Ankara 1985.

 

Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınlar, 1996.

 

Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock, Harper Collins.

Augustinus: seçme metinler

Anselmus: seçme metinler

Thomas Aquinas: seçme metinler

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

15

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Ders

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

 

X

 

2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur

 

 

 

 

x

3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

x

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

 

X

 

 

6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

 

 

X

8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

x

9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

 

X

10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

 

 

 

 

x

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

10

2

20

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

     15

2

30

Son Sınav

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5