Felsefenin belirli bir alanında uzmanlaşmış bir akademisyenin kılavuzluğunda derinlemesine bir araştırma etkinliği. Bu etkinlik sürecinde, öğrencinin belirli bir felsefe problemi üzerine araştırma yapma ve yaptığı araştırmayı ulusal ya da uluslararası dergilerde yayınlanabilecek bir makale haline getirmesi beklenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefe sorunlarını özgün biçimlerde tanır. |
1-10 |
2, 3 |
B, C |
2) bir felsefe sorununu iyi tanımlanmış biçimde dile getirir. |
1-10 |
2, 3 |
B, C |
3) bir felsefe sorununun neden sorun olduğunu açıklar. |
1-10 |
2, 3 |
B, C |
4) bir felsefe sorununun nasıl incelenebileceğine ilişkin olanakları tartışır. |
1-10 |
2, 3 |
B, C |
5) bir felsefe sorununun incelenmesinde kullanılacak kaynaklarla yöntemleri saptar. |
1-10 |
2, 3 |
B, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Adayla danışman bir felsefe sorusunun ne olduğunu tartışır: Bir felsefe sorunu nasıl tanımlanıp dile getirilebilir? |
- |
2 |
Tartışma: Öğrencinin önemli olduğunu düşündüğü, incelenmeye aday felsefe soruları nelerdir? İncelenecek felsefe sorunu neden önemlidir? |
Önerilen metinlerin okunması |
3 |
Tartışma: Daha önce benzer felsefe soruları nasıl tanımlanıp dile getirilmiştir? İncelenen sorunla ilgili olarak felsefe yazınında neler bulunmaktadır? |
Önerilen metinlerin okunması |
4 |
Tartışma: Sorunla ilgili olarak gözönüne alınması gereken yeni kaynaklar nelerdir? |
Önerilen metinlerin okunması |
5 |
Tartışma: İncelenen sorun nasıl yeniden tanımlanıp dile getirilebilir? Hangi ileri araştırma yolları olanaklıdır? |
Önerilen metinlerin okunması |
6 |
İlgili metinlerin tartışılması. |
Önerilen metinlerin okunması |
7 |
Ara rapor: Araştırma sorusu ile ilgili yazın eleştirisi. Sorunun tanımlanıp dile getirilmesi |
|
8 |
Tezin ana uslamlamasının tartışılması. |
Önerilen metinlerin okunması |
9 |
Tartışma: Başlangıçtaki sorunun yeniden tanımlanıp dile getirilmesi. İlgili metinlerin tartışılması. |
Önerilen metinlerin okunması |
10 |
Ara rapor: Araştırma sorusu ile ilgili yazının eleştirel değerlendirmesi. Tezin ana uslamlaması ile savları. |
Önerilen metinlerin okunması |
11 |
Tezin taslak yazımının sunulması. |
Önerilen metinlerin okunması |
12 |
Tartışma: Tez nasıl daha iyi hale gelebilir? |
Önerilen metinlerin okunması |
13 |
Tartışma: Başlangıçtaki sorunun yeniden tanımlanıp dile getirilmesi. |
Önerilen metinlerin okunması |
14 |
Genel değerlendirme. |
Önerilen metinlerin okunması |
15 |
Tezin jüriye sunulması. |
- |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Nermi Uygur, “What is a Philosophical Question?”, Mind New Series, Vol. 73, No. 289 (Jan., 1964), pp. 64-83. Lewis Vaughn, Writing Philosophy: A Student's Guide to Writing Philosophy Essays, Oxford University Press, 2005. G. Deleuze, F. Guattari, What is Philosophy?, tr. by Hugh Tomlinson and Graham Burchell, New York: Columbia University Press, 1994. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
2 |
60 |
Son Rapor |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
X |
|||||
2 |
Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. |
X |
|||||
3 |
Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
X |
|||||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
X |
|||||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
X |
|||||
6 |
Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
X |
|||||
7 |
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
X |
|||||
8 |
Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|||||
9 |
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
X |
|||||
10 |
Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
5 |
60 |
Ödev |
2 |
20 |
40 |
Son Rapor |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
200 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |