• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 327
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış İslam filozoflarının metinlerinin incelenmesi.
Dersin İçeriği: 

Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış felsefeciler, kendilerine özgü bir düşünce sistemi geliştirdiler mi, yoksa Platon ve Aristoteles'in etkili olduğu Antik Yunan felsefesini çevirilerle ve yorumlarla aktarmaktan öteye gidemediler mi? Ortaçağ'da, İslam felsefesinin Batı düşüncesine etkisi oldu mu? Bu dersin amacı, İslam toplumlarında özellikle "İslam Rönesansı" olarak anılan dönemde gelişmekte olan felsefeyi, kaynakları ve etkileriyle incelerken, belirtilen soruları ve benzerlerini de çok yönlü tartışmaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) İslam felsefesinin temel kavramlarıyla tanışır.

1,2,3,4

1,2,3

A,C

2) İslam filozoflarının görüşlerini öğrenir.

2,3,6

1,2,3

A,C

3) “İslam Rönesansı” olarak adlandırılan dönemi tarihsel olarak öğrenir.

3,6,10

1,2,3

A,C

4) İslam filozoflarıyla antik dönem filozofları arasındaki ilişki konusunda bilgi sahibi olur.

8,9,10

1,2,3

A,C

5) İslam felsefesi literatürünü tanır.

7,9,10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel giriş

 

2

İslam Felsefesinin yükselişi

 

3

İslam Felsefesinin kaynakları

 

4

Meşşai okulu

 

5

Meşşai okulu

 

6

Meşşai okulu

 

7

İşrakiye okulu

 

8

Ara sınav.

 

9

İşrakiye okulu

 

10

İşrakiye okulu

 

11

Rivakiye okulu

 

12

Rivakiye okulu

 

13

İhvan-ı safa okulu

 

14

İhvan-ı safa okulu

 

15

Dönem ödevi teslim

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

Ülken, Hilmi Ziya “İslam Felsefesi” Ülken yay. (2007)

Diğer Kaynaklar

Corbin, Henry (April 1993). History of Islamic Philosophy. Liadain Sherrard (trans). London and New York: Kegan Paul International. 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Sunum

1

20

Dönem ödevi

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

 

X

 

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

     

X

 

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

   

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

 

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

   

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

 

 

X

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

X

 

   

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

   

 

 

X

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

   

 

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

4

40

Ara Sınav

1

25

25

Sunum

1

15

15

Dönem ödevi

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6