• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 305
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
19. yüzyılın başlıca filozoflarının metinlerinin okunması, yorumlanması ve çözümlenmesi.
Dersin İçeriği: 

9. yüzyılın başlıca filozoflarının metinlerinin okunması, yorumlanması ve çözümlenmesi. Bu metinler arasında: Hegel'den, Tarihte AkılTinin Fenomenolojisi; Marx'tan Kapital1844 El YazmalarıFelsefenin Sefaleti; Feuerbach'tan, Geleceğin Felsefesinin İlkeleri., vd. yer alacaktır. Ayrıca, tarihte ilerleme fikri, tarihte akıl vb. konular da tartışılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefi sorgulama ve metin analizi becerilerini 19. yy kavram ve tartışmaları üzerinden geliştirir.

1,2,3

1,2,3

A,C

2) 19.yy kavramlarını tanır. 

7,8,9,10

1,2,3

A,C

3) felsefi kavramlar üzerinden 19.yy metinlerine bakmaya başlar.

7,8,9

1,2,3

A,C

4) kuramsal ve pratik sorunsallarla ilişkide ontolojik argümanlara başvurmaya başlar.

 

4,5,6

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş mahiyetinde 19.yy felsefesine dair bilgi verilir.

19.yy Felsefesinin Kavramları

2

 

Yaşamın Sanatsal Olumlaması olarak Tragedya başlığı altında

Nietzsche’nin “Tragedyanın Doğuşu” adlı eserinin okunması

Nietzsche

3

“Tragedyanın Doğuşu” 

Nietzsche

4

 

“Tragedyanın Doğuşu”

Nietzsche

5

 

 “Böyle Buyurdu Zerdüşt”

Nietzsche

6

 “Böyle Buyurdu Zerdüşt”

 

Nietzsche

7

 

“Böyle Buyurdu Zerdüşt”

Nietzsche

8

ARA SINAV

 

9

 

“ Ahlakın Soykütüğü”

Nietzsche

10

 

 “Ahlakın Soykütüğü”

Nietzsche

11

 “Ahlakın Soykütüğü”

Nietzsche

12

“İyinin ve kötünün Ötesinde”

Nietzsche

13

“İyinin ve kötünün Ötesinde”

Nietzsche

14

“İyinin ve kötünün Ötesinde”

Nietzsche

15

Final Examination

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Prof. Dr. Tülin Bumin tarafından bir araya getirilen, Friedrich Nietzsche’nin adı geçen eserlerinin İngilizce, Türkçe ve Almanca kopyaları.

Diğer Kaynaklar

'Basic Writings of Nietzsche', trans. Walter Kaufmann, Modern Library, 2000

'The Birth of Tragedy and the Case of Wagner', trans. Walter Kaufmann, Vintage, 1967,

'On the Genealogy of Morality and Other Writings', trans. Carol Diethe, Cambridge University Press, 1994, also contains: 'The Greek State', 1872 and 'Homer on Competition', 1872)

 

Materyal Paylaşımı

 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

3

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

X

 

 

2

Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

X

 

 

 

6

Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

X

 

 

7

Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

 

 

X

8

Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

 

X

 

9

Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

X

 

10

Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

X

 

 

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

3

5

15

Son sınav

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6