• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 206
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
17. yy ın ayırt edici özelliğini bulmak ve kavramak için ağırlıklı olarak İngiliz Empirisistlerinin metinleri üzerinde durulur
Dersin İçeriği: 

Yeniçağ filozoflarından bir veya ikisinin seçilen bir eserinin tamamının okunup çözümlenmesi. Bu derste, Yeniçağ Felsefesi dersinde ele alınan filozoflardan biri veya ikisi seçilerek bu kişilerin eserlerinden bir tanesinin tamamı okunuyor ve dönem boyunca ayrıntılı bir biçimde analiz ediliyor. Burada amaç, filozofun eserinde ifade bulan düşünce yolunu ve macerasını başından sonuna kadar izlemek, anlamak ve üzerine eleştiri, yorum getirmektir. Renè Descartes'ın İlk Felsefe Üzerine Düşünceler, Baruch Spinoza'nın Etik, Gottfried Leibniz'in Monadoloji, John Locke'un İnsan Anlayışı Üzerine Bir Deneme, George Berkeley'in Şüphecilere ve Ateistlere Karşı Hylas ile Philonous'un Üç Diyaloğu veya David Hume'un İnsan Anlayışı Üzerine Bir İnceleme adlı eserleri seçilebilecek metinlerden bazılarıdır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefi sorgulama ve metin analizi becerilerini geliştirir.

1,2,6

1,2,3

A,C

2) 17. yy’ın Felsefi kavramlarını tanır. 

7,8,9,10

1,2,3

      A,C

3) felsefi kavramlar üzerinden felsefe tarihinin belli dönemlerine metinler üzerinden bakmaya başlar.

7,9,10

1,2,3

A,C

4) kuramsal ve pratik sorunsallarla ilişkide felsefi kavramlara başvurmaya başlar.

 

2,3,4,6

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş mahiyetinde felsefeyle ilgili genel bilgiler verilir.

Felsefenin Temelleri

2

John Locke, An Essay Concerning Human Understanding “Epistle to the Reader, I.i”

Locke

3

Locke, Book I - Neither Principle nor Ideas are Innate, Chapter 01 No Innate Speculative Principles

Locke

4

Locke, Book I - Neither Principle nor Ideas are Innate, Chapter 02 No Innate Practical Principles

Locke

5

Locke, Book I - Neither Principle nor Ideas are Innate , Chapter 03 Other considerations concerning Innate Principles, both Speculative and Practical

Locke

6

George Berkeley, A supplement to his Treatise Concerning the Principles of Human Knowledge; Three Dialogues Between Hylas and Philonous in Opposition to Sceptics and Atheists, The First Dialogue

Berkeley

7

Berkeley, The Second Dialogue

Berkeley

8

ARA SINAV

 

9

Berkeley, The Third Dialogue

Berkeley

10

David Hume, A Treatise of Human Nature, Book I. Of the Understanding, Part I. Of Ideas, Their Origin, Composition, Connexion, Abstraction, Etc. , Introduction   , Section I. Of the Origin of Our Ideas

Hume

11

Hume, Section II. Division of the Subject , Section III. Of the Ideas of the Memory and Imagination, Section IV. Of the Connexion or Association of Ideas

Hume

12

Hume, Section V. Of Relations, Section VI. Of Modes and Substances, Section VII. Of Abstract Ideas

Hume

13

İngiliz Deneyciliği üzerine genel bir değerlendirme

Rasyonalizm

14

“The Draughtman’s Contract”, dir. Peter Greenaway, 1982

Film Analizi

15

Final

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Diğer Kaynaklar

John Locke, An Essay Concerning Human Understanding, Clarendon, 1975.

George Berkeley.,Philosophical Works: Including the Works on Vision. Everyman, 1975.

David Hume, A Treatise of Human Nature. Oxford University Press, 2000.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

 

 

X

2

Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

 

 

 

 

X

3

Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

X

 

 

 

6

Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

X

 

 

7

Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

X

 

 

8

Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

X

9

Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

X

 

10

Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

2

5

10

Son sınav

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5