• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 241
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere ontolojik argümanın ne olduğu ve felsefi sorgulamada nasıl işletildiğini felsefe tarihi metinleri üzerinden gösterir.
Dersin İçeriği: 

Bu derste "varlık, varolan ne anlama ya da ne anlamlara gelir?", "varlık tarzları nelerdir?" gibi sorular ele alınır. Tür ve ilinek, kategoriler, tümeller ve tikeller, metafizik ve fizik, uzay ve zaman gibi konularda Aristoteles, Spinoza, Locke, Leibniz, Descartes, Kant gibi başlıca filozofların varlık ile ilgili görüşleri incelenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefi sorgulama ve metin analizi becerilerini ontolojik sorunsallar üzerinden geliştirir.

1,2,3

1,2,3

A,C

2) varlık felsefesinin kavramlarını tanır. 

7,8,9

1,2,3

A,C

3) varlık felsefesi kavramlarını felsefe tarihi metinlerinde saptar ve ele alır.

1,2,9

1,2,3

A,C

4) kuramsal ve pratik sorunsallarla ilişkide ontolojik argümanlara başvurmaya başlar.

3,4,5,6

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş mahiyetinde varlık felsefesine dair bilgiler verilir.

Varlık Felsefesinin Kavramları

2

 

 Teist Argümanlar.

1. Kozmolojik (Aquinas). 

Aquinas

3

2. Teleolojik (Hume). 

Hume

4

 

 3. Ontolojik (Anselm)

Anselm

5

 

  Ateistik Argümanlar. 

1. Taş Paradoksu. 

-

6

 

2. Şeytan problemi (Leibniz) 

Leibniz

7

 

Pragmatik Yaklaşım: (Pascal).

Pascal

8

ARA SINAV

 

9

 

 C. Descartes’ın Ontolojik Argümanı. 

Descartes

10

 

D. The Cartesian Circle.

Locke

11

D. Kendi Fikirlerimizin Çemberi. 
1. Locke. 
2. Berkeley 

Berkeley

12

Kartezyen Dualizm (Descartes) 

1. “A Statement of Cartesian Dualism” (Ryle). 
2. Kartezyen Dualizmin dayanakları

Ryle

13

3. Kartezyen Dualizmdeki problemler. 

a. Karşılıklılık (Ryle). 
b. Diğer Zihinler (Russell) 

Russell

14

C. Zihni Durumlar (Lewis, Dennett, Churchland).

Lewis, Dennet

15

Final

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 

Diğer Kaynaklar

Ontology Or the Theory of Being: An Introduction to General Metaphysics, Peter Coffey, Ulan Press (August 31, 2012)

Metametaphysics: New Essays on the Foundations of Ontology, ed. By.David Chalmers, David Manley ,Ryan Wasserman Oxford University Press, USA (April 25, 2009)

Routledge Companion to Metaphysics. Edited by Robin Le Poidevin Robin et al. New York: Routledge 2009,

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

2

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

X

 

 

2

Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

X

 

 

 

6

Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

X

 

 

7

Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

X

 

 

8

Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

X

 

 

 

9

Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

X

 

10

Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

X

 

 

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

2

10

20

Son Sınav

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6