Ortaçağ düşüncesine geçişin temsilcisi diye görülen Plotinos’tan, ortaçağ düşüncesinden Rönesans düşüncesine geçişin temsilcisi diye görülen Ockhamlı William’a kadar geçen dönem kimi filozofların metinleri ile ele alınır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1. felsefe tarihine ilişkin temel problemleri tanır ve tartışır. |
9,7 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2. felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3. tümeller tartışmasının hem ortaçağdaki özel önemini hemde felsefe tarihindeki yerini bilir. |
9,7 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ4. Antikçağ Felsefesi ile ortaçağ felsefesi kavramlarını gidişli gelişli inceler. |
9 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ5. Ortaçağ Felsefesi kavramlarını öğrenir. |
1 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Plotinos: Enneades |
|
3 |
Augustinus: Confessiones, Tanrı Devleti |
|
4 |
Boethius , Felsefenin Tesellisi |
|
5 |
Tümeller Tartışması |
|
6 |
Johannes Scotus Eriugena: Treatise on Divine Predestination |
|
7 |
Anselm of Canterbury: Monologion, Proslogion, Three Philosophical Dialogues: On Truth, on Freedom of Choice, On the Fall of the Devil |
|
8 |
Petrus Abaelardus: Historia calamitatum |
|
9 |
ARA SINAV |
|
10 |
Thomas Aquinas: De Ente et Essentia, Summa Theologiae (kısımlar) |
|
11 |
Duns Scotus, Ockhamlı William |
|
12 |
Cusanus, Copernicus, Galileo Galilei, Giordano Bruno |
|
13 |
Francis Bacon: Novum Organum |
|
14 |
Francis Bacon: Novum Organum |
|
15 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Plotinos: Enneades Augustinus: Confessiones, Tanrı Devleti Boethius , Felsefenin Tesellisi. The Cambridge Companion to Medieval Philosophy, Edited by. A. S. McGrade, Cambridge Uni Press, 2003. Metinlerle Ortaçağda Felsefe, Betül Çotuksöken- Saffet Babür, Bilgesu Yay. Johannes Scotus Eriugena: Treatise on Divine Predestination Anselm of Canterbury: Monologion, Proslogion, Three Philosophical Dialogues: On Truth, on Freedom of Choice, on the Fall of the Devil Petrus Abaelardus: Historia calamitatum Thomas Aquinas: De Ente et Essentia, Summa Theologiae (kısımlar) Francis Bacon: Novum Organum |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
2 |
20 |
Son Sınav |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
|
|
X |
|
2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
|
X |
|
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
|
X |
|
|
|
6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
|
|
X |
|
|
7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|
|
|
|
9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Son Sınav |
1 |
35 |
35 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |