• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 217
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Antik Yunan ve Latin dilinin temel gramer yapılarının öğretilmesi, basit Yunanca ve Latince felsefe metinlerinin çözümlenmesi, Yunanca ve Latince felsefe terimlerinin bilinmesi.
Dersin İçeriği: 

Temel Yunanca ve Latince gramer yapıları öğrenilir. Basit Yunanca ve Latince felsefe metinleri çözmeye ilişkin alıştırmalar yapılır. Yunanca ve Latince felsefe kavramları tartışılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Yanıt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersin sonunda öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

ÖÇ1. Yunancanın ve Latincenin temel gramer yapılarını öğrenir.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ2. basit orjinal metinleri çözer.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ3. genelde “dil”in yapısı konusunda yetkinlik kazanır.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ4. etimolojik çözümlemeler yapmaya alışır.

1,8,10

1,2,3

A,C

ÖÇ5. temel Yunanca ve Latince felsefe metinlerini çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır.

1,8,10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

a) Aktiv praesensin indikativ ve infinitivi  - Aristoteles: seçme metinler

 

b) Lectio I, Exercitium I (Birinci isim çekimi, üçüncü fiil çekimi, belirtili belirtisiz isimler) Boethius: seçme metinler

 

3

 a) O’lu çekimin erkek cins isimleri - Aristoteles: seçme metinler

 

b) Lectio II, Exercitium II (İkinci isim çekimi, üçüncü fiil çekimi, esse –dativ) - Boethius: seçme metinler

 

4

a) O’lu çekimin cinssiz isimleri – Aristoteles: seçme metinler

b) Lectio III, Exercitium III (şahıs zamirleri, üçüncü fiil çekimi) –Ockhamlı William: Seçme metinler

 

5

a)  Medyum ve passiv presentin indikativ, imperativ ve infinitivi.- Aristoteles: seçme metinler

 

b) Lectio IV, Exercitium IV (esse yardımcı fiili: praesens, imperfectum, futurum indikativi;imperativ.) Descartes: seçme metinler

 

6

 a) O’lu çekimin dişi cins isimleri - Aristoteles: seçme metinler

 

b) Lectio V, Exercitium V (birinci ve ikinci isim çekimi cins kuralları) – Descartes: seçme metinler

 

7

ARA SINAV

 

8

  1. A purum ve impurum’lu dişi cins isimler - Plotinos: seçme metinler
  2.  

b) Lectio VI, Exercitium VI (ikinci isim çekimi) –Spinoza: seçme metinler

 

9

a)  A purum ve impurum’lu dişi cins isimler - Plotinos: seçme metinler

b) Lectio VII, Exercitium VII (esse yardımcı fiili: perfectum, plusquamperf ve futurum exactum indikativi – Spinoza: seçme metinler

 

10

a)  A’lı çekimin erkek cins isimleri - Plotinos: seçme metinler

 

b) Lectio VIII, Exercitium VIII (fiilin temel gövdeleri) - Spinoza: seçme metinler

 

11

 a) Enklitik kelimeler -  Plotinos: seçme metinler

 

b) Lectio IX, Exercitium IX (dördüncü isim çekimi) –  Spinoza: seçme metinler

 

12

a) Üç Bitimli Oxyton Sıfatlar - Plotinos: seçme metinler

b) Lectio X, Exercitium X (üçüncü isim çekimi) – Descartes: seçme metinler

 

13

a) Üç bitimli baryton sıfatlar; iki bitimli sıfatlar - Plotinos: seçme metinler

b) Lectio XI, Exercitium XI (üçüncü fiil çekimi, cum narrativum-cum causale) - Descartes: seçme metinler

 

14

 a) Imperfektin aktiv ve medyo-passiv şekilleri – Plotinos: seçme metinler

b) Lectio XII, Exercitium XII (beşinci isim çekimi) - Descartes: seçme metinler

 

15

SON

SINAV

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

 

Yunanca Uygulama Kitabı, Prof. Dr. Suat Sinanoğlu, Dr. Candan Türkkan,  Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları No. 286 Klasik Filoloji Bölümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1979.

 

H. Hansen and G. Quinn: Greek : An Intensive Course. (2nd Revised edition, Fordham University Press 1992).

 

H.G. Liddell and R.Scott. Abridged Greek Lexicon (Oxford University Press 1935).

 

H.W. Smyth, Greek Grammar.

Aristoteles: Seçme metinler

Plotinos: Seçme metinler

Sophokles: Fragmanlar

 

 Lingua Latina (Latince Ders Kitabı I), Ord. Prof. Dr. Georg Rohde, Prof. Dr. Samim Sinanoğlu, DTCF Yay., Ankara 1985.

 

Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınlar, 1996.

 

Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock, Harper Collins.

Boethius: Seçmeler

Ockhamlı William: Seçmeler

Descartes: Seçmeler

Spinoza: Seçmeler

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

15

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Ders

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

 

X

 

2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur

 

 

 

 

x

3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

x

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

 

X

 

 

6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

 

X

 

7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

 

 

X

8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

x

9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

 

X

10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

 

 

 

 

x

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

10

5

50

Ara Sınav

1

20

20

Ödev

     15

1

15

Son Sınav

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6