Temel Yunanca ve Latince gramer yapıları öğrenilir. Basit Yunanca ve Latince felsefe metinleri çözmeye ilişkin alıştırmalar yapılır. Yunanca ve Latince felsefe kavramları tartışılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1. Yunancanın ve Latincenin temel gramer yapılarını öğrenir. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2. basit orjinal metinleri çözer. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3. genelde “dil”in yapısı konusunda yetkinlik kazanır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ4. etimolojik çözümlemeler yapmaya alışır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ5. temel Yunanca ve Latince felsefe metinlerini çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
a) Aktiv praesensin indikativ ve infinitivi - Aristoteles: seçme metinler
b) Lectio I, Exercitium I (Birinci isim çekimi, üçüncü fiil çekimi, belirtili belirtisiz isimler) Boethius: seçme metinler |
|
3 |
a) O’lu çekimin erkek cins isimleri - Aristoteles: seçme metinler
b) Lectio II, Exercitium II (İkinci isim çekimi, üçüncü fiil çekimi, esse –dativ) - Boethius: seçme metinler |
|
4 |
a) O’lu çekimin cinssiz isimleri – Aristoteles: seçme metinler b) Lectio III, Exercitium III (şahıs zamirleri, üçüncü fiil çekimi) –Ockhamlı William: Seçme metinler |
|
5 |
a) Medyum ve passiv presentin indikativ, imperativ ve infinitivi.- Aristoteles: seçme metinler
b) Lectio IV, Exercitium IV (esse yardımcı fiili: praesens, imperfectum, futurum indikativi;imperativ.) Descartes: seçme metinler |
|
6 |
a) O’lu çekimin dişi cins isimleri - Aristoteles: seçme metinler
b) Lectio V, Exercitium V (birinci ve ikinci isim çekimi cins kuralları) – Descartes: seçme metinler |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
b) Lectio VI, Exercitium VI (ikinci isim çekimi) –Spinoza: seçme metinler |
|
9 |
a) A purum ve impurum’lu dişi cins isimler - Plotinos: seçme metinler b) Lectio VII, Exercitium VII (esse yardımcı fiili: perfectum, plusquamperf ve futurum exactum indikativi – Spinoza: seçme metinler |
|
10 |
a) A’lı çekimin erkek cins isimleri - Plotinos: seçme metinler
b) Lectio VIII, Exercitium VIII (fiilin temel gövdeleri) - Spinoza: seçme metinler |
|
11 |
a) Enklitik kelimeler - Plotinos: seçme metinler
b) Lectio IX, Exercitium IX (dördüncü isim çekimi) – Spinoza: seçme metinler |
|
12 |
a) Üç Bitimli Oxyton Sıfatlar - Plotinos: seçme metinler b) Lectio X, Exercitium X (üçüncü isim çekimi) – Descartes: seçme metinler |
|
13 |
a) Üç bitimli baryton sıfatlar; iki bitimli sıfatlar - Plotinos: seçme metinler b) Lectio XI, Exercitium XI (üçüncü fiil çekimi, cum narrativum-cum causale) - Descartes: seçme metinler |
|
14 |
a) Imperfektin aktiv ve medyo-passiv şekilleri – Plotinos: seçme metinler b) Lectio XII, Exercitium XII (beşinci isim çekimi) - Descartes: seçme metinler |
|
15 |
SON SINAV |
Kaynaklar
Ders Notu |
||
Diğer Kaynaklar |
H.W. Smyth, Greek Grammar. Aristoteles: Seçme metinler Plotinos: Seçme metinler Sophokles: Fragmanlar
Lingua Latina (Latince Ders Kitabı I), Ord. Prof. Dr. Georg Rohde, Prof. Dr. Samim Sinanoğlu, DTCF Yay., Ankara 1985.
Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınlar, 1996.
Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock, Harper Collins. Boethius: Seçmeler Ockhamlı William: Seçmeler Descartes: Seçmeler Spinoza: Seçmeler
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
15 |
30 |
Son Sınav |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
|
|
X |
|
2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur |
|
|
|
|
x |
3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
|
|
x |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
x |
9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
|
|
|
|
X |
10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
|
|
|
|
x |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
15 |
1 |
15 |
Son Sınav |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |