Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış İslam filozoflarının metinlerinin incelenmesi. Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış felsefeciler, kendilerine özgü bir düşünce sistemi geliştirdiler mi, yoksa Platon ve Aristoteles'in etkili olduğu Antik Yunan felsefesini çevirilerle ve yorumlarla aktarmaktan öteye gidemediler mi? Ortaçağ'da, İslam felsefesinin Batı düşüncesine etkisi oldu mu?
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) İslam felsefesinin temel kavramlarını öğrenir. |
1,7,9 |
1,2,3 |
A,C |
2) İslam filozoflarının görüşlerini öğrenir. |
7,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
3) “İslam Rönesansı” olarak adlandırılan dönemi tarihsel olarak öğrenir. |
9 |
1,2,3 |
A,C |
4) İslam düşünürleri ile antik dönem düşünürlerini gidişli gelişli inceler. |
1,2,10 |
1,2,3 |
A,C |
5) İslam felsefesi literatürünü tanır. |
3,10 |
|
|
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
İslam felsefesinin yükselişi |
|
3 |
İslam felsefesinin kaynakları |
|
4 |
İslam felsefesinin okulları |
|
5 |
Kindi |
|
6 |
Farabi |
|
7 |
İbn Sina |
|
8 |
Ara sınav. |
|
9 |
İbn Bacce |
|
10 |
İbn Tufeyl |
|
11 |
İbn Rüşd |
|
12 |
Sunum |
|
13 |
Sunum |
|
14 |
Sunum |
|
15 |
DÖNEM ÖDEVİ TESLİMİ |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Adamson, Peter (2007). Al-Kindī. Oxford University Press US. Retrieved 22 May 2011.
Felix Klein-Frank (2001) Al-Kindi. In Oliver Leaman & Hossein Nasr. History of Islamic Philosophy. London: Routledge.
Henry Corbin (1993). History of Islamic Philosophy. London: Keagan Paul International. Deborah Black. Al-Farabi in Leaman, O & Nasr, H (2001). History of Islamic Philosophy. London: Routledge.
David Reisman. Al-Farabi and the Philosophical Curriculum In Adamson, P & Taylor, R. (2005). The Cambridge Companion to Arabic Philosophy. Cambridge: Cambridge University Press.
Avicenna, Sirat al-shaykh al-ra'is (The Life of Ibn Sina), ed. and trans. WE. Gohlman, Albany, NY: State University of New York Press, 1974.
Avicenna, Al-Isharat wa-'l-tanbihat (Remarks and Admonitions), ed. S. Dunya, Cairo, 1960; parts translated by S.C. Inati, Remarks and Admonitions, Part One: Logic, Toronto, Ont.: Pontifical Institute for Mediaeval Studies, 1984, and Ibn Sina and Mysticism, Remarks and Admonitions: Part 4, London: Kegan Paul International, 1996.
Avicenna, Risalah fi sirr al-qadar (Essay on the Secret of Destiny), trans. G. Hourani in Reason and Tradition in Islamic Ethics, Cambridge: Cambridge University Press, 1985.
Avicenna, Danishnama-i 'ala'i (The Book of Scientific Knowledge), ed. and trans. P Morewedge, The Metaphysics of Avicenna, London: Routledge and Kegan Paul, 1973.
Avicenna, Kitab al-Shifa' (The Book of Healing).
Jon Mcginnis, Classical Arabic Philosophy: An Anthology of Sources, p. 266, Hackett Publishing Company.
Ibn Tufayl's Hayy ibn Yaqzān: a philosophical tale, translated with introduction and notes by Lenn Evan Goodman. New York: Twayne, 1972.
Averroes, Translated by Ralph Lerner (2005), Averroes On Plato's Republic, Cornell University Press.
Fakhry, Majid (2001), Averroes (Ibn Rushd) His Life, Works and Influence, Oneworld Publications.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Sunum |
1 |
20 |
Dönem ödevi |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
X |
|
|||
2 |
Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. |
X |
|
||||
3 |
Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
|
X |
|
|||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
X |
|
|
|||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
X |
|
||||
6 |
Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
X |
|
||||
7 |
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
|
X |
|
||
8 |
Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|
|
|||
9 |
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
|
X |
|
|||
10 |
Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |