• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 144
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders Friedrich Nietzsche’nin kendisini bir “klasik filolog” olarak gördüğü ve tanımladığı yıllardaki eserlerin irdelenmesini amaçlar. Ders esnasında “Trajik Düşüncenin Doğuşu” ve “Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” metinlerine yoğunlaşılacak olsa da, Nietzsche’nin aynı yıllarda yazdığı “Tragedyanın Doğuşu” ve “Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe” gibi eserlerine de atıfta bulunulacaktır.
Dersin İçeriği: 

Felsefe Soruları II dersinin amacı, felsefe tarihinde sorulan veya sorulmayan "sorular"ı tanıtmak, arttırmak ve tartışmaktır. Felsefe etkinliğinin sorgulama yöntemleri, öncelikle felsefede "soru" nun ne olduğu, nasıl sorulduğu ve hangi (düşünsel, bilimsel, edebi, siyasi, estetik, etik) zeminlerde ortaya konduğu irdelenecektir. Felsefe öğrencisi olmayanlara da açık olan bu ders, felsefe sorularının diğer bilim dalları ile ilişkisini de incelemeyi amaçlamaktadır. Okunacak metinler felsefe tarihinde belirli bir dönemi veya belirli bir düşünce geleneğini temsil eden filozofların metinlerinden seçilecektir. Bu metinlerdeki sorular ve uslamlamalar o metnin kavramlarıyla birlikte çözümlenecek ve tartışılacaktır. Bu dersin metinlerine örnek olarak Heidegger'in "zaman,varlık ve teknoloji" sorularını incelediği kitaplarından seçmeler verilebilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Nietzsche’nin filolojiden felsefeye giden yolunu kavrar.

1,2,7,9

1,2,3

A,C

2) Nietzsche’nin antik döneme ilişkin anlayışını öğrenir.

1,7,8,10

1,2,3

A,C

3) felsefenin temel kavramlarıyla tanışır.

1,4,7,8

1,2,3

A,C

4) metin çözümleme ve yorumlama becerisi edinir.

 

2,3,6

1,2,3

A,C

5) yorum ve çözümlemelerini bir metin haline getirme becerisi edinir.

3,5,6

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

2

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

3

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

 

4

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

5

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

6

“Trajik Düşüncenin Doğuşu” (Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

 

7

Ara sınav

 

8

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

9

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

10

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

11

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

12

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

13

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

 

 

14

“Tarihin Yaşam İçin Yararı ve Sakıncası” (Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

15

Son Sınav

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Nietzsche, Friedrich “The Birth of Tragedy” Dover Thrift Editions, Dover pub. (1995)

Nietzsce, Friedrich “The Use and Abuse of History” cosimao classics, New York (2005)

(Zamana Aykırı Bakışlar 2), İthaki Yayınları, İstanbul, 2006.

 

(Yunan Tragedyası Üzerine İki Konferansı, s. 57-71), Say Yayınları, İstanbul, 2009.

 

 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

15

Sunum

1

15

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

     

X

 

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

       

X

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

   

 

X

 

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

 

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

   

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

 

X

 

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

X

 

 

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

   

 

X

 

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

     

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

5

5

Sunum

1

5

5

Son Sınav

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5