Bu derste felsefe tarihindeki farklı düşünürlerin yapıtlarından felsefe yapmak örnekleri gösterilmekte ve felsefenin temel alanlarına ilişkin (sözgelimi varlık felsefesi, bilgi felsefesi ve etik) genel çerçeve çizilmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1. felsefe tarihine ilişkin temel problemleri tanır ve tartışır. |
9,7 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2. tartışılan konuyu belirleme, soru sorma ve nesneyi kaybetmeme yetkinliği kazanır. |
2,3 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3. felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3. felsefenin nesnesini ve iş görme tarzını bilir. |
4,5,7 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ4. felsefe tarihindeki kimi metinler arasındaki bağlantıları yakalar, gidişli gelişli okuma yapmak becerisini kazanır. |
1,2,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Aristoteles, Eudemos’a Etik, trans. by Saffet Babur 1st edition. (Ankara: Dost Kitabevi Yayinlari, 1999). Aristoteles. Nikomakhos’a Ethik, Çev. S. Babür, Ankara: Bilgesu Yayınları. Aristotle, Nicomachean Ethics, tans. By Joe Sachs (Focus Philosophical Library, 2002). Kant, Immanuel, Kritik der praktischen Vernunft, (Die drei Kritiken, Suhrkamp) Kant, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. Ioanna Kuçuradi, TFK Yayınları, Nietzsche, KSA 4: Also sprach Zarathustra Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral Nietzsche, On the Genealogy of Morals, trans. By Walter Kaufmann (with R. J. Hollingdale) (Vintage Books Editions, 1989) Nietzsche, Beyond Good and Evil: Prelude to a Philosophy of the Future, trans. By Walter Kaufmann Plato, Republic, trans. by C. D. C Reeve (Indianapolis: Hackett Pub. Co., 2004). Platon, Devlet, İşbankası Yayınları, |
Kaynaklar
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
Platon: Adalet nedir? (Politeia; I, II, III, IV. Kitap) |
|
3 |
Aristoteles: İsteyerek- istemeyerek yapma (Nikomakhos’a Etik, III. Kitap) Dostluk türleri (Nikomakhos’a Etik, VIII – IX. Kitap) |
|
4 |
Descartes: Meditasyonlar |
|
5 |
Immanuel Kant: “Aydınlanma Nedir?” |
|
6 |
Immanuel Kant: “Aydınlanma Nedir?” |
|
7 |
Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft (Pratik Aklın Eleştirisi): Kategorik imperatifin türetilmesi |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft (Pratik Aklın Eleştirisi): Kategorik imperatifin türetilmesi |
|
10 |
Nietzsche, KSA 4: Also sprach Zarathustra |
|
11 |
Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral (Beyond Good and Evil, On Genealogy of Morals) |
|
12 |
Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral (Beyond Good and Evil, On Genealogy of Morals) |
|
13 |
Martin Heidegger: “Felsefe nedir?” |
|
14 |
Martin Heidegger: “Felsefe nedir?” |
|
15 |
GENEL SINAV |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
Son Sınav |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
|
X |
|
|
2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
|
X |
|
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
|
|
X |
|
|
7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|
|
|
|
9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
|
|
X |
|
|
10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
X |
|
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Son Sınav |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |