Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Bilim, felsefe, sanat, kültür alanlarının ayrımlarını kavrar. |
4 |
1, 2, 3 |
A, C |
2) Bilim, felsefe, sanat, alanlarında üretilip kullanılan bilgi türlerini ayırt eder. |
1 |
1, 2, 3 |
A, C |
3) Başka başka soru sorma ile sorgulama biçimlerini değerlendirir. |
1, 10 |
1, 2, 3 |
A, C |
4) Değişik araştırma, çözümleme yöntemleriyle sonuçlarını tartışır. |
1,4,6 |
1, 2, 3 |
A, C |
5) Başka başka bilme biçimleriyle düşünme yollarının ilişkilerini sorgular. |
1,10 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler |
- |
2 |
Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri, humanizm, bağnazlık ve önyargılar/Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri |
Deleuze/Guattari/Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
3 |
Dil, söylem, düşünce, kültür alanları |
Deleuze/Guattari |
4 |
Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama |
Deleuze/Guattari |
5 |
Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri |
Galileo/Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
6 |
Soruların yapısı: Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama |
Uygur/ Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
7 |
Soruların yapısı: Din alanının soruları |
Kierkegaard |
8 |
Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları |
Foucault |
9 |
Arasınav |
|
10 |
Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 |
Galileo Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
11 |
Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi |
Heidegger |
12 |
Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi |
Kierkegaard |
13 |
Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik |
Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
14 |
Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi |
Facione/ Gittens/ Paul/Elder |
15 |
Son Sınav |
- |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement Image. Çev. Hugh Tomlinson ile Barbara Habberjam. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1986 Gilles Deleuze, Cinema 2: The Time Image. Çev. Hugh Tomlinson ile Robert Galeta. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1989. Gilles Deleuze, Félix Guattari, What is Philosophy? Çev. Hugh Tomlinson ile Graham Burchell, New York: Columbia University Press, 1994. Michel Foucault, The Order of Things. Çev. Alan Sheridan, New York: Vintage, 1973. Galileo Galilei, “Il Saggiatore, The Assayer,” çev. Stillman Drake, The Controversy of the Comets of 1618, Philadelphia: The University of Pennsylvania Press 1960. Martin Heidegger, “What is Metaphysics?”, çev. D. F. Krell, Martin Heidegger: Basic Writings, yay. D. F. Krell, Londra: Routledge, 1993, pp. 93–110. P. Facione and C. Gittens, Think Crittically, My Thinking Lab. Series, 2013. R. Paul and L. Elder, Critical Thinking, New Jersey: Financial Times Prentice Hall, 2002. Søren Kierkegaard , Fear and Trembling/Repetition, çev. Edna H. Hong ile Howard V. Hong, Princeton University Press, 1983. Nermi Uygur, Felsefenin Çağrısı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2001. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Son Sınav |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
X |
|
|
|||
2 |
Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. |
X |
|||||
3 |
Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
X |
|||||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
X |
|||||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
X |
|||||
6 |
Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
X |
|||||
7 |
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
X |
|||||
8 |
Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|||||
9 |
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
X |
|||||
10 |
Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
1 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Son Sınav |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
77 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3.08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |