• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 341
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı sağlık alanlarında etik standartlar ve konuları incelemek, etik ikilemlerde kişinin karar verme kapasitesini ve hassasiyetini geliştirmek, profesyonel hayatta olduğu kadar kişisel hayatta da etik ikilemlerin farkındalığını artırmak.
Dersin İçeriği: 

Etiğin kuramsal temelleri üzerinde, sağlık bakımı, ağız-diş sağlığı, psikoloji, beslenme, gastronomi alanlarındaki ve hemşirelik bakım uygulamalarındaki etik konularının incelendiği bu derste kişiler, kurumlar, meslek örgütleri, paydaşlar arasında ortaya çıkan eylem, değer, tutum ilişkileri ilgili yasal düzenlemelerle meslek kuralları, ahlak ilkeleri bağlamında, özellikle örnek olaylar üzerinde durularak tartışılır.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders, 2. Tartışmalı ders, 3. Seminer, 4. Araştırma, 5. Benzetim/Vaka Çalışması, 6. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav, B. Yazılı ödev, C. Sunum, D. Araştırma, E. Münazara, F. Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

 

Öğretim

Yöntemleri

 

Ölçme

Yöntemleri

Felsefi etik teoriler, değerler, yargılar ve kararlarla ilgili eleştirel düşünce becerilerine sahip olabilir.

1,4,5,10

1,2

E, B, A

Etik karar verme süreçlerini entegre eden kişisel etik ve değerler sistemi içinde bir profesyonel kimlik oluşturabilir. 

1,4,5,6,9

1,2

E, B, A

Sağlık alanlarında sıklıkla karşılaşılan etik ikilemlerin analizini yapabilir.

  1,4,5,10

1,2

E, B, A

Farklı sağlık alanlarında etik yaptırım ve zorunlukların bilincinde olabilir.

2,4,5,10

1,2

E, B, A

Dersin Akışı

 

Hafta

 

Konular

Ön

Hazırlık

 

1

Giriş

 

 

2

Etik, nedir ne değildir: Etik, ahlak, yasal, haklı terimlerinin tartışması

 

 

3

Etik teorileri: etik teorilerinin gelişimi ve insan doğası ile ilgili varsayımları

 

 

4

Etik teorileri: etik teorilerinin gelişimi ve insan doğası ile ilgili varsayımları

 

 

5

 

Tedaviyi seçme hakkı: Zorunlu tedavi

 

 

6

 

Hasta/Danışan ile iletişim

 

 

7

 

Hasta/Danışan ailesiyle iletişim

 

 

8

 

Ara sınav

 

 

9

 

Kültür ve etik: Etik kültürel değerlerden etkilenmeli mi?     Farklı kültürlerden gelen hastalarla/danışanlarla iletişim

 

 

10

 

Sağlık personeliyle iletişim

 

 

11

 

Hasta/Danışan hakları uygulamaları

 

 

12

 

Türkiye'de hasta/danışan hakları uygulamaları

 

 

13

 Araştırma etiği ve hayvan hakları: Hayvan araştırmaları (insan ve hayvan)

 

 

14

 

Tartışmalar

 

 

15

 

Genel tekrar

 

Kaynaklar

 

Ders Notu

 

1.     Haftalık konular ile ilgili güncel metinler.

2.       Anon., 2003. Türk Gıda Mevzuatı, Globus Dünya Basımevi, İstanbul.

3.       Codex Alimentarius

4.      Hasta Hakları Uygulama Yönergesi

5.      Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Uygulamalarına Bakış.

 

 

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

 

Dökümanlar

 

Derse ilişkin slaytlar, video film

 

Ödevler

 

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

 

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

 

SIRA

 

KATKI YÜZDESİ

 

 

Ara Sınav

 

1

 

30

 

Ödev

 

4

 

40

 

Son Sınav

 

1

 

30

 

Toplam

 

 

100

 

Finalin Başarıya Oranı

 

 

30

 

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

 

70

 

Toplam

 

 

100

 

 

DERSKATEGORİSİ                                                             

Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

 

 

X

 

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

     

X

   

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

     

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

     

X

   

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

     

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

     

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

     

 

X

 

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

X

 

   

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

   

 

X

   

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

     

 

X

 

 

ECTS

 

 

Etkinlik

 

 

SAYISI

 

Süresi

(Saat)

Toplamİş Yükü (Saat)

 

Ders Süresi (16x toplam ders saati)

 

     16

 

2

 

32

 

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

 

     16

 

2

 

32

 

Ara Sınav

 

1

 

2

 

2

 

Ödev

 

4

 

2

 

8

 

Final

 

1

 

2

 

2

 

Toplam İş Yükü

 

 

 

76

 

Toplam İş Yükü / 25(s)

 

 

 

     3,04

 

Dersin AKTS Kredisi

 

 

 

3