• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 309
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Teorik etik ve/veya temel etiğin yaşamın içinden örnekler ve problematikler bağlamında ele alınması, çözümlenmesi.
Dersin İçeriği: 

Geçmişte ve/veya günümüzde yaşamda güncelliği olan intihar, ötenazi, kürtaj, evlilik, monogami-poligami, rekabet, dayanışma, dostluk, savaş, terör, sanayileşme, çevre kirliliği, hayvan hakları gibi konuların kendisi, doğurduğu sorunlar ve ikilemler etik açıdan ele alınmakta, çözümlenmektedir. Seçimimiz yaşamdan yana mı ölümden yana mı olmalı, intihar ahlaken yanlış mıdır, ötenazi ve kürtaj cinayet midir, cenin insan mıdır, evlilik insan doğasına aykırı mıdır, rekabet ahlaken doğru mudur, haklı savaş olabilir mi, sanayileşme mi doğanın temizliği ve yaşanabilirliği mi, hayvanların hakları olabilir mi gibi soruların tartışılması ve ele alınması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Etik, Ahlak, Moral gibi kavramları birbirinden ayırır.

1,2,5

1,2,3

A,C

2) temel etik kuramlarına ilişkin ayrıntılı bilgi edinir.

3,5,7

1,2,3

A,C

3) uygulamalı etiğin güncel konularına theorik etiğin ilkeleri ile bakar.

5,7,9

1,2,3

A,C

4) etiğin nesnesini tanır; ve bu nesnenin yapısını bilir.

1,2,5

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

 Aristoteles, Nicomachean Ethics, Book V: dikaiosyne (justice)

 

2

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft, Von der Deduktion der Grundsätze.

 

3

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft, Die Analytik der reinen praktischen Vernunft, Von der Deduktion der Grundsätze.

 

4

 Francis Bacon: euthanasia

 

5

 Francis Bacon: euthanasia

 

6

 John Rawls, A Theory of Justice,  Justice as Fairness

 

7

 John Rawls, A Theory of Justice, The Principles of Justice

 

8

ARA SINAV

 

9

  Abortion- partial birth abortion, pro-choice movements

 

10

 Abortion- partial birth abortion, pro-choice movements

 

11

  Peter Singer: “Animal Liberation” 

 

12

  Peter Singer: “Animal Liberation” 

 

13

 Strict ethical veganism:

  Gary Steiner: “Animal, Vegetable, Miserable”

 

14

 Strict ethical veganism:

  Gary Steiner: “Animal, Vegetable, Miserable”

 

15

 GENEL SINAV

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Aristoteles, Eudemos’a Etik, trans. by Saffet Babur 1st edition. (Ankara: Dost Kitabevi Yayinlari, 1999).

Aristoteles. Nikomakhos’a Ethik, Çev. S. Babür, Ankara: Bilgesu Yayınları.

Aristotle, Nicomachean Ethics, tans. By Joe Sachs (Focus Philosophical Library, 2002).

Kant, Die drei Kritiken, Herausgegeben von Wilhelm Weischedel, suhrkamp taschenbuch wissenschaft.

Kant, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. Ioanna Kuçuradi, TFK Yayınları.

Peter Singer: Animal Liberation, the definitive classic of the animal movement, Pimlico, 1975.

 

Singer, Peter A.; Viens, A.M. (2008), Cambridge Textbook of Bioethics, Cambridge: Cambridge University Press.

Strict ethical veganism:   Gary Steiner: “Animal, Vegetable, Miserable”

Weblink: http://www.nytimes.com/2009/11/22/opinion/22steiner.html?pagewanted=all

Rachels, James (1986). The end of life: Euthanasia and Morality. Oxford University Press

Francis Bacon: Major Works By Francis Bacon, Brian Vickers pp 630.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

       

X

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

       

X

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

   

 

X

 

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

 

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

 

 

X

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

 

X

 

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

   

X

 

 

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

   

X

   

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

     

X

 
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

4

40

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

10

10

Son Sınav

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5