Bu ders, felsefe öğrencilerinin yanısıra diğer programlardaki öğrencilerin de sanat ve felsefe arasındaki ilişkileri felsefi problematikler yoluyla tartışabildiği ve sorguladığı bir ders olarak düşünülmüştür. Felsefenin, edebiyat ve sanat eserleri üzerinden tekrar felsefe içinde tartışılacağı derse, öğrencilerin de gerek metin gerek örnek sanat eserleri yoluyla katılımı amaçlanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersin sonunda öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) estetik kuramları öğrenir ve felsefe yönünden tartışır. |
1,2,3,4 |
1,2,3 |
A,C |
2) estetik alanda felsefi soru sorma yetisini edinir. |
2,3,6 |
1,2,3 |
A,C |
3) sanat eserlerini felsefi zeminde analiz edebilme becerisi kazanır. |
3,6,10 |
1,2,3 |
A,C |
4) çağdaş sanat akımlarını kuramsal düzeyde tanır. |
4,5,9 |
1,2,3 |
A,C |
5) estetik ve Sanat felsefesi arasındaki farkı öğrenir |
9,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Sanat probleminin tartışılması. |
|
3 |
André Breton, from the First Manifesto of Surrealism, 1924 Jean Goudal, Surrealism and Cinema, 1925 Antonin Artaud, Witchcraft and the Cinema, 1930 Screening: Luis Bunuel, Un Chien Andalou, 1929 |
|
4 |
Alain Robbe-Grillet, Commitment, 1957 Theodor Adorno, from ‘Commitment’, 1962 Gilles Deleuze, “Sheets of Past According to Resnais…”,1985 Screening: Alain Resnais, L’année Derniére a Marienbad, 1961 |
|
5 |
Louis Jacques Mandé Daguerre, “Daugerretype”, 1839 Charles Baudelaire, “The Modern Public and Photography”, 1859 Robert Ray, “Snapshots: The Beginning of Photography”, 1997 Powerpoint: Nineteenth Century Photography |
|
6 |
Roland Barthes, Camera Lucida, 1981 John Berger, “Understanding a Photograph”, 1974 Screening: Michelangelo Antonioni, Blow Up, 1966
|
|
7 |
Paul Cezanne, “Letters to Emile Bernard”, 1904-6 Maurice Denis, “Cezanne”, 1907 Wassily Kandinsky, “The Cologne Lecture”, 1914 Paul Klee, from On Modern Art, 1924/45 Powerpoint: Modern Painting |
|
8 |
Jean-Paul Sartre, from Existentialism and Humanism, 1946 Barnett Newman, “The Sublime is Now”, 1948 Jackson Pollock, Interview with William Wright, 1950 Clement Greenberg, “Modernist Painting”, 1961 |
|
9 |
Donald Judd, “Specific Objects”, 1965 Robert Morris, “Notes on Sculpture 1-3”, 1966-7 Michael Fried, “Art and Objecthood”, 1967 Robert Wollheim, “The Work of Art as Object”, 1970 Screening: BBC documentry on sculpture |
|
10 |
Ara sınav. |
|
11 |
Leo Steinberg, Other Criteria, 1968-1972 Jean Baudrillard, The Beauborg Effect: Implosion and Deterrence, 1977 Rosalind Krauss, from “The Originality of the Avant-Garde”, 1981 |
|
12 |
Victor Burgin, from “The Absence of Presence”, 1984 Jean François Lyotard, “What is Postmodernism?”, 1982 |
|
13 |
Jean François Lyotard, “Representation, Presentation, Unpresentable”, 1991 Edward Said, “Opponents, Audiences, Constituencies, and Communities”, 1981 Gayatri Chacravorti Spivak, “Who Claims Alterity?”,1989 Screening: Fatih Akın, Duvara Karşı, 2004 |
|
14 |
Peter Brunette-David Wills, The Spatial Arts: An Interview with Jacques Derrida, 1990 Mark Wigley, The Domestication of the House: Deconstruction After Architecture, 1993 |
|
15 |
Son Sınav |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
David Goldblatt & Lee B. Brown (2004), Aesthetics: A Reader in Philosophy of the Arts, Prentice Hall |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
3 |
30 |
Son Sınav |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
|
X |
||||
2 |
Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. |
X |
|||||
3 |
Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
X |
|||||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
X |
|
||||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
X |
|||||
6 |
Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
|
X |
||||
7 |
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
|
X |
||||
8 |
Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|||||
9 |
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
X |
|||||
10 |
Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
3 |
5 |
15 |
Son Sınav |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |