• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 472
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı felsefe öğrencilerinin yanısıra diğer programlardaki öğrencilerin de sanat ve felsefe arasındaki ilişkileri felsefi problematikler yoluyla tartışabilmesi ve sorgulamasıdır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, felsefe öğrencilerinin yanısıra diğer programlardaki öğrencilerin de sanat ve felsefe arasındaki ilişkileri felsefi problematikler yoluyla tartışabildiği ve sorguladığı bir ders olarak düşünülmüştür. Felsefenin, edebiyat ve sanat eserleri üzerinden tekrar felsefe içinde tartışılacağı derse, öğrencilerin de gerek metin gerek örnek sanat eserleri yoluyla katılımı amaçlanmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersin sonunda öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) estetik kuramları öğrenir ve felsefe yönünden tartışır.

1,2,3,4

1,2,3

A,C

2) estetik alanda felsefi soru sorma yetisini edinir.

2,3,6

1,2,3

A,C

3) sanat eserlerini felsefi zeminde analiz edebilme becerisi kazanır.

3,6,10

1,2,3

A,C

4) çağdaş sanat akımlarını kuramsal düzeyde tanır.

4,5,9

1,2,3

A,C

5) estetik ve Sanat felsefesi arasındaki farkı öğrenir

9,10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Sanat probleminin tartışılması.

 

3

André Breton, from the First Manifesto of Surrealism, 1924

Jean Goudal, Surrealism and Cinema, 1925

Antonin Artaud, Witchcraft and the Cinema, 1930

Screening: Luis Bunuel, Un Chien Andalou, 1929

 

4

Alain Robbe-Grillet, Commitment, 1957

Theodor Adorno, from ‘Commitment’, 1962

Gilles Deleuze, “Sheets of Past According to Resnais…”,1985

Screening: Alain Resnais, L’année Derniére a Marienbad, 1961

 

5

Louis Jacques Mandé Daguerre, “Daugerretype”, 1839

Charles Baudelaire, “The Modern Public and Photography”, 1859

Robert Ray, “Snapshots: The Beginning of Photography”, 1997

Powerpoint: Nineteenth Century Photography

 

6

Roland Barthes, Camera Lucida, 1981

John Berger, “Understanding a Photograph”, 1974

Screening: Michelangelo Antonioni, Blow Up, 1966

 

 

7

Paul Cezanne, “Letters to Emile Bernard”, 1904-6

Maurice Denis, “Cezanne”, 1907

Wassily Kandinsky, “The Cologne Lecture”, 1914

Paul Klee, from On Modern Art, 1924/45

Powerpoint: Modern Painting

 

8

Jean-Paul Sartre, from Existentialism and Humanism, 1946

Barnett Newman, “The Sublime is Now”, 1948

Jackson Pollock, Interview with William Wright, 1950

Clement Greenberg, “Modernist Painting”, 1961

 

9

Donald Judd, “Specific Objects”, 1965

Robert Morris, “Notes on Sculpture 1-3”, 1966-7

Michael Fried, “Art and Objecthood”, 1967

Robert Wollheim, “The Work of Art as Object”, 1970

Screening: BBC documentry on sculpture

 

10

Ara sınav.

 

11

Leo Steinberg, Other Criteria, 1968-1972

Jean Baudrillard, The Beauborg Effect: Implosion and Deterrence, 1977

Rosalind Krauss, from “The Originality of the Avant-Garde”, 1981

 

12

Victor Burgin, from “The Absence of Presence”, 1984

Jean François Lyotard, “What is Postmodernism?”, 1982

 

13

Jean François Lyotard, “Representation, Presentation, Unpresentable”, 1991

Edward Said, “Opponents, Audiences, Constituencies, and Communities”, 1981

Gayatri Chacravorti Spivak, “Who Claims Alterity?”,1989

Screening:  Fatih Akın, Duvara Karşı, 2004

 

14

Peter Brunette-David Wills, The Spatial Arts: An Interview with Jacques Derrida, 1990

Mark Wigley, The Domestication of the House: Deconstruction After Architecture, 1993

 

15

Son Sınav

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

David Goldblatt & Lee B. Brown (2004), Aesthetics: A Reader in Philosophy of the Arts, Prentice Hall

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

3

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

 

X

 

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

       

X

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

       

X

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

 

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

   

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

 

X

 

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

 

X

 

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

     

X

 

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

X

     

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

       

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

3

5

15

Son Sınav

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5