Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecinin, felsefesinin, temel ilkelerinin, günümüz Türkiyesi'nin bölgesel ve küresel ilişkileri ile temel ulusal sorunlarının doğru ve tam olarak anlaşılıp özümsenmesini sağlayacak tarihi bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun anlaşılması için gerekli olan alt yapı hazırlandıktan sonra, günümüz Türkiye’si ve bu dönem içerisinde etkili olan olaylar olabildiğince ele alınacaktır. HTR 301 konularının Bağımsızlık Savaşı’nın sonuna kadar gelmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. | 3,4,5 | 1,2,3 | A |
2) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. | 5 | 1,2,3 | A |
3) Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. | 5 | 1,2,3 | A |
4) Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluş felsefesini açıklar. | 3,4,5 | 1,2,3 | A |
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. | 4,5 | 1,2,3 | A |
6) Cumhuriyetin temel değerlerini öğretir | 4,5 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aydınlanma Çağı | |
2 | Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali | |
3 | XIX.Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşı'na Giden Süreç | |
4 | Osmanlı Çağdaşlaşma Çalışmaları | |
5 | Tanzimat, Islahat Fermanı ve Meşrutiyetler | |
6 | Trablusgarp, Balkan Savaşları ve Sonuçları | |
7 | Birinci Dünya Savaşı ve Mütareke | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler, Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı | |
10 | Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi | |
11 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | |
12 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | |
13 | Sakarya Savaşı, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | Nutuk |
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi,
Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), Arzu M.Erdoğan (Dr.), Cemil Öztürk (Prof.Dr.) |
Materyal Paylaşımı
Ders öncesi dağıtılan fotokopiler
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. | X | |||||
2 | Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. | X | |||||
3 | Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. | X | |||||
5 | Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. | X | |||||
6 | Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. | X | |||||
7 | Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. | X | |||||
8 | Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. | X | |||||
10 | Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |