• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 106
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı metin incelemesi ve yorumlamasıyla Aristoteles sonrası filozoflar arasındaki benzerliklerle ayrılıkları ortaya koyarak varlıkbilimsel, metafizik, ahlaki kuramlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği: 
Aristoteles sonrası felsefede Hellenistik dönem felsefeleri, Epikuros, Stoa ve Skeptiklerin metinlerinin incelenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav, B. Deneyim, C. Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Hellenistik ve Roma dönemi felsefesinin başlıca yönelimlerini derinlemesine kavrar.

1, 2, 7, 9

1, 2, 3

B, C

2) Hellenistik ve Roma dönemi metinlerinin felsefi uslamlamalarını çözümler.

1, 2, 4, 7, 9

1, 2, 3

B, C

3) Hellenistik ve Roma dönemindeki yaşamla felsefi tutumlar arasındaki baplantıları kurar.

1, 2, 7, 9

1, 2, 3

B, C

4) varlıkbilimsel, metafizik, ahlaki kuramlar arasındaki ilişkiyi kavrar.

1, 2, 7, 9

1, 2, 3

B, C

5) felsefi metinlerle uslamlamaları çözümleme becerisini geliştirir.

1, 2, 4, 7, 9

1, 2, 3

B, C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Tarihsel ve kültürel giriş

-

2

Epikouros: Herodotos’a Mektup, Menoikeus’a Mektup

Epikouros

3

Epikouros: Parçalar

Epikouros

4

Epikouros: Parçalar

Epikouros

5

Epikouros: Temel Öğretiler ile Vatikan Özdeyişleri

Epikouros

6

Seneca: Lucilius’a Mektuplar (5, 7, 8, 15, 16, 20, 21, 25)

Seneca

7

Seneca: Lucilius’a Mektuplar (33, 44, 65, 75, 84, 89)

Seneca

8

Seneca: Lucilius’a Mektuplar (94, 95, 108)

Seneca

9

Seneca: Lucilius’a Mektuplar (110, 115, 119, 123)

Seneca

10

Seneca: Ruhun Dinginliği Üzerine; Providentia Üzerine

Seneca

11

Musonius Rufus: Söyleşiler

Musonius Rufus

12

Musonius Rufus: Söyleşiler

Musonius Rufus

13

Epiktetos: Epiktetos’un Kılavuzu

Epiktetos

14

Epiktetos: Konuşmalar

Epiktetos

15

Epiktetos: Konuşmalar

Epiktetos

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Epictetus, The Discourses in Gill, C. (ed.) The Discourses of Epictetus, tr. revised by R. Hard, London: Everyman, 2001, pp. 5-286.

Epictetus, The Handbook of Epictetus in Gill, C. (ed.) The Discourses of Epictetus, tr. revised by R. Hard, London: Everyman, 2001, pp. 287-316.

Epicurus, Letters, Principal Doctrines, Vatican Sayings, and Fragments in O’Connor, E., The Essential Epicurus, Amherst, New York: Prometheus Books, 1993, pp. 19-101.

Musonius Rufus, Lectures and Sayings, tr. with an introduction by Cynthia King, ed. with a preface by W. B. Irvine, Raleiggh: Lulu/CreateSpace, 2011.

Seneca, On Providence in The Stoic Philosophy of Seneca. Essays and Letters of Seneca, tr. with an introduction by Moses Hadas, New York, London: W. W: Norton and Company, 1968, pp. 27-44.

Seneca, On the Tranquilllity of Mind in The Stoic Philosophy of Seneca. Essays and Letters of Seneca, tr. with an introduction by Moses Hadas, New York, London: W. W: Norton and Company, 1968, pp. 27-44.

Seneca, Epistles (1-65; 66-92; 93-124; 3 Vol.) with an English translation by R. M. Gummere (1917), Cambridge: Harvard University Press, 2006.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Tartışmaya katılım

15

30

Dönem ödevi

1

70

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

70

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

30

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

       

X

2

Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

     

X

 

3

Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

   

X

   

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

     

X

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

X

     

6

Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

7

Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

       

X

8

Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

   

X

   

9

Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

       

X

10

Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

     

X

 
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

5

75

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

5

75

Dönem ödevi

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7