Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Hellenistik ve Roma dönemi felsefesinin başlıca yönelimlerini derinlemesine kavrar. |
1, 2, 7, 9 |
1, 2, 3 |
B, C |
2) Hellenistik ve Roma dönemi metinlerinin felsefi uslamlamalarını çözümler. |
1, 2, 4, 7, 9 |
1, 2, 3 |
B, C |
3) Hellenistik ve Roma dönemindeki yaşamla felsefi tutumlar arasındaki baplantıları kurar. |
1, 2, 7, 9 |
1, 2, 3 |
B, C |
4) varlıkbilimsel, metafizik, ahlaki kuramlar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
1, 2, 7, 9 |
1, 2, 3 |
B, C |
5) felsefi metinlerle uslamlamaları çözümleme becerisini geliştirir. |
1, 2, 4, 7, 9 |
1, 2, 3 |
B, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tarihsel ve kültürel giriş |
- |
2 |
Epikouros: Herodotos’a Mektup, Menoikeus’a Mektup |
Epikouros |
3 |
Epikouros: Parçalar |
Epikouros |
4 |
Epikouros: Parçalar |
Epikouros |
5 |
Epikouros: Temel Öğretiler ile Vatikan Özdeyişleri |
Epikouros |
6 |
Seneca: Lucilius’a Mektuplar (5, 7, 8, 15, 16, 20, 21, 25) |
Seneca |
7 |
Seneca: Lucilius’a Mektuplar (33, 44, 65, 75, 84, 89) |
Seneca |
8 |
Seneca: Lucilius’a Mektuplar (94, 95, 108) |
Seneca |
9 |
Seneca: Lucilius’a Mektuplar (110, 115, 119, 123) |
Seneca |
10 |
Seneca: Ruhun Dinginliği Üzerine; Providentia Üzerine |
Seneca |
11 |
Musonius Rufus: Söyleşiler |
Musonius Rufus |
12 |
Musonius Rufus: Söyleşiler |
Musonius Rufus |
13 |
Epiktetos: Epiktetos’un Kılavuzu |
Epiktetos |
14 |
Epiktetos: Konuşmalar |
Epiktetos |
15 |
Epiktetos: Konuşmalar |
Epiktetos |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Epictetus, The Discourses in Gill, C. (ed.) The Discourses of Epictetus, tr. revised by R. Hard, London: Everyman, 2001, pp. 5-286. Epictetus, The Handbook of Epictetus in Gill, C. (ed.) The Discourses of Epictetus, tr. revised by R. Hard, London: Everyman, 2001, pp. 287-316. Epicurus, Letters, Principal Doctrines, Vatican Sayings, and Fragments in O’Connor, E., The Essential Epicurus, Amherst, New York: Prometheus Books, 1993, pp. 19-101. Musonius Rufus, Lectures and Sayings, tr. with an introduction by Cynthia King, ed. with a preface by W. B. Irvine, Raleiggh: Lulu/CreateSpace, 2011. Seneca, On Providence in The Stoic Philosophy of Seneca. Essays and Letters of Seneca, tr. with an introduction by Moses Hadas, New York, London: W. W: Norton and Company, 1968, pp. 27-44. Seneca, On the Tranquilllity of Mind in The Stoic Philosophy of Seneca. Essays and Letters of Seneca, tr. with an introduction by Moses Hadas, New York, London: W. W: Norton and Company, 1968, pp. 27-44. Seneca, Epistles (1-65; 66-92; 93-124; 3 Vol.) with an English translation by R. M. Gummere (1917), Cambridge: Harvard University Press, 2006. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Tartışmaya katılım |
15 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
70 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar. |
X |
|||||
2 |
Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur. |
X |
|||||
3 |
Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır. |
X |
|||||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır. |
X |
|||||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır. |
X |
|||||
6 |
Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir. |
X |
|||||
7 |
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir. |
X |
|||||
8 |
Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur. |
X |
|||||
9 |
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır. |
X |
|||||
10 |
Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
5 |
75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Dönem ödevi |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |