Öğrencilerin orta düzeydeki Osmanlıca metinleri okumalarını, anlamalarını, bilgi çıkarmalarını sağlamak
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Tarih ağırlıklı olmak üzere makale, inceleme, sefername, seyahatname, sanat tarihi, kültür tarihi ile ilgili metinler okutulur.
Dersin Akışı
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Daha çok matbu metinler okumak. |
1,2,3 |
A,C |
2) Okunulan metinlerden bilgi çıkarmak. |
1,2,3 |
A,C |
3) Tarih ve kültür tarihi ile ilgili kaynakları, eser sahiplerini tanımak. |
1,2,3 |
A,C |
4) |
1,2,3 |
A,C |
5) |
1,2,3 |
A,C |
6) |
1,2,3 |
A,C |
7) |
1,2,3 |
A,C |
Kaynaklar
Ders Notu |
Prof. Dr. Mehmet Kanar, Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri. Prof. Dr. Mehmet Kanar, Osmanlı Türkçesine Giriş |
Diğer Kaynaklar |
Daha çok tarihçi ve edebiyatçı akademisyenler tarafından yazılmış ders ve yardımcı ders kitapları. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Fotokopi yanında öğrencilere elektronik ortamda zengin bir malzeme baştan flaş diskle verilmektedir. |
Ödevler |
Ödev verilmemekte, sürekli uygulama yapılmaktadır. |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final |
2 |
60 |
Ödev |
1 |
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
|
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
4 |
. Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
x |
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Arasınav |
1 |
9 |
9 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
okuma notları |
14 |
1 |
14 |
Son sınav |
1 |
11 |
11 |
Dönem ödevi |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
148 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |