• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 118
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
İznik Konsülü'nden İstanbul'un Fethi'ne kadar olan dönemi kapsamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Ağırlıklı olarak imparatorluğun sosyo-politik tarihi incelenecektir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Karşılaştırmalı tarih kavramını öğrenir ve açıklar.

1,2,3

A

2) Bizans tarihini incelemek.

1,2,3

A

3) Dönem hakkında bilgi sahibi olmak.

1,2,3

A

4) Tarihe alternatif bakış açısı geliştirir.

1,2,3

A

 

   
 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Roma tarihi hakkında

 

2

Diocletian reformları

 

3

Constantine I dönemi

 

4

4. yüzyılın incelenmesi

 

5

4. yüzyılın incelenmesi

 

6

Theodosius the Great dönemi

 

7

ARA SINAV 

 

8

Theodosius II, Marcian, Leo I and Zeno dönemleri

 

9

Anastasius I dönemi

 

10

Kaynaklar

 

11

Nika Revolt

 

12

Justinian dönemi eserler

i

13

Heraclius Dönemi

Klasik Akdeniz uygarlıklarının bir bütün olarak değerlendirilmesi 

14

TEKRAR  ve KISA SINAV

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Çeşitli kaynaklardan derlenmiş makalelerden bir seçki şeklinde hazırlanmış kitap .

 

Diğer Kaynaklar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

80

Kısa Sınav

1

20

Ödev

0

0

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapmak için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerle donatılması ve bunları kullanabilme becerisi.

 

 

X

 

 

 

 

2

Öğrencilerin başarılı bir Tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmaları.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak sunum yapmak üzere, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak.

 

 

X

 

 

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisine sahip olmak.

 

X

 

 

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisi.

 

X

 

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerine sahip olmak.

 

X

 

 

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmaları.

X

 

 

 

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

6

3

18

Final (Çalışma Zamanı Dahil)

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6