Ağırlıklı olarak imparatorluğun sosyo-politik tarihi incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Karşılaştırmalı tarih kavramını öğrenir ve açıklar. |
1,2,3 |
A |
2) Bizans tarihini incelemek. |
1,2,3 |
A |
3) Dönem hakkında bilgi sahibi olmak. |
1,2,3 |
A |
4) Tarihe alternatif bakış açısı geliştirir. |
1,2,3 |
A |
|
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Roma tarihi hakkında |
|
2 |
Diocletian reformları |
|
3 |
Constantine I dönemi |
|
4 |
4. yüzyılın incelenmesi |
|
5 |
4. yüzyılın incelenmesi |
|
6 |
Theodosius the Great dönemi |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Theodosius II, Marcian, Leo I and Zeno dönemleri |
|
9 |
Anastasius I dönemi |
|
10 |
Kaynaklar |
|
11 |
Nika Revolt |
|
12 |
Justinian dönemi eserler |
i |
13 |
Heraclius Dönemi |
Klasik Akdeniz uygarlıklarının bir bütün olarak değerlendirilmesi |
14 |
TEKRAR ve KISA SINAV |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Çeşitli kaynaklardan derlenmiş makalelerden bir seçki şeklinde hazırlanmış kitap .
|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
80 |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapmak için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerle donatılması ve bunları kullanabilme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir Tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmaları. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak sunum yapmak üzere, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisi. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmaları. |
X |
|
|
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
6 |
3 |
18 |
Final (Çalışma Zamanı Dahil) |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |