Bu ders 10. Yüzyıla kadar olan Türk tarihini öğrenmeye dair konuları içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
İslamiyet öncesi Türk devletlerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması |
1,2,3 |
A,B,C |
İslamiyet öncesi Türk devletlerinin değişim sürecinin daha iyi algılaması |
1,2,3 |
A,B,C |
İslamiyet öncesi Türk tarihinin günümüz Türk tarihine etkilerini yorumlayabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
İslamiyet öncesi Türk tarihine ilişkin kaynaklar üzerine bilgi sahibi olması |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Türk adı ve menşei, Orta Asya coğrafyası |
|
2 |
Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları |
|
3 |
Asya Hunları |
|
4 |
Avrupa Hunları ve Ak Hunlar |
|
5 |
Göktürkler |
|
6 |
Uygurlar ve Kırgızlar |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Türgişler |
|
9 |
Karluklar |
|
10 |
Hazarlar |
|
11 |
Kumanlar |
|
12 |
Peçenekler |
|
13 |
Macarlar |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
TAŞAĞIL A., Çin Kaynaklarına Göre Türk Boyları, Ankara, 2000. TAŞAĞIL A., Gök-Türkler I, II, III, Ankara, 2012. TAŞAĞIL, A., Kök Tengri'nin Çocukları (Avrasya Bozkırlarında İslam Öncesi Türk Tarihi), İstanbul, 2013. TAŞAĞIL A., "Göktürkler", Türkler, Cilt 2, 15-49, Ankara 2002. TAŞAĞIL A., "İslam Öncesi Devirde Orta Asya'da Yaşayan Türk Boyları", Türkler, Cilt 2, 323-368, Ankara 2002. TAŞAĞIL A., "Uygurlar", Türkler, Cilt 2, 215-225, Ankara 2002. TAŞAĞIL A., "Gokturks", The Turks, V.1, 321-348, Ankara 2002. TAŞAĞIL A., "Turkish Tribes in Central Asia in the Pre-İslamic Period", The Turks, V.1, Ankara 2002, 441-462. TAŞAĞIL A., "Uygurs",The Turks, 414-422, Ankara 2002. SÜMER, F., Oğuzlar, Istanbul, 1992. KURAT, A. N., IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, 1972. RASONY, L., Tarihte Türklük, Ankara, 1993. GOLDEN, Peter B., Türk Halkları Tarihine Giriş (Çev. Osman Karatay), Ankara, 2002. BARFIELD, T. J., The Perilous Frontier: Nomadic Empires and China 221 B.C. to A.D. 1757, 1992. CHRISTIAN, D., A History of Russia, Central Asia and Mongolia, 1998. KAFESOĞLU, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul, 2004. TOGAN, A. Z. V., Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul, 1970. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |