Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasını analiz eder.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Osmanlı İmparatorluğunun son dönem dış politikasını anlatır. |
1,2,3 |
A,B,C |
|
2. Modern Türkiye’nin doğuşunu anlatır. |
1,2,3 |
A,B,C |
|
3. Ortadoğu tarihini irdeler. |
1,2,3 |
A,B,C |
|
4. Sovyetler Birliğinin uluslararası sistemde güç olmasını tartışır. |
1,2,3 |
A,B,C |
|
5. Soğuk Savaş döneminde iki kutuplu dünyayı analiz eder. |
1,2,3 |
A,B,C |
|
6. Sovyetlerin dağılması sonrasında oluşan yeni dünya düzeninde Türkiye’nin konumunu tartışır. |
|
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası ile Osmanlı İmparatorluğu son dönem dış politikasının karşılaştırılması, kaynakların ve yöntemin tanıtımı |
|
2 |
Lozan Barış Anlaşması ve genel olarak 1923-1939 dönemi Sorunlar ve Çözümler |
|
3 |
Türkiye Yunanistan İlişkisi ve Mübadele |
|
4 |
Türkiye-İngiltere, Irak İlişkisi |
|
5 |
Türkiye- Sovyet Rusya İlişkisi |
|
6 |
Türkiye-Fransa, Suriye İlişkisi |
|
7 |
Türkiye-İtalya, Amerika Birleşik Devletleri, İran ve Afganistan İlişkisi |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
9 |
Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne Girmesi ve Balkan Paktı |
|
10 |
Boğazlar Sorunu, Sadabat Paktı ve Hatay Sorununun Çözümü |
|
11 |
İkinci Dünya Savaşı’nın Çıkış Nedenleri, İtalya ve Almanya’da Yaşanan Gelişmeler |
|
12 |
12. İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye |
|
13 |
13. 1945 sonrasındaki Genel Sorunlar ve Soğuk Savaş’ın Başlaması |
|
14 |
14. Marshall Yardımı, Truman Doktrini, Kore Savaşı, Türkiye’nin Nato’ya Katılması |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
- Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih, 1789-1914 - Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih 1789-2001 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Ödev |
1 |
25 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
|
|
|
|
X |
2 |
Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. |
|
|
|
|
X |
3 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma. |
|
|
|
|
X |
4 |
Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma. |
|
|
|
|
X |
5 |
Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |
|
|
|
|
X |
6 |
Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak |
|
|
|
|
X |
7 |
Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma. |
|
|
|
|
X |
8 |
Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma |
|
|
|
|
X |
9 |
Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma. |
|
|
|
|
X |
10 |
Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması |
|
|
|
|
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
4 |
4 |
okuma notları |
14 |
1 |
14 |
Son sınav |
1 |
8 |
8 |
Dönem ödevi |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |