• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 410
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Türk Dış Politikasını Osmanlı’dan Cumhuriyete karşılaştırmalı olarak inceler.
Dersin İçeriği: 

Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasını analiz eder.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Osmanlı İmparatorluğunun son dönem dış politikasını anlatır.

 

1,2,3

A,B,C

2. Modern Türkiye’nin doğuşunu anlatır.

 

1,2,3

A,B,C

3. Ortadoğu tarihini irdeler.

 

1,2,3

A,B,C

4. Sovyetler Birliğinin uluslararası sistemde güç olmasını tartışır.

 

1,2,3

A,B,C

5. Soğuk Savaş döneminde iki kutuplu dünyayı analiz eder.

 

1,2,3

A,B,C

6. Sovyetlerin dağılması sonrasında oluşan yeni dünya düzeninde Türkiye’nin konumunu tartışır.

 

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası ile Osmanlı İmparatorluğu son dönem dış politikasının karşılaştırılması, kaynakların ve yöntemin tanıtımı

 

2

Lozan Barış Anlaşması ve genel olarak 1923-1939 dönemi Sorunlar ve Çözümler

 

3

Türkiye Yunanistan İlişkisi ve Mübadele

 

4

Türkiye-İngiltere, Irak  İlişkisi

 

5

Türkiye- Sovyet Rusya İlişkisi

 

6

Türkiye-Fransa, Suriye İlişkisi

 

7

Türkiye-İtalya, Amerika Birleşik Devletleri, İran ve Afganistan İlişkisi

 

8

Vize Sınavı

 

9

Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne Girmesi ve  Balkan Paktı

 

10

Boğazlar Sorunu, Sadabat Paktı ve Hatay Sorununun Çözümü

 

11

İkinci Dünya Savaşı’nın Çıkış Nedenleri, İtalya ve Almanya’da Yaşanan Gelişmeler

 

12

12. İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye

 

13

13. 1945 sonrasındaki Genel Sorunlar ve Soğuk Savaş’ın Başlaması

 

14

14. Marshall Yardımı, Truman Doktrini, Kore Savaşı, Türkiye’nin Nato’ya Katılması

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

- Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih, 1789-1914

- Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih 1789-2001

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

25

Ödev

1

25

Finalin Başarıya Oranı

1

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.

 

 

 

 

X

2

Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.

 

 

 

 

X

3

Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.

 

 

 

 

X

4

Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.

 

 

 

 

X

5

Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.

 

 

 

 

X

6

Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak

 

 

 

 

X

7

Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.

 

 

 

 

X

8

Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma

 

 

 

 

X

9

Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.

 

 

 

 

X

10

Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması

 

 

 

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Arasınav

1

3

3

Sunum

1

4

4

okuma notları

14

1

14

Son sınav

1

8

8

Dönem ödevi

1

12

12

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5