• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 435
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin; Ortaçağ'da Müslüman ve Hıristiyan toplulukların farklı coğrafyalarda siyasi, ekonomik ve kültürel anlamdaki karşılaşmaları, karşılıklı etkileşimlere uğramaları ve birbirlerine ilişkin çeşitli kanılar ve önyargılar oluşturmaları hakkında bilgi kazanmalarını, bu bilgileri kullanarak Müslüman idaresi altındaki Hıristiyan ve Hıristiyan idaresi altındaki Müslüman topluluklarının durumlarını birbirleriyle karşılaştırarak farklılıklar ve devamlılıkları görebilmelerini ve bundan sonuçlar çıkarmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Ortaçağda İspanya ve Sicilya'da Müslüman idaresi, 7. ve 13. yüzyıllar arasında Akdeniz'de gelişen ticaret dengeleri, Müslümanların bilim ve felsefedeki kazanımları, İspanya ve Sicilya'da yönetimin Müslümanlardan Hıristiyanlara geçişi, Suriye'de Haçlıların kurduğu krallıklar, Müslümanların bilimsel birikimlerinin Batı Avrupa'ya geçişi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Ortaçağda Müslüman ve Hıristiyan topluluklar arasında farklı coğrafyalarda siyasi, ekonomik ve kültürel karşılaşmalar ve karşılıklı etkileşimler olduğu bilgisini kazanabilme.

1,2,3

A

2. Ortaçağda Müslüman idaresi altındaki Hıristiyanların ve Hıristiyan idaresi altındaki Müslümanların hukuki, ekonomik ve sosyal statüleri hakkında bilgi edinebilme.

1,2,3

A

3. Kazanılan bilgileri, Hıristiyan ve Müslüman yönetimlerin kendi idareleri altındaki farklı dinden topluluklara yönelik uygulamalarını birbirleriyle karşılaştırmada kullanabilme, bundan birtakım sonuçlara varabilme, bunları yazılı ve sözlü kanıtlara dayanarak ifade edebilme.

1,2,3

A

4. Ortaçağda Müslüman ve Hıristiyan toplulukların birbirleri hakkında geliştirdikleri algıların, kanıların, önyargıların ortaya çıkma koşullarını analiz edebilme, bunları yazılı ve sözlü kanıtlara dayanarak ifade edebilme ve bu kanı, önyargı ve algıların günümüzde Müslümanlar ve Hıristiyanlar arasındaki karşılıklı algılara temel oluşturup oluşturmadığı konusunda düşünce geliştirme.

1,2,3

A

5. Ortaçağda farklı coğrafyalarda gerçekleşmiş olan Müslüman ve Hıristiyan toplulukların birlikte aynı mekanı ve işleri paylaşma, yan yana yaşama deneyimlerinin oluş nedenlerini, birlikte yaşayabilme olanağının sınırlarını kavrayabilme ve bunu yorumlayabilme.

1,2,3

A

6. Ortaçağda Müslüman ve Hıristiyan halklar arasındaki yakın veya sorunlu ilişkilere sebep olan arka planları kavrayabilme, analiz edebilme, karşılaştırabilme.

1,2,3

A

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Ortaçağda İspanya'da Müslüman İdaresi

Wolf, “The Earliest Spanish Christian Views of Islam” pp.281-293.

3

Ortaçağda Sicilya'da Müslüman İdaresi

Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.1-14

4

Müslüman İdaresi Altındaki Gayrimüslimlerin Statüleri

 

5

7. Yüzyıla Kadarki Akdeniz Ticareti

 

-Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.15-29.

- Fletcher, Richard. The Cross and the Crescent.pp.100-109.

6

7. ve 13. Yüzyıllar Arasında Akdeniz Ticareti

 

Atiya, Crusade, Commerce and Culture, pp.162-204.

7

Ara Sınav

 

8

Müslümanların Bilim ve Felsefedeki Başarıları

Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.30-43.

9

Haçlı Savaşları Dönemi: İberya Yarımadası'nda Haçlı Seferleri

Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.44-57.

10

Haçlı Savaşları Dönemi: Sicilya ve Güney İtalya'da Haçlı Seferleri

 

11

Haçlı Savaşları Dönemi: Ortadoğu'da Haçlı Seferleri

Fletcher, Richard. The Cross and the Crescent.pp.110-116.

12

Bilimin Müslüman Dünyasından Batı'ya Geçişi

-Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.58-71.

-Fletcher, Richard. The Cross and the Crescent.pp.116-125.

13

Batılıların Müslümanları Tasavvuru

-Watt, The Influence of Islam on Medieval Europe, pp.72-84.

-Fletcher, Richard. The Cross and the Crescent.pp.125-130.

14

Müslümanların Batılıları Tasavvuru

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

- Atiya, Aziz S. Crusade, Commerce and Culture (New York: John Wiley and Sons Inc., 1966), pp.162-204.

- Fletcher, Richard. The Cross and the Crescent. Christianity and Islam from Muhammad to the Reformation (New York: Viking, 2004), pp.100-130.

- Watt, Montgomery W. The Influence of Islam on Medieval Europe (Edinburgh: Edinburgh University Press, 1972).

- Wolf, Kenneth Baxter, “The Earliest Spanish Christian Views of Islam” Church History, vol.55, no.3 (Sep., 1986), pp.281-293.

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

 

50

Toplam

 

50

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapmak için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerle donatılması ve bunları kullanabilme becerisi.

 

 

 

 

X

2

Öğrencilerin başarılı bir Tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmaları.

 

 

 

 

X

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak sunum yapmak üzere, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak.

 

 

X

 

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisine sahip olmak.

 

 

 

X

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisi

X

 

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerine sahip olmak.

 

 

 

X

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmaları

 

 

 

X

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Arasınav

1

1

1

Sunum

0

0

0

okuma notları

1

1

1

Son sınav

1

1

1

Dönem ödevi

0

0

0

Toplam İş Yükü

 

 

75

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3