Milli mücadele günlerinden günümüze Cumhuriyet tarihi dersin içeriğini oluşturacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1 Konuyla ilgili kaynaklar hakkında bilgi edinir |
1,2,3 |
A,B,C |
2 Uluslar arası gelişmeleri tarihsel bakış açısıyla analiz etme becerisi kazanı |
1,2,3 |
A,B,C |
3 Türkiye Cumhuriyeti’nin takip ettiği dış politikanın temel stratejilerini öğrenir |
1,2,3 |
A,B,C |
4 Türkiye Cumhuriyeti’nin takip ettiği dış politikanın temel hedeflerini öğrenir |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin sonu: Sevr Anlaşması |
|
2 |
Atatürk Döneminin temel dış politika stratejileri ve hedefleri |
|
3 |
Milli Mücadele Döneminde Türk Dış Politikası |
|
4 |
Milli Mücadele Döneminde Türk Dış Politikası |
|
5 |
Lozan Andlaşması |
|
6 |
1923-1932 Döneminde Türk Dış Politikası |
|
7 |
Batılı Devletlerle İlişkiler |
|
8 |
Doğulu Devletlerle İlişkiler |
|
9 |
1932-1938 Döneminde Türk Dış Politikası |
|
10 |
Boğazlar Politikası ve Hatay’ın Anavatana Katılması. |
|
11 |
Türkiye ve NATO |
|
12 |
Türkiye’nin Balkan ve Orta Doğu Politikası |
|
13 |
Kıbrıs Sorunu ve Kıbrıs Barış Harekâtı |
|
14 |
Türkiye ve Avrupa Birliği |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
1) Yüceer, Saime, Milli Mücadele Yıllarında Ankara Moskova İlişkileri, Ekin Yayınları, Bursa 1997. 2) Karpat, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul Matbaası, İstanbul 1967. 3) Bayur, Yusuf Hikmet, Yeni Türkiye Devleti’nin Dış Siyasası, 2. Baskı, TTK Yayını, Ankara 1995. 4) Olaylarla Türk Dış Politikası, 8. Baskı, Siyasal Kitapevi, Ankara 1990. 5) Akşin, Aptülahat, Atatürk’ün Dış Politika İlkeleri ve Diplomasisi, TTK Yayını Ankara 1991. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
191 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,64 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |