İslamiyet öncesi ve sonrası Türk destanlarının özelliklerini incelemek. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1- İslamiyet öncesi ve sonrasına teşekkül eden Türk destanlarını tanıyabilme. |
1,2,3 |
A,B,C |
2- Bunların diğer destanlarla olan ilişkisini açıklayabilme. |
1,2,3 |
A,B,C |
3- Metinleri çeşitli açılardan tahlil edebilme. |
1,2,3 |
A,B,C |
4-Türk destanlarının kaynaklarını kavrayabilme |
1,2,3 |
A,B,C |
5- Türk destanlarının tasnifi hakkında bilgi edinebilme. |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1- |
İslamiyet sonrası Türk destanlarının özellikleri. |
|
2- |
Battal-nâme. |
|
3- |
Saltuk-nâme. |
|
4- |
Dede Korkut hikâyelerinin teşekkülü ve özellikleri. |
|
5- |
Türk efsanelerinden örnekler (tarih ve medeniyet tarihiyle ilgili efsaneler). |
|
6- |
Türk efsanelerinden örnekler (mitik efsaneler). |
|
7- |
Türk efsanelerinden örnekler (dinî efsaneler ). |
|
8- |
Ara sınav. |
|
9- |
Destanın tanımı ve özellikleri. |
|
10- |
Türk destanlarından örnekler (Oğuz Kağan). |
|
11- |
Türk destanlarından örnekler (Köroğlu). |
|
12- |
Türk destanlarından örnekler (Manas). |
|
13- |
Türk destanlarından örnekler (Maaday Kara). |
|
14- |
Final |
|
|
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Ergin, M. 1997, Dede Korkut Kitabı I, Giriş, Metin, Faksimile, TDK Yay., Ankara. Gökyay, O. Ş. 2000, Dedem Korkudun Kitabı, MEB Yay., İstanbul. Kırzıoğlu, M. F. 1952, Dede Korkut Oğuznameleri, I. Kitap, Burhanettin Erenler Matbaası, İstanbul. Ekici, M. 2004,Türk Dünyasında Köroğlu, Akçağ Yay., Ankara. Oğuz, Ö. 2010, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |