İran'ın siyasal, sosyal ve kültürel tarihi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
İran coğrafyasında hüküm süren devletlerin tarihini inceleme |
1,2,3 |
A,B,C |
İran'da Türk etkisini tespit etme |
1,2,3 |
A,B,C |
İran'da tarihi coğrafyasında Türk izlerini tespit etme |
1,2,3 |
A,B,C |
İran coğrafyasında hüküm süren devletlerin tarihini inceleme |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Akkoyunlular |
|
2 |
Karakoyunlular |
|
3 |
Safevilerin menşei ve kuruluşu |
|
4 |
Şah İsmail ve Şah Tahmasb Dönemleri |
|
5 |
Safevilerin komşu devletlerle ilişkileri |
|
6 |
Safevi-Osmanlı İlişkileri |
|
7 |
Safevilerin Sonu |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Avşarlar |
|
10 |
Kacarlar |
|
11 |
İran'da Türk hâkimiyetinin sonu |
|
12 |
Türk-İran Kültür etkileşimi |
|
13 |
XVI.XIX. yüzyıllar İran'ın ekonomik ve sosyal yapısı |
|
14 |
FİNAL |
|
|
|
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Roger Savory, Iran Under the Safavids, 2007, Cambridge University Press. Robetr Canfield, “Islamic Culture and Literature in Iran and Central Asia in the early modern period”, Turko-Persia in Historical Perspective , 2002, Cambridge University Press Rudi Matthee, "Safavids" in Encyclopedia Iranica John R. Perry, "Turkic-Iranian contacts", Encyclopaedia Iranica, January 24, 2006 Faruk Sümer, Safevı̂ devletinin kuruluşu ve gelişmesinde Anadolu Türklerinin rolü: Şah İsmail ile halefleri ve Anadolu Türkleri, 1992, TTK. R.M. Savory, Safavids, Encyclopedia of Islam, 2nd edition Bekir Kütükoğlu (1962). Osmanli-Iran Siyâsî münâsebetleri , 1578-1590. Tufan Gündüz, Son Kızılbaş Şah İsmail, 2010 Minorsky, Vladimir (1942). "The Poetry of Shah Ismail". Bulletin of the School of Oriental and African Studies, University of London 10 (4). John E.Woods "The Aqquyunlu - Clan, Confederation, Empire" Faruk Sümer, Karakoyunlular, Ankara, 1984 Türkler Ansiklopedisi, C. 6, 19, Yeni Türkiye Yayınları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |