• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 403
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, tarih öğrencilerinin İran’ın siyasal ve sosyal tarihi hakkındaki bilgilerini geliştirmek ve İran’ın Türk ve dünya tarihi açısından önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği: 

İran'ın siyasal, sosyal ve kültürel tarihi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

İran coğrafyasında hüküm süren devletlerin tarihini inceleme

1,2,3

A,B,C

İran'da Türk etkisini tespit etme

1,2,3

A,B,C

İran'da tarihi coğrafyasında Türk izlerini tespit etme

1,2,3

A,B,C

İran coğrafyasında hüküm süren devletlerin tarihini inceleme

1,2,3

A,B,C

 

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Akkoyunlular

 

2

Karakoyunlular

 

3

Safevilerin menşei ve kuruluşu

 

4

Şah İsmail ve Şah Tahmasb Dönemleri

 

5

Safevilerin komşu devletlerle ilişkileri

 

6

Safevi-Osmanlı İlişkileri

 

7

Safevilerin Sonu

 

8

ARA SINAV

 

9

Avşarlar

 

10

Kacarlar

 

11

İran'da Türk hâkimiyetinin sonu

 

12

Türk-İran Kültür etkileşimi

 

13

XVI.XIX. yüzyıllar İran'ın ekonomik ve sosyal yapısı

 

14

 FİNAL

 

 

 

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 Roger Savory, Iran Under the Safavids, 2007, Cambridge University Press. Robetr Canfield, “Islamic Culture and Literature in Iran and Central Asia in the early modern period”, Turko-Persia in Historical Perspective , 2002, Cambridge University Press Rudi Matthee, "Safavids" in Encyclopedia Iranica John R. Perry, "Turkic-Iranian contacts", Encyclopaedia Iranica, January 24, 2006 Faruk Sümer, Safevı̂ devletinin kuruluşu ve gelişmesinde Anadolu Türklerinin rolü: Şah İsmail ile halefleri ve Anadolu Türkleri, 1992, TTK. R.M. Savory, Safavids, Encyclopedia of Islam, 2nd edition Bekir Kütükoğlu (1962). Osmanli-Iran Siyâsî münâsebetleri , 1578-1590. Tufan Gündüz, Son Kızılbaş Şah İsmail, 2010 Minorsky, Vladimir (1942). "The Poetry of Shah Ismail". Bulletin of the School of Oriental and African Studies, University of London 10 (4). John E.Woods "The Aqquyunlu - Clan, Confederation, Empire" Faruk Sümer, Karakoyunlular, Ankara, 1984 Türkler Ansiklopedisi, C. 6, 19, Yeni Türkiye Yayınları

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

                 
 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Arasınav

1

3

3

Sunum

1

8

8

okuma notları

14

2

28

Son sınav

1

10

10

Dönem ödevi

1

14

14

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7