• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 316
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Hindistan’da Türk varlığının siyasi ve kültürel tarihini ana hatlarıyla öğrencilere aktarmayı sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Hindistan’da Türk varlığının ortaya çıkması, Gazneli Devleti’nin kuruluşundan Babürlü Devleti’nin çöküşüne kadar olan dönem bu dersin konusudur. Bu süre içinde Hindistan’da ortaya çıkan Gazneli, Gurlu, Galaç, Balaban, Delhi Türk Sultanlığı ve bu devletlerin kültürel, ekonomik, sosyal konumu, devlet teşkilatı, idari ve toplum yapısı anlatılmaktadır. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Tarihin kaynaklarını öğrenme ve bu kaynaklarla ilgili tartışmaları kavrayabilme.

 

1,2,3

A,B,C

2) Modern tarih yazılığının temel kavramlarını açıklayabilme.

 

1,2,3

A,B,C

3) Modern dönem öncesi tarih yazım geleneklerini hatırlayabilme.

 

1,2,3

A,B,C

4) Tarihin akademik bir disiplin olarak ortaya çıkışını kavrayabilme.

 

1,2,3

A,B,C

5) 20. Yüzyılın sosyal bilimlerdeki önemli gelişmelerini ve bunların tarih disipliniyle olan ilişkilerini gösterebilme.

 

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Gazneli öncesi Hindistan’da Türk varlığı (Saka ve Akhunlar)

 

2

Gazneli Dönemi Hindistan’da Türkler

 

3

Birinci Delhi Türk Sultanlığı

 

4

Muizzi Hanedanı

 

5

Şemsiye Hanedanı

 

 

6

Balaban ve Galaç hanedanları

 

7

Tuğluk ve Seyyit hanedanları

 

8

Delhi Sultanlığı’nın çöküşünden sonra Hindistan

 

9

Adilşahlar, Behmeniler

 

10

Beridşahlar, Ludiler, Kutubşahiletr

 

11

Babürlüler’in ortaya çıkışı (Babür ve Ekber Şah dönemleri); Babürlüler’in yükseliş dönemi

 

12

Ekber Şah sonrası Babürlüler: Babürlüler’in çöküşü ve sömürge dönemi

 

13

Babürlüler’de devlet, saray ve ordu teşkilatı; Babürlüler’de din, sanat, kültürel ve sosyal yapı 

 

 

14

İngiliz İşgali ve Hindistan Türkleri’nin eritme politikaları; İngilizlerin Hindistan üzerinde biçimlendirdiği İran siyaseti

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Erdoğan Merçil, Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1989.

 

Fernand Grenard, Babür, yay. haz. Orhan Yüksel, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1971.

 

İsmail Hikmet Ertaylan, Adilşahiler: Hindistan'da Bir Türk-İslam Devleti,Sermet Matbaası, İstanbul1967.

 

Kamuran Gürün, Türkler ve Türk Devletleri Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1984.

 

Laszlo Rasonyi, Tarihte Türklük, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1988.

 

M. Hanefi Palabıyık, Valilikten İmparatorluğa Gazneliler Devlet ve Saray Teşkilatı, Araştırma Yayınları, Ankara, 2002.

 

M. Şakir Ülkütaşır, Babur Şah, Ahmet Halit Kitabevi, İstanbul, 1946.

 

Muhammed Aziz Ahmet, Siyasi Tarihi ve Müesseseleriyle Delhi Türk İmparatorluğu, yay. haz. Tansu Say., Tercüman Gazetesi, İstanbul.

 

Ömer Rıza Doğrul, Ekber: Bir Türk Dâhisi, Yüksel Yayınevi, İstanbul, 1371/1952.

 

Yusuf Hikmet Bayur, Hindistan Tarihi, c. I-III, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1980.

 

Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş: En Eski Devirlerden 16. Asra Kadar, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, , İstanbul, 1981. 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

Sayı

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Derse Devam ve Katılım

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

 

x

3

Kaynakların tanıtımını sağlamanın yanında kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

x

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

 

X

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Arasınav

1

1

1

Sunum

0

0

0

okuma notları

1

1

1

Son sınav

1

1

1

Dönem ödevi

0

0

0

Toplam İş Yükü

 

 

75

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3