Ortadoğu bölgesini tarihsel arka planı öğrencilere verilecektir. Ayrıca Türklerin Ortadoğu’ya gelişleri, I. Dünya savaşı öncesi Ortadoğu’nun paylaşımı ve sonrası ve Petrol, Ortadoğu’da istikrarsızlık ve terör konuları işlenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci Ortadoğu tarihi hakkında genel bilgi sahibi olabilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Ortadoğuya özgü kültür ve politik yapıyı öğrenebilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Türk tarihine etki eden Ortadoğu kültür ve siyasi ortamını kavrayabilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Bölgede ortaya çıkan devletlerin siyasi varlığını değerlendirebilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Bölgede yaşanan kargaşanın ve düzensizliğin çıkış noktasını açıklayabilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ortadoğu ifadesinin kapsamı ve bölgenin coğrafi özellikleri |
|
2 |
Ortadoğu’ya özgü etnik ve mezhebi terimlerin tanımlanması |
|
3 |
Türklerin Ortadoğu’ya gelişleri |
|
4 |
Osmanlı Devleti’nin Ortadoğu’yu ele geçirişi |
|
5 |
Osmanlı döneminde Ortadoğu’nun yönetimi |
|
6 |
19. yüzyılda Ortadoğu’da yaşanan değişim süreci |
|
7 |
I. Dünya savaşı öncesi Ortadoğu’nun paylaşımı ve sonrası |
|
8 |
Arasınav ve ders tekrarı |
|
9 |
-Mısır |
|
10 |
-İsrail ve Siyonizm |
|
11 |
-İran |
|
12 |
Basra Körfezi ülkeleri, Ürdün ve Yemen |
|
13 |
Türkiye |
|
14 |
Petrol, Ortadoğu’da istikrarsızlık ve terör |
|
|
|
|
Kaynaklar
Ders Notu |
1- Tayyar Arı, Geçmişten Günümüze Orta Doğu, İstanbul, Alfa Yayınları, 2004. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |