• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 222
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
17. Yüzyıl felsefesinin ayırt edici özelliklerini saptayıp kavramak için Avrupa usçuluğu ile İngiliz deneyciliğinin başlıca metinleri incelenir.
Dersin İçeriği: 

17. Yüzyıl felsefesinin anlatımı, Francis Bacon, René Descartes, Gottfried Leibniz, Baruch Spinoza’nın başlıca metinlerinin çözümlenip yorumlanması. Bu dönemde özel önem kazanan akılcılık ile deneycilik arasındaki tartışma filozofların metinleri çerçevesinde çözümlenir, deneycilerle akılcıların ayrıldıkları, buluştukları noktalar ele alınır. Özellikle René Descartes'ın İlk Felsefe Üzerine Düşünceler, Baruch Spinoza'nın Etik, Gottfried Leibniz'in Monadoloji gibi metinlerinde dile gelen düşünce yolunu başından sonuna kadar izlemek, anlamak, yorumlayıp eleştirmek amaçlanır. Derste ayrıca Thomas Hobbes, Blaise Pascal gibi dönemin diğer önemli filozoflarının görüşleri de özetlenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefece sorgulama, metin çözümleme becerilerini geliştirir.

1, 2, 3

1, 2, 3

A, C

2) 17. yy’ın felsefe kavramlarını tanır. 

1, 7, 6, 8

1, 2, 3

A, C

3) felsefe kavramları aracılığıyla 17.yy felsefesine metinler üzerinden bakmaya başlar.

8, 9, 10

1, 2, 3

A, C

4) kuramsal ve pratik sorunlarla ilgili olarak felsefe kavramlarına başvurmaya başlar.

 

4, 5, 6

1, 2, 3

A, C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş mahiyetinde felsefeyle ilgili genel bilgiler verilir.

Rasyonalizmin Temelleri

2

 

 Descartes Meditations I-II: 1-3, 27-34 metin analizi.

Descartes

3

 

 Descartes Meditations III-IV: 34-45 metin analizi.

Descartes

4

 

 Descartes Meditations V-VI: 45-55 metin analizi.

Descartes

5

 

 Spinoza, Ethics 126-27, 151-57 metin analizi.

Spinoza

6

 

 Spinoza, Ethics 171-84 metin analizi.

Spinoza

7

 

 Spinoza, Ethics 184-201 metin analizi.

Spinoza

8

ARA SINAV

 

9

 

 Leibniz, Discourse 210-212, 234-45 metin analizi.

Leibniz

10

 

 Leibniz, Discourse 245-57 metin analizi.

Leibniz

11

 

 Leibniz, Monadology 285-93 metin analizi.

Leibniz

12

 

Bacon, Novum Organum.

Bacon

13

Hobbes, Leviathan.

Hobbes

14

Gözden geçirme.

 

15

SON SINAV.

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 F. Copleston, History of Philosophy, vol. 4. 

Diğer Kaynaklar

Garrett Thomson, Bacon to Kant: An Introduction to Modern Philosophy, 2. yay., Waveland Press, 2002.

René Descartes, Meditations on First Philosophy, 3. yay., çev. Donald A. Cress, Hackett, 1993.

Gottfried Wilhelm Leibniz, Discourse On Metaphysics and Other Essays, çev. Daniel Garber and Roger Ariew, Hackett, 1989.

Baruch Spinoza, Ethics, çev. Edwin Curley, The Collected Writings of Spinoza, Princeton University Press, 1985.

T. Hobbes, Leviathan, E. Curley (yay.), Leviathan, with selected variants from the Latin edition of 1668, Hackett, 1994.

F. Bacon, A Critical Edition of the Major Works, yay. Brian Vickers, Oxford University Press, 2000.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

2

20

Son Sınav

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Ders

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

 

 

X

 

2

Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

X

 

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

X

 

 

 

7

Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

X

 

 

 

8

Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

X

 

9

Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

X

 

 

10

Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

 

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

6

60

Ara Sınav

1

25

25

Ödev

2

10

20

Son Sınav

1

35

35

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8