• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 482
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, bilinç ile zihinsel görüngülere ilişkin sorunları gerek felsefe tarihindeki değişik yorumları, gerekse görüngübilim ile biliş incelemelerinin güncel sorunları bakımından tartışmaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu derste şu konuların araştırılması öngörülmektedir: anlık-cisim sorunu, kişinin özdeşliği, bilincin bütünlüğü, bilinçsizlik durumu, öteki anlıklar sorunu, edim, yönelme ve istenç

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefe tarihinde zihin ile bilinç konusundaki tasarımları öğrenir.

1, 2, 6, 9

1, 2, 3

A, C

2) zihin konusundaki çağdaş uslamlamaları kavrar.

1, 2, 6, 9

1, 2, 3

A, C

3) kişinin özdeşliği, bilincin bütünlüğü ile başka felsefe sorunları arasındaki ilişkiyi tartışır.

1, 2, 6, 9

1, 2, 3

A, C

4) kendilik ile başkalık sorunları arasındaki bağlantıyı aydınlatır.

1, 2, 6, 9

1, 2, 3

A, C

5) yönelmişlik, eylem, istenç sorunlarıyla özgürlük arasındaki ilişkileri kavrar.

1, 2, 6, 9

1, 2, 3

A, C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Zihin felsefesine genel bakış

Ders kitabı 1-2. B.

2

Bedencilik

Ders kitabı 3. B.

3

İkicilik

Ders kitabı 4. B.

4

Bilinç ile doğadaki yeri

Ders kitabı 5. B.

5

Düşüncelerle içerikleri: Doğalcı anlambilim

Ders kitabı 6. B.

6

Bilişsel tasarımların yapısı

Ders kitabı 7. B.

7

Kavramlar

Ders kitabı 8. B.

8

Arasınav

 

9

Zihinsel nedensellik

Ders kitabı 9. B.

10

Bireycilik

Ders kitabı 11. B.

11

Duygular

Ders kitabı 12. B.

12

Yapay bellek ile zihin felsefesi

Ders kitabı 13-14. B.

13

Kişinin özdeşliği

Ders kitabı 15. B.

14

İstenç özgürlüğü

Ders kitabı 16. B.

15

Son sınav

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı

The Blackwell Guide to Philosophy of Mind, Eds.

Stephen P. Stich & Ted A. Warfield, Bodmin, Cornwall: Blackwell Publishing Ltd.

Diğer Kaynaklar

McGinn, Colin (1996) The Character of Mind: An Introduction to the Philosophy of Mind, Oxford: Oxford University Press.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

30

Son Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

 

 

X

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

       

X

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

   

X

   

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

     

X

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

   

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

 

 

X

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

X

   

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

X

   

 

 

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

 

 

X

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

   

X

   
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

10

10

Son Sınav

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5