• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 328
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, İslam toplumlarında özellikle "İslam Rönesansı" olarak anılan dönemde gelişmekte olan felsefeyi, kaynakları ve etkileriyle incelemek ve çok yönlü tartışmaktır.
Dersin İçeriği: 

Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış İslam filozoflarının metinlerinin incelenmesi. Fârâbî, Gazzâlî, İbn Sînâ, İbn Rüşd gibi tanınmış felsefeciler, kendilerine özgü bir düşünce sistemi geliştirdiler mi, yoksa Platon ve Aristoteles'in etkili olduğu Antik Yunan felsefesini çevirilerle ve yorumlarla aktarmaktan öteye gidemediler mi? Ortaçağ'da, İslam felsefesinin Batı düşüncesine etkisi oldu mu?

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) İslam felsefesinin temel kavramlarını öğrenir.

1,7,9

1,2,3

A,C

2) İslam filozoflarının görüşlerini öğrenir.

7,9,10

1,2,3

A,C

3) “İslam Rönesansı” olarak adlandırılan dönemi tarihsel olarak öğrenir.

9

1,2,3

A,C

4) İslam düşünürleri ile antik dönem düşünürlerini gidişli gelişli inceler.

1,2,10

1,2,3

A,C

5) İslam felsefesi literatürünü tanır.

3,10

 

 

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

İslam felsefesinin yükselişi

 

3

İslam felsefesinin kaynakları

 

4

İslam felsefesinin okulları

 

5

Kindi

 

6

Farabi

 

7

İbn Sina

 

8

Ara sınav.

 

9

İbn Bacce

 

10

İbn Tufeyl

 

11

İbn Rüşd

 

12

Sunum

 

13

Sunum

 

14

Sunum

 

15

DÖNEM ÖDEVİ TESLİMİ

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Adamson, Peter (2007). Al-Kindī. Oxford University Press US. Retrieved 22 May 2011.

 

Felix Klein-Frank (2001) Al-Kindi. In Oliver Leaman & Hossein NasrHistory of Islamic Philosophy. London: Routledge.

 

Henry Corbin (1993). History of Islamic Philosophy. London: Keagan Paul International.

Deborah Black. Al-Farabi in Leaman, O & Nasr, H (2001). History of Islamic Philosophy. London: Routledge.

 

David Reisman. Al-Farabi and the Philosophical Curriculum In Adamson, P & Taylor, R. (2005). The Cambridge Companion to Arabic Philosophy. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Avicenna, Sirat al-shaykh al-ra'is (The Life of Ibn Sina), ed. and trans. WE. Gohlman, Albany, NY: State University of New York Press, 1974.

 

Avicenna, Al-Isharat wa-'l-tanbihat (Remarks and Admonitions), ed. S. Dunya, Cairo, 1960; parts translated by S.C. Inati, Remarks and Admonitions, Part One: Logic, Toronto, Ont.: Pontifical Institute for Mediaeval Studies, 1984, and Ibn Sina and Mysticism, Remarks and Admonitions: Part 4, London: Kegan Paul International, 1996.

 

Avicenna, Risalah fi sirr al-qadar (Essay on the Secret of Destiny), trans. G. Hourani in Reason and Tradition in Islamic Ethics, Cambridge: Cambridge University Press, 1985.

 

Avicenna, Danishnama-i 'ala'i (The Book of Scientific Knowledge), ed. and trans. P Morewedge, The Metaphysics of Avicenna, London: Routledge and Kegan Paul, 1973.

 

Avicenna, Kitab al-Shifa' (The Book of Healing).

 

Jon Mcginnis, Classical Arabic Philosophy: An Anthology of Sources, p. 266, Hackett Publishing Company.

 

Ibn Tufayl's Hayy ibn Yaqzān: a philosophical tale, translated with introduction and notes by Lenn Evan Goodman. New York: Twayne, 1972.

 

Averroes, Translated by Ralph Lerner (2005), Averroes On Plato's RepublicCornell University Press.

 

Fakhry, Majid (2001), Averroes (Ibn Rushd) His Life, Works and InfluenceOneworld Publications.

 

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Sunum

1

20

Dönem ödevi

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

 

X

 

 

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

     

X

 

 

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

 

X

   

 

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

 

 

 

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

   

X

   

 

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

 

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

 

 

X

 

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

X

 

 

   

 

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

   

 

X

 

 

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

   

 

 

X

 

 
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

10

10

Sunum

1

10

10

Dönem ödevi

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5