• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 140
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Felsefe tarihine ilişkin temel problemleri tanımak ve temel metinleri okumak, çözümlemek tartışmak.
Dersin İçeriği: 

Bu derste felsefe tarihindeki farklı düşünürlerin yapıtlarından felsefe yapmak örnekleri gösterilmekte ve felsefenin temel alanlarına ilişkin (sözgelimi varlık felsefesi, bilgi felsefesi ve etik) genel çerçeve çizilmektedir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Yanıt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

ÖÇ1. felsefe tarihine ilişkin temel problemleri tanır ve tartışır.

9,7

1,2,3

A,C

ÖÇ2. tartışılan konuyu belirleme, soru sorma ve nesneyi kaybetmeme yetkinliği kazanır.

 2,3

1,2,3

A,C

ÖÇ3. felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır.

1,2

1,2,3

A,C

ÖÇ3.  felsefenin nesnesini ve iş görme tarzını bilir.

4,5,7

1,2,3

A,C

ÖÇ4.  felsefe tarihindeki kimi metinler arasındaki bağlantıları yakalar, gidişli gelişli okuma yapmak becerisini kazanır.

1,2,4,5

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Aristoteles, Eudemos’a Etik, trans. by Saffet Babur 1st edition. (Ankara: Dost Kitabevi

Yayinlari, 1999).

Aristoteles. Nikomakhos’a Ethik, Çev. S. Babür, Ankara: Bilgesu Yayınları.

Aristotle, Nicomachean Ethics, tans. By Joe Sachs (Focus Philosophical Library, 2002).

Kant, Immanuel, Kritik der praktischen Vernunft, (Die drei Kritiken, Suhrkamp)

Kant, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. Ioanna Kuçuradi, TFK Yayınları,

Nietzsche, KSA 4: Also sprach Zarathustra

Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral

Nietzsche, On the Genealogy of Morals, trans. By Walter Kaufmann (with R. J. Hollingdale) (Vintage Books Editions, 1989)

Nietzsche, Beyond Good and Evil: Prelude to a Philosophy of the Future, trans. By Walter Kaufmann 

Plato, Republic, trans. by C. D. C Reeve (Indianapolis: Hackett Pub. Co., 2004).

Platon, Devlet, İşbankası Yayınları,

Kaynaklar

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GİRİŞ

 

2

Platon: Adalet nedir? (Politeia; I, II, III, IV. Kitap)

 

3

Aristoteles: İsteyerek- istemeyerek yapma (Nikomakhos’a Etik, III. Kitap)

Dostluk türleri (Nikomakhos’a Etik, VIII – IX. Kitap)

 

4

Descartes: Meditasyonlar

 

5

Immanuel Kant: “Aydınlanma Nedir?”

 

6

Immanuel Kant: “Aydınlanma Nedir?”

 

7

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft (Pratik Aklın Eleştirisi): Kategorik imperatifin türetilmesi

 

8

ARA SINAV

 

9

Immanuel Kant, Kritik der praktischen Vernunft (Pratik Aklın Eleştirisi): Kategorik imperatifin türetilmesi

 

10

Nietzsche, KSA 4: Also sprach Zarathustra

 

11

Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral

(Beyond Good and Evil, On Genealogy of Morals)

 

12

Nietzsche,KSA 5: Jenseits von Gut und Böse, Zur Genealogie der Moral

(Beyond Good and Evil, On Genealogy of Morals)         

 

13

Martin Heidegger: “Felsefe nedir?”

 

14

Martin Heidegger: “Felsefe nedir?”

 

15

GENEL SINAV

 
 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

20

Son Sınav

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Ders

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Program Çıktıları

 

Katkı düzeyi*

 

1

2

3

4

5

1. Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

 

 

 X

 

 

2. Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur

 

 

 

X

 

3. Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

 

X

 

 

 

4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

 

 

 

X

 

5. Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

 

 

X

 

 

6. Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

 

 

X

 

 

7. Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

 

 

 

 

X

8. Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

X

 

 

 

 

9. Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

 

 

X

 

 

10. Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

X

 

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

10

10

Son Sınav

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5