• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PHIL 227
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı İslam dünyasında gerçekleşen kuramsal ve pratik bilimsel etkinliği tarihsel olarak ortaya koymak ve İslamın güçlü bir bilim geleneğine sahip olduğunu göstermektir.
Dersin İçeriği: 

Ortaçağ’da Yunanca’dan Arapça’ya yapılan çeviriler yoluyla Eskiçağ bilimsel düşüncesinin İslam Dünyasına nasıl aktarıldığı, bu dönemde İslam dünyasında yapılan doğabilimi çalışmaları ve bu çalışmaların Ortaçağ Avrupasının bilimsel düşüncesine katkıları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) İslam dünyasındaki bilimsel etkinlikleri öğrenir.

2,6,7

1,2,3

A,C

2) İslam dünyasındaki filozofların bilim felsefelerini öğrenir.

4,5,8

1,2,3

A,C

3) İslam dünyasında güçlü bir bilim geleneği olduğunu kavrar ve günümüzde bu olgunun yokluğunun nedenlerini kavrar.

1,2,9

1,2,3

A,C

4) İslam dininin özünde bilim ile çelişmediğini kavrar.

 

2,3,4,10

1,2,3

A,C

5) din bilim ilişkisi üzerine yorum geliştirebilme becerisi kazanır.

3,5,8,9

1,2,3

A,C

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel giriş.

 

2

İslam’da bilim ve teknolojinin yeri

 

3

İlim ve bilimlerin sınıflandırılması

 

4

İslam Dünyasında matematik bilimleri

 

5

İslam Dünyasında aritmetik üzerine çalışmalar

 

6

İslam Dünyasında cebir üzerine çalışmalar

 

7

Ara sınav

 

8

İslam Dünyasında geometri üzerine çalışmalar

 

9

İslam Dünyasında matematik teknolojisi

 

10

İslam Dünyasında matematik teknolojisi (devam)

 

11

İslam Dünyasında astronomi bilimleri

 

12

İslam Dünyasında astronomi teknolojisi

 

13

İslam Dünyasında astronomi teknolojisi (devam)

 

14

İslam Dünyasında haritacılık.

 

15

Dönem ödevi teslimi

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Bayraktar, Mehmet (2012) İslam’da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara, Diyanet Vakfı Yay.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Sunum

1

20

Dönem ödevi

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 Felsefe alanındaki akademik çalışmalarda başarılı olabilmek için gereken temel kavramları ve çözümleme yöntemlerini kavrar.

   

X

   

2

 Başarılı bir felsefe kariyeri için gereken eleştirel bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, çok yönlü bakış, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine kavuşur.

 

X

     

3

 Etkili iletişim kurabilir, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı olur, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilir, girişimci ruha sahiptir, sorumluluk duygusu gelişmiştir, felsefe alanında özgün fikirler üretir, etik ilkelere bağlıdır.

   

X

   

4

 Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürme yetkinliğine ulaşır.

   

X

   

5

 Mesleki ve sosyal etik bilinci kazanır.

     

X

 

6

 Felsefe alanındaki uygulamalar için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini edinir.

   

X

   

7

 Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir.

   

X

   

8

 Felsefe tarihinin metinlerini orjinal dilinden takip edebilecek kadar klasik dil ve en az bir modern dil bilgisine sahip olur.

 

X

     

9

 Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptar, tanır, kavrar ve tartışır.

     

X

 

10

 Felsefe alanında farklı dillerden metinleri okuma, anlama, çözümlemede yetkinlik geliştirir.

       

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Ara Sınav

1

10

10

Sunum

1

10

10

Dönem ödevi

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5