• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ART 207
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencilere müze yönetimi için gerekli deneyim ve bilgiler konusunda genel bir bakış sunmaktır. Ders öğrencilerin müze yönetimi konusunda bilgi sahibi ve yetkin olmaları için yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği: 

Çağdaş Sanat Müzeleri dersi, ilk olarak 16.-20.yüzyıl arası müzeciliğin gelişimine kısaca göz atarak, sonrasında asıl konusu olan 20.yüzyıl ve 21.yüzyılın başındaki müzeler ve müzecilik anlayışına odaklanmaktadır. Bu dersin kapsamı içerisinde, Frank Lloyd Wright, Richard Gehry, Ludwig Mis van der Rohe gibi isimler başta olmak üzere, önemli müze mimarlarının tasarımları üzerinden, müzecilik ve müzelerde sergileme ele alınacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Görsel malzemelerle anlatım, 2-soru ve cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları
Program Öğrenme Çıktıları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1) Sanat müzelerinin gelişimini açıklar.
1,3,4,5,6,7
1, 2, 3, 4
A, B
2) Koleksiyonculuğun sanat müzelerinin gelişimine olan etkisini açıklar.
1,3,4,5,6,7
1, 2, 3, 4
A, B
3) 20.yüzyılda müzeciliğin geçirdiği dönüşümü açıklar.
1,3,4,5,6,7
1, 2, 3, 4
A, B
4) Sanat ortamı, müze ve galerilerle birlikte toplumla da ilgilidir.
1,3,4,5,6,7
1, 2, 3, 4
A, B
5) Müzelerin tarihini sunar.
1,3,4,5,6,7
1, 4
A, B
6) Kültür endüstrisinin Çağdaş Sanat Müzeleri ve sergileme kolunu inceler.
1,3,4,5,6,7
1, 2, 3, 4
A, B

Dersin Akışı

Hafta
Konular
1
Tanışma ve giriş
2
Sanat müzeleri giriş 1 (İskenderiye’nin mirası, nadire kabineleri ve koleksiyoncuk)
3
Sanat müzeleri giriş 2 (15.-17.y.y. arası müzeler ve Medici Müzeleri)
4
İngiltere’den bir örnek British Musuem ve Fransa’dan bir örnek Louvre Musuem
5
Evrensel Sergiler ve sergilemede duyulan ihtiyacın Müzeciliğe yansımaları
6
18. ve 19.yüzyıl müzelerinden örnekler
7
20.yüzyılın başında müzecilikte dönüşüm (1900-1940)
8
Sınav öncesi özet
9
Ara sınav
10
Çağdaş Sanat Müzeleri (1940-1970 arası sanatçı müzeleri ve ünlü mimarlardan tasarımlar)
11
Saha gezisi
12
Çağdaş Sanat Müzeleri (1970-1990 arası sanatçı müzeleri ve ünlü mimarlardan tasarımlar)
13
Çağdaş Sanat Müzeleri (1990-2010 arası sanatçı müzeleri ve ünlü mimarlardan tasarımlar)
14
Final projeleri için çalışma

Kaynaklar

Tarih sahneleri sanat müzeleri 1, İletişim Yayınları
Tarih sahneleri sanat müzeleri 2, İletişim Yayınları
Sanatçı müzeleri, İletişim Yayınları
MÜZE DERSLERİ Yorum ve Deneyim, Koç Üniversitesi Yayınları
Çağdaş Sanat Müzeleri, Koç Üniversitesi Yayınları

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SIRA
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Final Sunumu
1
50
Toplam

100
Finalin Başarıya Oranı

50
Yıl içinin Başarıya Oranı

50
Toplam

100

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ara Sınav
1
10
10
Ödev
2
20
40
Final
1
10
10
Toplam İş Yükü

172
Toplam İş Yükü / 25 (s)

6,88
Dersin AKTS Kredisi

7