Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilere nicel ve nitel araştırma teknolojileri özelinde SPSS ve NVivo programlarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği:
Sosyal bilimlerde nicel-nitel verileri keşfetmek ve analiz etmek. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi, 2. Soru Cevap Yöntemi 3. Uygulama Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma metodolojilerini uygulama becerisi kazanır. | 1,2,5,8 | 1,2,3 | A, C |
Nitel ve nicel araştırma teknikleriyle toplamış veriyi sistematik bir biçimde yorumlar. | 1,2,5,8 | 1,2,3 | A, C |
Araştırma veri ve analizlerinin sunumunda teknik olanaklardan yararlanır. | 1,2,5,8 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bakış | |
2 | Nicel ve Niteliksel Araştırma Teknolojilerinin Karşılaştırılması |
Fielding, N. G. (2012). Triangulation and mixed methods design: Data integration with new research technologies. Journal of mixed methods research, 6(2), 124-136.
Bazeley, P. (2006). The contribution of computer software to integrating qualitative and quantitative data and analyses. Research in the Schools, 13(1), 64-74. |
3 |
Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemi: Tasarım SPSS Temel Uygulama |
Lamont, M. (1992). “Appendix I-II.” In Money, morals, and manners: The culture of the French and the American upper-middle class. University of Chicago Press, 193-221.
Veri Tabanı Oluşturma, Verileri İçeri Aktarma |
4 | SPSS Temel Uygulama | Veriyle Çalışma |
5 | SPSS Temel Uygulama | Veriyle Çalışma |
6 | SPSS Temel Uygulama | Veriyi Keşfetme ve Analiz Etme |
Ara Sınav | ||
8 | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yönetimi: Metin Analizi ve Kodlama |
Graue, E., & Karabon, A. (2013). “Standing at the corner of epistemology ave, theoretical trail, methodology blvd, and methods street.” In Reviewing qualitative research in the social sciences. Routledge Publishing,11-20. Saldaña, J. (2016). “Chapter 1: An Introduction to Codes and Coding.” In The Coding Manual for Qualitative Researchers, 3rd edition. London: Sage, 1−42. |
9 | NVivo Temel Uygulama | Veri Tabanı Oluşturma, Verileri İçeri Aktarma |
10 | NVivo Temel Uygulama | Veriyle Çalışma |
11 | NVivo Temel Uygulama | Veriyle Çalışma |
12 | NVivo Temel Uygulama | Bazeley, P. & Kristi J. (2013). Qualitative data analysis with NVivo. London: Sage. Chapter 4: Coding basics (68−93); Chapter 11: Using coding and queries to further analysis (242−265). |
13 | NVivo Temel Uygulama | Veriyi Keşfetme ve Analiz Etme |
14 |
Araştırma Sonuçlarının Görselleştirilmesi:
Sunum Teknikleri |
Excel, Power Point |
15 | Final |
Kaynaklar
Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 10 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü-yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 |