• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 358
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
4
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilere nicel ve nitel araştırma teknolojileri özelinde SPSS ve NVivo programlarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: 
Sosyal bilimlerde nicel-nitel verileri keşfetmek ve analiz etmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi, 2. Soru Cevap Yöntemi 3. Uygulama Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Araştırma metodolojilerini uygulama becerisi kazanır. 1,2,5,8 1,2,3 A, C
Nitel ve nicel araştırma teknikleriyle toplamış veriyi sistematik bir biçimde yorumlar.  1,2,5,8 1,2,3 A, C
Araştırma veri ve analizlerinin sunumunda teknik olanaklardan yararlanır.  1,2,5,8 1,2,3 A, C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Bakış  
2 Nicel ve Niteliksel Araştırma Teknolojilerinin Karşılaştırılması Fielding, N. G. (2012). Triangulation and mixed methods design: Data integration with new research technologies. Journal of mixed methods research, 6(2), 124-136.

Bazeley, P. (2006). The contribution of computer software to integrating qualitative and quantitative data and analyses. Research in the Schools, 13(1), 64-74.

3 Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemi: Tasarım
 

SPSS Temel Uygulama                                        

Lamont, M. (1992). “Appendix I-II.”  In Money, morals, and manners: The culture of the French and the American upper-middle class. University of Chicago Press, 193-221.

Veri Tabanı Oluşturma, Verileri İçeri Aktarma

4 SPSS Temel Uygulama Veriyle Çalışma
5 SPSS Temel Uygulama   Veriyle Çalışma
6 SPSS Temel Uygulama Veriyi Keşfetme ve Analiz Etme
  Ara Sınav  
8 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yönetimi: Metin Analizi ve Kodlama Graue, E., & Karabon, A. (2013). “Standing at the corner of epistemology ave, theoretical trail, methodology blvd, and methods street.” In Reviewing qualitative research in the social sciences. Routledge Publishing,11-20.
 

Saldaña, J. (2016). “Chapter 1: An Introduction to Codes and Coding.” In The Coding Manual for Qualitative Researchers, 3rd edition. London: Sage, 1−42.

9 NVivo Temel Uygulama Veri Tabanı Oluşturma, Verileri İçeri Aktarma
10 NVivo Temel Uygulama Veriyle Çalışma
11 NVivo Temel Uygulama Veriyle Çalışma
12 NVivo Temel Uygulama Bazeley, P. & Kristi J. (2013). Qualitative data analysis with NVivo. London: Sage. Chapter 4: Coding basics (68−93); Chapter 11: Using coding and queries to further analysis (242−265).
13 NVivo Temel Uygulama  Veriyi Keşfetme ve Analiz Etme
14 Araştırma Sonuçlarının Görselleştirilmesi:

Sunum Teknikleri

 
Excel, Power Point
15 Final   

Kaynaklar

Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, X          
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,         X  
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü-yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,     X        
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,   X        
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,   X        
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,   X        
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,   X        
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,         X  
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.    X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     155
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6