Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders, antropolojik teorilerin, yöntemlerin ve yaklaşımların gerçek dünya sorunlarının ele alınmasındaki uygulamaları araştırmaktadır. Öğrenciler, antropologların kalkınma projeleri, çevre sorunları, organizasyonel yönetim ve kurumsal iş gibi çeşitli bağlamlardaki rolünü inceleyeceklerdir.
Dersin İçeriği:
Vaka çalışmaları ve örnekler aracılığıyla öğrenciler, antropolojik bilginin çağdaş sorunları ele alarak olumlu sosyal değişimi teşvik etmek için nasıl kullanılabileceğine dair içgörü kazanacaklardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- Öğrenciler, çeşitli antropolojik teoriler ve metodolojiler ile bunların gerçek dünya sorunlarını ele alan pratik uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayışa sahiptirler. | 1,2,3,10 | 1,2,3 | A, E |
2- Öğrenciler, antropologların kalkınma projeleri, çevre sorunları, organizasyonel yönetim ve kurumsal iş gibi çeşitli bağlamlardaki rolünü eleştirel bir şekilde inceleyebilirler. | 2,4,10 | 1,2,3 | A, E |
3- Öğrenciler, antropolojik bilginin olumlu sosyal değişimi teşvik etmek ve eşitsizlik, kültürel çeşitlilik ve çevresel sürdürülebilirlik gibi çağdaş sorunları ele almak için nasıl etkili bir şekilde uygulanabileceğini konusunda bilgi sahibidirler. | 5,6, 9,10 | 1,2,3 | A, E |
4- Öğrenciler, uygulamalı antropolojinin sosyal adalet, eşitlik ve insan haklarını destekleme, marjinal toplulukları savunma ve sistemik eşitsizlikleri ele alma konusundaki rolü hakkında bilgi sahibidirler. | 6,9,10 | 1,2,3 | A, E |
5- Öğrenciler, devlet kurumları, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, toplum liderleri ve yerel sakinler de dahil olmak üzere çok çeşitli paydaşlarla etkili bir şekilde nasıl iş birliği yapacaklarını bilirler. | 6,8,9,10 | 1,2,3 | A, E |
6- Öğrenciler, araştırma bulgularını, politika önerilerini ve proje tekliflerini açık, özlü ve kültürel açıdan duyarlı bir şekilde sunma becerisi de dahil olmak üzere sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sahiptirler. | 7,10 | 1,2,3 | A, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 |
Tarihçe ve Uygulama Alanları
Yöntemler |
|
3 | Gelişim Antropolojisi | |
4 | Çevresel Antropoloji | |
5 | Sağlık ve Uygulamalı Antropoloji | |
6 | Örgütsel Antropoloji | |
7 | Pazarlama ve Tüketici Davranışları | |
8 | Konuk Konuşmacı | |
9 | Tasarım Antropolojisi | |
10 | Uygulamalı Antropolojide Gelecek Eğilimler | |
11 | Vaka Analizleri | |
12 | Vaka Analizleri | |
13 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Tüm gerekli materyaller Yulearn’e yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | YULearn |
Ödevler | YULearn |
Sınavlar | YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sıra | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sınıf Sunumları | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. | x | ||||
2 | Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. | x | ||||
3 | Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. | x | ||||
4 | Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. | x | ||||
5 | Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. | x | ||||
6 | Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. | x | ||||
7 | Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | x | ||||
8 | Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinlerarası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. | x | ||||
9 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. | x | ||||
10 | Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sunumlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |