• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 348
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders öğrencileri toplum sağlığı, eğitim, turizm, ekonomik gelişme ve hukuk alanındaki çeşitli örneklerin kullanımıyla Antropolojik araştırmaları değerlendirebilmeleri için ve sorunların üstesinden gelmeleri için hazırlar.
Dersin İçeriği: 

Uygulamalı Antropoloji nedir? Araştırma prensipleri, Kantitatif ve Kalitatif Analizlerin Medikal Antropoloji’de Avantajları ve Dezavantajları, Ekonomik Gelişmeler, Eğitim ve Hukuk.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Uygulamalı Antropoloji’nin prensiplerini açıklar. 1,2,4,6,7 1, 3, 12  A
2) Değişme, gelişme ya da sosyal savunma, ekolojik ve ekonomik pratikler hakkındaki değişik projelerde üstü kapalı prensipleri değerlendirir. 1,2,3,4,5,6,7 1, 3, 12 A
3) Yabancı ve yerel amaçları karşılaştırır, medikal pratiklerin ve ekonomik gelişmenin özel koşullardaki değerlerini açıklar. 1,2,4,5,6,7 1, 3, 12 A
4) Kantitatif ve Kalitatif araştırmaların özel olaylardaki limitlerini tartışır. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1, 3, 12  A
5) Sürdürülebilir gelişmelerin kriterlerini tartışır. 1,2,4,5,6,7,8,9 1, 3, 12  A
6) Ekonomik gelişmeler, ekolojik ve medikal pratikler gibi özel olayların sonuçlarıyla, amaçlarını karşılaştırır. 1,2,4,6,7,8 1, 3, 12  A

Dersin Akışı

 

Hafta Konular
1 Kalitatif araştırma ile Amerikan şirketlerinin problemlerinin çözülmesi.
2 Amerikanların, Japon şirketlerle işbirliği yapması konusundaki eğitimleri.
3 Turistlerin motivasyonlarının öğrenilmesi ve hacıların Türk sitelerini ziyaret etmesi.
4 Motivasyonların belirlenmesi, kazanımlar ve Ayahuasca turizminin problemleri
5 İnsan haklarının anlaşılması, Yerli Amerikan dini ve hukuğu
6 Hindistan’daki kabile halklarının eğitimi, Toto Olayı
7 Amerikan Eğitimindeki etnik grup farklılıklarının değerlendirilmesi
8 Yararlı ekonomik gelişme projelerindeki kriterlerin belirlenmesi
9 Bangladeş’te mikro krediler ve aile planlaması
10 Stresin nedenleri nelerdir ve kronik stresin zararları nelerdir?
11 Obezite, beslenme davranışları, kültürel değerler ve stres
12 Zihinsel bozuklukların tedavisi, psikiyatri ve yerel şifacıların karşılaştırılması
13 Sürdürülebilir gelişmeler için gerekli olan prensipler
14 Ekoloji ve Haiti’de ağaç dikimleri 

Kaynaklar

 

Ders Notu APPLYING CULTURAL ANTHROPOLOGY: AN INTRODUCTORY READER. A. Podolefsky, P. J. Brown & S. Lacy, editors. McGraw-Hill Publishing, 9th edition, 2012.
Diğer Kaynaklar Anthropology & Contemporary Human Problems. J.H. Bodley. Alta Mira Press, 2012.

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,         X  
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,         X  
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,         X    
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,       X    
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,         X  
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,         X  
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,         X  
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,         X  
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.        X    

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 8 8
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü / 25 (s)     125
Dersin AKTS Kredisi     4