Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencileri toplum sağlığı, eğitim, turizm, ekonomik gelişme ve hukuk alanındaki çeşitli örneklerin kullanımıyla Antropolojik araştırmaları değerlendirebilmeleri için ve sorunların üstesinden gelmeleri için hazırlar.
Dersin İçeriği:
Uygulamalı Antropoloji nedir? Araştırma prensipleri, Kantitatif ve Kalitatif Analizlerin Medikal Antropoloji’de Avantajları ve Dezavantajları, Ekonomik Gelişmeler, Eğitim ve Hukuk.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Uygulamalı Antropoloji’nin prensiplerini açıklar. | 1,2,4,6,7 | 1, 3, 12 | A |
2) Değişme, gelişme ya da sosyal savunma, ekolojik ve ekonomik pratikler hakkındaki değişik projelerde üstü kapalı prensipleri değerlendirir. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1, 3, 12 | A |
3) Yabancı ve yerel amaçları karşılaştırır, medikal pratiklerin ve ekonomik gelişmenin özel koşullardaki değerlerini açıklar. | 1,2,4,5,6,7 | 1, 3, 12 | A |
4) Kantitatif ve Kalitatif araştırmaların özel olaylardaki limitlerini tartışır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1, 3, 12 | A |
5) Sürdürülebilir gelişmelerin kriterlerini tartışır. | 1,2,4,5,6,7,8,9 | 1, 3, 12 | A |
6) Ekonomik gelişmeler, ekolojik ve medikal pratikler gibi özel olayların sonuçlarıyla, amaçlarını karşılaştırır. | 1,2,4,6,7,8 | 1, 3, 12 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Kalitatif araştırma ile Amerikan şirketlerinin problemlerinin çözülmesi. |
2 | Amerikanların, Japon şirketlerle işbirliği yapması konusundaki eğitimleri. |
3 | Turistlerin motivasyonlarının öğrenilmesi ve hacıların Türk sitelerini ziyaret etmesi. |
4 | Motivasyonların belirlenmesi, kazanımlar ve Ayahuasca turizminin problemleri |
5 | İnsan haklarının anlaşılması, Yerli Amerikan dini ve hukuğu |
6 | Hindistan’daki kabile halklarının eğitimi, Toto Olayı |
7 | Amerikan Eğitimindeki etnik grup farklılıklarının değerlendirilmesi |
8 | Yararlı ekonomik gelişme projelerindeki kriterlerin belirlenmesi |
9 | Bangladeş’te mikro krediler ve aile planlaması |
10 | Stresin nedenleri nelerdir ve kronik stresin zararları nelerdir? |
11 | Obezite, beslenme davranışları, kültürel değerler ve stres |
12 | Zihinsel bozuklukların tedavisi, psikiyatri ve yerel şifacıların karşılaştırılması |
13 | Sürdürülebilir gelişmeler için gerekli olan prensipler |
14 | Ekoloji ve Haiti’de ağaç dikimleri |
Kaynaklar
Ders Notu | APPLYING CULTURAL ANTHROPOLOGY: AN INTRODUCTORY READER. A. Podolefsky, P. J. Brown & S. Lacy, editors. McGraw-Hill Publishing, 9th edition, 2012. |
Diğer Kaynaklar | Anthropology & Contemporary Human Problems. J.H. Bodley. Alta Mira Press, 2012. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 125 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |