Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrenciler akademik makaleleri okumak ve yazmak için gerekli olan mikro-becerileri öğrenirler. Kaynak bulmayı ve kaynakça yazmayı öğrenirler.
Dersin İçeriği:
Akademik bir makaleye yaklaşım, bağlamını tartışmak, özetlemek, alıntı yapmak, alıntı ve kaynakçayı doğru yazmak, doğru ve bağdaşık yazmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İntihal kavramı tanıtılır | 3,4,6,7 | 1,2,3 | A,C |
2) Akademik kaynakların çeşitliği anlaşılır | 2,5,6,7,9 | 1,2,3 | A,C |
3) Akademik makalelerin amacı ve yapısı analize edilir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
4) Karmaşık cümleler analize edilir ve üretilir | 1,2,3,4,8,9 | 1,2,3 | A,C |
5) Makalenin içinde doğru alıntı teknikleri ve kaynakça formatı öğrenilir | 3,4,7 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerin İngilizce seviyeleri ve okuma/yazma deneyimleri tespit edilir | |
2 | Kaynak çeşitleri ve intihal tartışılır, kütüphanenin referans bölümüne ziyaret | Kaynak çeşitliliğin bilinci |
3 | Üniversite kütüphanesinin kitap kataloğunu kullanmak, dijital veri tabanları kullanmak, farklı alıntı tarzları tartışılır | Kütüphanenin web sitesine aşinalık |
4 | Kaynakların akademik bir makalede nasıl kullanıldığı analiz edilir. Alıntı ve özet çalışmaları | Akademik makale okumak |
5 | Dil düzeltme kodu tanıtılır, öğrenciler kendilerinin ve sınıf arkadaşlarının yazılarını düzeltirler | Kısa bir metin yazmak |
6 | Akademik makaleler paragraf içeriğine ve paragrafların arasındaki akışa odaklanarak okunur | Akademik makale okumak |
7 | Vize: Alıntı yapma ve cümle düzeltmeler | |
8 | Okuma-öncesi stratejiler | Yayınların bağlamının bilincinde olmak |
9 | Faydalı not alma teknikleri | Not alma ihtiyacının bilincinde olmak |
10 | Her öğrenci tek başına çalışır: Üç makale okunur, not alınır, öğrenilen bilgi organize edilir ve harmanlanır, kaynakçalı makale yazılır | Tek başına çalışabilmek, kendi yazdıklarını düzeltebilmek, |
11 | ||
12 | ||
13 | Yazma süreci tartışılır, akranlar birbirlerinin makaleleri yapıcı bir şekilde eleştirir | Makaleyi bitirmek |
14 | Öğrenilen mikro-beceriler gözden geçirilir |
Kaynaklar
Ders Notu | Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı. |
Diğer Kaynaklar |
APA Guidelines for Academic Writing in Social Sciences
Harvard’s Student’s Guide to Writing in Anthropology |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı. |
Ödevler |
Kaynakça yazmak, metinlerin içeriğini başka cümle kullanarak yazmak, dil düzeltmek, paragraf yazmak
Final makalenin provası |
Sınavlar | Vize (hafta 7) Final makale |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödevler | 4 | 20% |
Vize | 1 | 20% |
Final makalenin provası | 1 | 25% |
Final makale | 1 | 35% |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35% | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 65% | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |