• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 115
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrenciler akademik makaleleri okumak ve yazmak için gerekli olan mikro-becerileri öğrenirler. Kaynak bulmayı ve kaynakça yazmayı öğrenirler.
Dersin İçeriği: 

Akademik bir makaleye yaklaşım, bağlamını tartışmak, özetlemek, alıntı yapmak, alıntı ve kaynakçayı doğru yazmak, doğru ve bağdaşık yazmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İntihal kavramı tanıtılır 3,4,6,7 1,2,3 A,C
2) Akademik kaynakların çeşitliği anlaşılır 2,5,6,7,9 1,2,3 A,C
3) Akademik makalelerin amacı ve yapısı analize edilir 1,2,3,4,5 1,2,3 A,C
4) Karmaşık cümleler analize edilir ve üretilir 1,2,3,4,8,9 1,2,3 A,C
5) Makalenin içinde doğru alıntı teknikleri ve kaynakça formatı öğrenilir 3,4,7 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrencilerin İngilizce seviyeleri ve okuma/yazma deneyimleri tespit edilir  
2 Kaynak çeşitleri ve intihal tartışılır, kütüphanenin referans bölümüne ziyaret Kaynak çeşitliliğin bilinci
3 Üniversite kütüphanesinin kitap kataloğunu kullanmak, dijital veri tabanları kullanmak, farklı alıntı tarzları tartışılır Kütüphanenin web sitesine aşinalık
4 Kaynakların akademik bir makalede nasıl kullanıldığı analiz edilir. Alıntı ve özet çalışmaları Akademik makale okumak
5 Dil düzeltme kodu tanıtılır, öğrenciler kendilerinin ve sınıf arkadaşlarının yazılarını düzeltirler Kısa bir metin yazmak
6 Akademik makaleler paragraf içeriğine ve paragrafların arasındaki akışa odaklanarak okunur Akademik makale okumak
7 Vize: Alıntı yapma ve cümle düzeltmeler  
8 Okuma-öncesi stratejiler Yayınların bağlamının bilincinde olmak
9 Faydalı not alma teknikleri Not alma ihtiyacının bilincinde olmak
10 Her öğrenci tek başına çalışır: Üç makale okunur, not alınır, öğrenilen bilgi organize edilir ve harmanlanır, kaynakçalı makale yazılır Tek başına çalışabilmek, kendi yazdıklarını düzeltebilmek,
11
12
13 Yazma süreci tartışılır, akranlar birbirlerinin makaleleri yapıcı bir şekilde eleştirir Makaleyi bitirmek
14 Öğrenilen mikro-beceriler gözden geçirilir  

Kaynaklar

Ders Notu Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı.
Diğer Kaynaklar APA Guidelines for Academic Writing in Social Sciences

Harvard’s Student’s Guide to Writing in Anthropology

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Ders verenin hazırladığı, çalışmalar ve akademik makale içeren bir okuma kitabı.
Ödevler  Kaynakça yazmak, metinlerin içeriğini başka cümle kullanarak yazmak, dil düzeltmek, paragraf yazmak

Final makalenin provası

Sınavlar Vize (hafta 7) Final makale

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödevler 4 20%
Vize 1 20%
Final makalenin provası 1 25%
Final makale 1 35%
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   35%
Yıl içinin Başarıya Oranı   65%
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,     X      
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,     X      
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,          X  
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,       X    
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,     X      
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,     X      
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,       X    
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,     X      
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.     X      

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav - - -
Ödev 4 3 12
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     4