Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Türkiye Cumhuriyetinin kurulduğu tarihlerdeki ekonomik, sosyal, kültürel, siyasi görünümü konusunda gerekli alt yapı kazandırıldıktan sonra bütün bu alanlara ilişkin gelişmeler anlaşılacak, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş Dönemi ilişkileri, Türkiye’nin 1923 yılından günümüze kadar aralıktaki gelişmeleri, sorunları, çözümleri, ulusal ve uluslararası konular ile bu konulara ilişkin Türkiye’nin rolü konusunda bilgi ve birikim, analiz yetisi kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği:
HTR 302 konuları siyasi alanda yapılan inkılaplardan başlayarak yeni Türkiye Cumhuriyetinin Lozan Anlaşmasından sonraki iç ve dış gelişmelerini inceler. Ayrıca, Atatürk sonrası Türk Dış Politikasını (İkinci Dünya Savaşı sonrası gelişmeleri-Türkiye’nin Güvenlik paktlarına üyeliği ve Avrupa Birliği ile olan ilişkileri) sebep-sonuç ilişkisi bağlamında irdeler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Lozan Anlaşmasından sonra Türkiye Cumhuriyetinin uluslararası sistemde yerini kavramak | 1,2,3 | A | |
2) Sosyal ve siyasi alanda yapılan inkılapları bilir. | 1,2,3 | A | |
3) Atatürk ilke ve İnkılaplarını öğrenir | 1,2,3 | A | |
4) Atatürk’ün dış politika anlayışını analiz eder. | 1,2,3 | A | |
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. | 1,2,3 | A | |
6) 21. Yüzyıl Türkiye’sinin durumunu kavrar. | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Siyasal İnkılaplara Karşı Tepkiler ve Çok Partili Sisteme Geçiş Denemeleri | |
2 | İkinci Dünya Savaşı’ndan 21. Yüzyıla Türkiye’de Siyasal Yaşam, Demokrat Parti’nin Kuruluşu ve İktidar Dönemi | |
3 | 1960- 2002 arasında Türk Siyasi Yaşamı | |
4 | Laik Hukuk Sisteminin Kuruluşu | |
5 | Türkiye’de Anayasal Düzenin Evrimi | |
6 | Sosyal ve Kültürel Yaşam | |
7 | Cumhuriyet Döneminde Eğitim | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Atatürk Dönemi Milli Ekonomi Kurma Girişimleri | |
10 | Atatürk’ten sonra Türkiye Ekonomisi | |
11 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | |
12 | Atatürk’ten Sonra Türk Dış Politikası,İkinci Dünya Savaşı’nın Çıkışı ve İkinci Dünya Savaşı Türkiyesi | |
13 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler, Soğuk Savaş Dönemi Gelişmeleri | |
14 | Ulusal Güvenlik ve Türk İnkılabının Dayandığı Temel İlkeler | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi,
Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), Arzu M.Erdoğan (Dr.), Cemil Öztürk (Prof.Dr.) |
Diğer Kaynaklar | Nutuk |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayı | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferansiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | |||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | |||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | x | ||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | x | ||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | x | ||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |