Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecinin, felsefesinin, temel ilkelerinin, günümüz Türkiyesi'nin bölgesel ve küresel ilişkileri ile temel ulusal sorunlarının doğru ve tam olarak anlaşılıp özümsenmesini sağlayacak tarihi bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun anlaşılması için gerekli olan alt yapı hazırlandıktan sonra, günümüz Türkiye'si ve bu dönem içerisinde etkili olan olaylar olabildiğince ele alınacaktır. HTR 301 konularının Bağımsızlık Savaşı’nın sonuna kadar gelmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. | 1,2,3 | A | |
2) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. | 1,2,3 | A | |
3) Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. | 1,2,3 | A | |
4) Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluş felsefesini açıklar. | 1,2,3 | A | |
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. | 1,2,3 | A | |
6) Cumhuriyetin temel değerlerini öğretir | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aydınlanma Çağı | |
2 | Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali | |
3 | XIX.Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşı'na Giden Süreç | |
4 | Osmanlı Çağdaşlaşma Çalışmaları | |
5 | Tanzimat, Islahat Fermanı ve Meşrutiyetler | |
6 | Trablusgarp, Balkan Savaşları ve Sonuçları | |
7 | Birinci Dünya Savaşı ve Mütareke | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler, Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı | |
10 | Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi | |
11 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | |
12 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | |
13 | Sakarya Savaşı, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi,
Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), Arzu M.Erdoğan (Dr.), Cemil Öztürk (Prof.Dr.)
|
Diğer Kaynaklar | Nutuk |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferansiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | |||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | |||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | x | ||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | x | ||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | x | ||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |