• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 202
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Python dili yardımı ile sembolik ve sayısal hesaplama yapmak
Dersin İçeriği: 

Python dilinin temelleri, sayısal hesaplama paketi NumPy, simgesel hesaplama paketi SymPy ve grafik çizme paketi Matplotlib

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Python dilinin temelini öğrenir. 1,4,5,7,8,9 1 A,B
2) NumPy paketi ile sayısal hesaplama yapmayı öğrenir. 4,5,7 1 A,B
3) SymPy paketi ile simgesel hesaplama yapmayı öğrenir. 7,8,9 1 A,B
4) MatPlotLib paketi ile grafik çizmeyi öğrenir. 1,4,5,9 1 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Python dilinin temelleri [T1] Chapter 1
2 Değişkenler ve temel veri yapıları [T1] Chapter 2
3 Fonksiyonlar [T1] Chapter 3
4 Koşullu ifadeler; Döngüler [T1] Chapter 4-5
5 Sınıf ve nesne; Yuvarlama hataları [T1] Sections 7.2, 9.3
6 Görselleştirme ve grafik çizme; ARA SINAV 1 [T1] Chapter 12
7 Doğrusal cebir ve doğrusal denklem sistemleri [T1] Chapter 14
8 Özdeğer ve özvektörler [T1] Chapter 15
9 SymPy yardımı ile ifadeler oluşturma ve değiştirme [T2] pp.17-28
10 SymPy yardımı ile Kalkülüs [T2] pp.31-34
11 SymPy yardımı ile denklem çözümü; ARA SINAV 2 [T2] pp.35-37
12 Taylor serileri; Kök bulma [T1] Chapter 18-19
13 Sayısal türev; Sayısal integral [T1] Chapter 20-21
14 Sıradan diferansiyel denklemler ve Başlangıç değer problemleri [T1] Chapter 22

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı [T1] Kong, Qingkai, et al. Python Programming and Numerical Methods: A Guide for Engineers and Scientists. Academic Press, 2021.

[T2] Lamy, Ronan. Instant SymPy Starter: Learn to Use SymPy's Symbolic Engine to Simplify Python Calculations. Packt Publishing, 2013.

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 70
Kısa Sınav   -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.   x        
2 Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.         x  
3 Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.         X  
4 Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.         x  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.     X      
6 Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.     X      
7 İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.       X    
8 Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.     X      
9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.     x      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) 2 12 24
Kısa Sınav - - -
Ödev 7 3 21
Final (Bireysel çalışma dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6