Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Python dili yardımı ile sembolik ve sayısal hesaplama yapmak
Dersin İçeriği:
Python dilinin temelleri, sayısal hesaplama paketi NumPy, simgesel hesaplama paketi SymPy ve grafik çizme paketi Matplotlib
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Python dilinin temelini öğrenir. | 1,4,5,7,8,9 | 1 | A,B |
2) NumPy paketi ile sayısal hesaplama yapmayı öğrenir. | 4,5,7 | 1 | A,B |
3) SymPy paketi ile simgesel hesaplama yapmayı öğrenir. | 7,8,9 | 1 | A,B |
4) MatPlotLib paketi ile grafik çizmeyi öğrenir. | 1,4,5,9 | 1 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Python dilinin temelleri | [T1] Chapter 1 |
2 | Değişkenler ve temel veri yapıları | [T1] Chapter 2 |
3 | Fonksiyonlar | [T1] Chapter 3 |
4 | Koşullu ifadeler; Döngüler | [T1] Chapter 4-5 |
5 | Sınıf ve nesne; Yuvarlama hataları | [T1] Sections 7.2, 9.3 |
6 | Görselleştirme ve grafik çizme; ARA SINAV 1 | [T1] Chapter 12 |
7 | Doğrusal cebir ve doğrusal denklem sistemleri | [T1] Chapter 14 |
8 | Özdeğer ve özvektörler | [T1] Chapter 15 |
9 | SymPy yardımı ile ifadeler oluşturma ve değiştirme | [T2] pp.17-28 |
10 | SymPy yardımı ile Kalkülüs | [T2] pp.31-34 |
11 | SymPy yardımı ile denklem çözümü; ARA SINAV 2 | [T2] pp.35-37 |
12 | Taylor serileri; Kök bulma | [T1] Chapter 18-19 |
13 | Sayısal türev; Sayısal integral | [T1] Chapter 20-21 |
14 | Sıradan diferansiyel denklemler ve Başlangıç değer problemleri | [T1] Chapter 22 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
[T1] Kong, Qingkai, et al. Python Programming and Numerical Methods: A Guide for Engineers and Scientists. Academic Press, 2021.
[T2] Lamy, Ronan. Instant SymPy Starter: Learn to Use SymPy's Symbolic Engine to Simplify Python Calculations. Packt Publishing, 2013. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 70 |
Kısa Sınav | - | |
Ödev | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | x | |||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | x | |||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | X | |||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | X | |||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 2 | 12 | 24 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |