Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Fizik ve mühendislikten gelen problemleri daha iyi anlayarak çözüm üretmek
Dersin İçeriği:
Euler-Lagrange denklemleri ve genellemeleri, Hamilton fonksıyonu, İnvaryant integraller, Noerther teoremi, İkinci varyasyon ve Jacobi alanları, kısıtlamalı varyasyonel problemler, Isoperimetrik problemler, Holonomik olmayan sistemler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Problem çözme, 3: Soru-cevap, 4: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Varyasyon ve özelliklerini bilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
2) Euler denklemini çıkarabilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
3) Genelleştirebilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
4) Hareketli sınır içeren problemleri inceleyebilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
5) Direkt ve Ritz yöntemlerini bilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
6) Çok bağımsız değişkenli problemleri inceleyebilir | 3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türetilebilir fonksiyonlarda minimum ve maksimum | |
2 | Varyasyonlar ve özellikleri | |
3 | Euler denklemi | |
4 | Genelleştirmeler | |
5 | Varyasyon problemlerinin parametrik gösterimleri | |
6 | Hareketli sınırlı varyasyon problemleri | |
7 | Hareketli sınırlı varyasyon problemleri (devamı). | |
8 | Ekstremum değer için yeterli koşullar | |
9 | Koşullu ekstremum problemleri | |
10 | Koşullu ekstremum problemleri (devamı) | |
11 | Direkt yöntemler | |
12 | Ritz yöntemi | |
13 | Çok bağımsız değişkenli hale genişletme | |
14 | Çok bağımsız değişkenli hale genişletme (devamı) |
Kaynaklar
Ders Notu | L. E. Elsgolc; Calculus of Variations |
Diğer Kaynaklar | F. B. Hildebrand; Methods of Applied Mathematics |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 100 |
Kısa Sınav | - | |
Ödev | - | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | X | ||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | X | ||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | X | ||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | X | ||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | X | ||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |