• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 491
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencinin temel bir alanda araştırma yapmayı, bir problemi ele alıp, incelemeyi öğrenmesi. Uygun formatta yazıp, teslim edip, çalışmanın sunumununu gerçekleştirmesi.
Dersin İçeriği: 

Proje ve seminer raporlarının sunumu ve standartlarda yazımı

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 7: Yüz yüze
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Literatür taraması yapmayı öğrenir.

3,6,7,8,9

1, 2

D

2) Bir alanda bir problemi ele alır.

3,4,7

1, 2

D

3) Yeni kavramlar öğrenebilir.

2,7

1,2

D

4) Öğrendiklerini yorumlayabilir.

3,7

2

D

5) Rapor hazırlayabilir.

5,6,8

2

D

6) Yaptığı çalışmayı sunabilir.

6,8

1,2

D

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Öğretim üyesi ve öğrencinin bir araya gelmesi, konular üzerinde konuşulması ve  seçeneklerin  belirlenmesi.

 

2

Çalışma konusu belirlenmesi. Konuya genel giriş.

 

3

Okuma, araştırma, birlikte çalışma 

 

4

Okuma, araştırma, birlikte çalışma

 

5

Okuma, araştırma, birlikte çalışma

 

6

Okuma, araştırma, birlikte çalışma

 

7

Çalışma

 

8

Çalışma

 

9

Çalışma hakkında tartışılma ve ilerleme planı.

 

10

Çalışma

 

11

Sonuçlar hakkında tartışma.

 

12

Rapor hazırlanması

 

13

Rapor yazılması

 

14

Raporun sonuçlandırılması ve sunumun hazırlanması

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Öğretim Üyesinin önerdiği kaynaklar

Öğrencinin bulduğu kaynaklar

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

   

Kısa Sınav

   

Ödev

   

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

   

Yıl içinin Başarıya Oranı

   

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık/Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.

       

X

2

Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.

       

X

3

Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.

       

X

4

Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.

       

X

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.

       

X

6

Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

       

X

7

İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.

     

X

 

8

Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.

       

X

9

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.

       

X

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

     

Ödev

7

4

28

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

35

35

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7