Ana içeriğe atla

TÜBİTAK 2237-A / Fen Bilimleri

TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği

Matematik ve Fizik Lisans Öğrencilerine Yönelik TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projesi Yazımı Eğitimi 

15-17 Ekim 2025

Son Başvuru Tarihi: 10 Ekim 2025

“Matematik ve Fizik Lisans Öğrencilerine Yönelik TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projesi Yazımı Eğitimi” başlıklı etkinlik, lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin bilimsel araştırma sürecini doğrudan deneyimlemelerini, kendi fikirlerini araştırma projesine dönüştürebilmelerini ve TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’na nitelikli başvurular yapmalarını desteklemek amacıyla planlanmıştır.

Etkinlikte, farklı üniversitelerden gelen alan uzmanı eğitimcilerin katkılarıyla proje yazımı, literatür taraması, hipotez oluşturma, yöntem seçimi, bütçelendirme ve bilimsel metin yazımı gibi temel araştırma bileşenleri hem teorik hem de uygulamalı olarak ele alınacaktır. Öğrencilere, eğitimcilerin rehberliğinde kendi proje fikirlerini geliştirme ve grup çalışmalarıyla pekiştirme fırsatı sunulacaktır.

Etkinlik boyunca katılımcıların araştırmaya ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmeleri, bilimsel düşünce yapısını benimsemeleri, disiplinler arası iletişim ve işbirliği deneyimi kazanmaları hedeflenmektedir. Eğitim programı, öğrencilere üç gün süresince araştırma döngüsünü bütünsel bir şekilde deneyimleme ve proje hazırlama süreçlerini birebir yaşama imkânı sağlayacaktır.
Etkinlik, 15-17 Ekim 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmek üzere planlanmıştır. Bu tarih seçimiyle, halihazırda TÜBİTAK 2209-A çağrısına proje hazırlamaya başlamış olan öğrencilerin başvurularını geliştirmeleri, henüz proje önerisini oluşturamamış olanların ise araştırma problemlerini netleştirerek bilimsel bir forma kavuşturmaları ve Kasım ayı ortasında kapanması öngörülen 2209-A 2025/1 çağrısına başvuru yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Etkinlikte görev alacak öğretim üyeleri, yalnızca eğitim vermekle kalmayacak, aynı zamanda katılımcı lisans öğrencilerinin bireysel proje fikirleri üzerinde danışmanlık sağlayarak, başvuru süreçlerinde akademik rehberlik de sunacaktır. Böylece öğrenciler, hem eğitici katkısı hem de birebir mentorluk yoluyla projelerini geliştirerek başvuruya hazır hâle getireceklerdir.
Eğitimci akademisyenlerle birlikte yürütülecek bu araştırma yapma ve proje yazma süreci, katılımcı Matematik ve Fizik lisans öğrencilerine lisans eğitimi devam ederken araştırmacı veya akademisyen olma yönünde mesleki farkındalık kazandıracaktır. Aynı zamanda, bölüm derslerinde öğrendikleri bilgileri somut bir uygulama alanında kullanarak, araştırmayı yaşayarak deneyimlemelerine imkân tanıyacak; öğrenme süreçlerini destekleyen ve onları akademik dünyaya dahil eden bir ortam oluşturacaktır.

Bu yönüyle etkinlik, yalnızca proje yazımı eğitimi sunmakla kalmayacak, aynı zamanda öğrencilerin akademik araştırma kültürüyle tanışmalarına, bilimsel özgüven kazanmalarına ve gelecekteki araştırma kariyerlerine hazırlıklı hale gelmelerine katkı sağlayacaktır.

Bu etkinliğin hedef kitlesi, yalnızca Türkiye'deki üniversitelerin Matematik ve Fizik lisans programlarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Etkinliğin temel amacı, bu iki alanda eğitim alan lisans öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Programı’na başvuru yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamak ve bilimsel araştırma yapma becerilerini geliştirmektir.

Başvuru yapacak öğrencilerde şu temel koşullar aranacaktır:

  • Matematik veya Fizik lisans programında aktif öğrenci olmaları,
  • Kendi programlarındaki temel matematik derslerini başarıyla tamamlamış olmaları (örneğin: Calculus, Lineer Cebir, Diferensiyel Denklemler gibi),
  • Bilimsel araştırmaya ilgi duymaları ve TÜBİTAK 2209-A çağrısı kapsamında bir proje geliştirme motivasyonuna sahip olmaları.

Katılımcı seçiminde, etkinliğe en fazla beş kez katılmış olma kuralı gözetilecek, akademik başarı düzeyleri (transkript ve kısa özgeçmiş verileri) dikkate alınacaktır. Başvurular online form aracılığıyla alınacak, seçim süreci akademik bir değerlendirme kurulu tarafından gerçekleştirilecektir.

Başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız. Başvuru işlemlerinin tamamlanabilmesi için başvuru formunun doldurulduktan sonra Arş. Gör. Esra Başar'a (esra.basar@yeditepe.edu.tr ) 10 Ekim 2025 tarihine dek gönderilmesi gerekmektedir

SAAT/GÜN 1. GÜN SAAT/GÜN 2. GÜN SAAT/GÜN 3. GÜN
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: KAYIT

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

DERS KONUSU:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Hesaplamalı Bilimin Araştırma Alanları ve Kullanılan Yöntemler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Orhan Özgür AYBAR
DERS KONUSU: Fen Bilimleri Temel Alanında Hesaplamalı Yöntemlerin Kullanımı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, hesaplamalı bilimin temel kavramları tanıtılacak ve Fen Bilimleri alanındaki güncel araştırmalarda kullanılan hesaplamalı yaklaşımlara giriş yapılacaktır. Sayısal simülasyonlar, diferansiyel denklemlerin çözümü, veri analizi teknikleri ve algoritma temelli modelleme yöntemleri örneklerle anlatılacaktır. Katılımcıların kendi projelerinde hesaplamalı yöntemleri nasıl entegre edebileceklerine dair temel bilgiler kazanmaları hedeflenmektedir.
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: İş Paketleri, Başarı Ölçütleri ve Risk Yönetimi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İlknur KUŞBEYZİ AYBAR
DERS KONUSU: Araştırma projelerinde görev dağılımı, çıktıları tanımlama ve belirsizliklerle baş etme stratejileri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, katılımcılara proje planlama sürecinde temel unsurlar olan iş paketlerinin yapılandırılması, başarı ölçütlerinin tanımlanması ve risklerin önceden öngörülerek yönetilmesi konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Katılımcılar:
  • Projelerini mantıklı alt başlıklara (iş paketlerine) ayırmayı,
  • Her iş paketine uygun çıktılar ve süreler tanımlamayı,
  • Her aşamada beklenen başarı düzeyini objektif kriterlerle belirlemeyi,
  • Potansiyel aksaklıkları (örneğin zaman, veri, yöntem sorunları) önceden analiz edip alternatif stratejiler geliştirmeyi öğreneceklerdir.
Ders sırasında örnek 2209-A projeleri üzerinden iş paketi ve risk yönetimi kısımları incelenecek ve katılımcıların kendi projeleri için bir mini plan hazırlamaları teşvik edilecektir.
10:00 - 10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Açılış ve Bilimsel Araştırmaya Teşvik
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz BAYAT
DERS KONUSU: Lisans öğrencileri için proje kültürü ve 2237-A Proje Eğitimi Etkinliklerinin bilimsel gelişime katkısı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK destekli proje temelli öğrenme modellerinin temel bilimlerdeki önemi, öğrencilerin erken araştırma deneyimi kazanmasının akademik kariyer gelişimine katkısı ve üniversite destek mekanizmaları üzerine konuşma yapılacaktır.
10:00 - 10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Fen Bilimleri’nde Bilimsel Hesaplama Yazılımları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Orhan Özgür AYBAR
DERS KONUSU: Fizik Temel Alanında Kullanılan Bilimsel Hesaplama Yazılımları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, Fen Bilimleri özelinde özellikle Fizik alanında yaygın olarak kullanılan bilimsel hesaplama yazılımları tanıtılacaktır. Katılımcılara hesaplamalı bilim alanında kullanılan üç temel unsur — matematiksel modelleme, sayısal yöntemler ve yazılım araçları — hakkında genel bilgi verilecek; karmaşık fiziksel sistemlerin analizi ve simülasyonu için kullanılan güncel yazılımların (örneğin MATLAB, Mathematica, COMSOL, Python temelli kütüphaneler vb.) işlevleri örneklerle anlatılacaktır. Yazılımların araştırma projelerine entegrasyonu konusuna da değinilecektir.
10:00 - 10:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Yaygın Etki ve Projenin Etkili Sunumu
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif ERDAL
DERS KONUSU: Araştırma projelerinde toplumsal, bilimsel ve akademik katkıların tanımlanması ve yaygınlaştırma stratejileri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, proje başvurularında sıklıkla eksik ya da yüzeysel ele alınan “yaygın etki” başlığını derinlemesine analiz etmeyi ve öğrencilerin bu bölümü güçlü biçimde yazabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Katılımcılara:
  • Projelerinin eğitim, bilim, teknoloji ve topluma yönelik katkılarını nasıl tanımlayacakları,
  • Elde edilen çıktıların farklı hedef gruplara (öğrenciler, akademisyenler, özel sektör, toplum) nasıl ulaştırılabileceği,
  • Sunum, yayın, açık erişim, işbirlikleri gibi yaygınlaştırma araçları,
  • Projelerin sürdürülebilirliği ve uzun vadeli etkilerinin nasıl planlanacağı aktarılacaktır.
Ayrıca, ders kapsamında başarılı yaygın etki örnekleri üzerinden analizler yapılacak ve öğrencilerin kendi proje fikirlerine dair kısa bir etki planı yazmaları teşvik edilecektir.
11:00 - 11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Proje Bileşenlerine Giriş
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İlknur KUŞBEYZİ AYBAR
DERS KONUSU: Proje öneri formunun temel bölümlerinin tanıtılması ve araştırma sürecine metodolojik bir başlangıç yapılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara araştırma projesi yazım sürecinin temel bileşenleri (amaç, yöntem, hipotez, araştırma sorusu, özgün değer vb.) tanıtılacaktır. Ayrıca, 2209-A proje öneri formunun genel yapısı üzerinden gidilerek katılımcıların ilerleyen derslerde hangi aşamalara yoğunlaşacaklarına dair genel bir çerçeve sunulacaktır.
11:00 - 11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Hesaplama Yazılımı Uygulama Atölyesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Orhan Özgür AYBAR
DERS KONUSU: Bilimsel Hesaplama Yazılımlarının Proje Uygulamalarında Kullanımı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu uygulamalı çalıştayda, öğrenciler bilimsel bir problemi çözmek amacıyla önceden tanıtılan hesaplama yazılımlarını (örneğin MATLAB, Python, GeoGebra, vb.) kullanarak küçük ölçekli analizler gerçekleştireceklerdir. Katılımcılar gruplara ayrılarak belirli bir araştırma sorusu üzerinden örnek veri ile simülasyon, modelleme veya grafik üretimi gibi görevleri yerine getirecek; sürecin sonunda kısa bir rapor veya ekran çıktısı paylaşarak yorum yapacaklardır. Çalıştay, proje hazırlığı sürecinde dijital araçların etkin kullanımını desteklemeyi hedefler.
11:00 - 11:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: İş Paketleri, Risk Yönetimi ve Yaygın Etki Atölyesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Derya ÇOKSAK ER
DERS KONUSU: Proje planlama bileşenlerinin (iş paketi, risk analizi, yaygın etki) uygulamalı olarak hazırlanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu uygulama temelli ders, katılımcıların proje başvurularında yer alması gereken önemli planlama bileşenlerini yapılandırmalı şekilde hazırlamalarını hedeflemektedir.
Dersin üç temel modülü:
  1. İş Paketleri:
    • Proje süresince yapılacak faaliyetlerin iş paketlerine bölünmesi
    • Her iş paketi için amaç, görevler, çıktılar ve zamanlama oluşturulması
  2. Risk Yönetimi:
    • Olası risklerin (zaman, kaynak, yöntem) belirlenmesi
    • Bu risklere karşı alınacak önlemlerin ve alternatif stratejilerin yazılması
  3. Yaygın Etki:
    • Proje sonuçlarının paylaşımı, hedef kitleye ulaşma yöntemleri
    • Açık bilim, yaygınlaştırma araçları (sunum, yayın, işbirlikleri) planlarının yazılması
Katılımcılar, bu üç başlık için kendi proje fikirlerine yönelik kısa birer içerik hazırlayacak ve eğitmen rehberliğinde geri bildirim alacaktır.
12:00 - 12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Temel Bilimlerde Özgün Değer, Amaç ve hedefler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Serap ÖZTOP KAPTANOĞLU
DERS KONUSU: Özgün Değerin Belirlenmesi ve Hazırlanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, Temel Bilimler alanında yürütülecek araştırma projelerinde özgün değerin ne olduğu, nasıl tanımlandığı ve etkili bir şekilde nasıl ifade edileceği ele alınacaktır. Literatürdeki bilgi boşluklarının tespiti, yenilikçi yaklaşımın vurgulanması ve araştırmanın bilimsel katkısının net şekilde sunulması gibi konular üzerinde durulacaktır. Katılımcılara özgün değerin projedeki yeri, başvuru sürecinde nasıl yazılacağı ve değerlendiriciler nezdinde nasıl öne çıkarılabileceği örneklerle aktarılacaktır.
12:00 - 12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Yöntem
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Erdal GÜL
DERS KONUSU: Temel Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, temel bilimlerde yürütülen araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemlerin teorik ve uygulamalı temelleri tanıtılacaktır. Katılımcılara, proje yazım sürecinde “Yöntem” başlığı altında yer alması gereken bölümler; yöntem seçiminin araştırma sorusuyla ilişkisi; kuramsal modellerin yapısı; veri kullanımı; analiz araçları gibi konular çerçevesinde aktarılacaktır.
Örnek projeler üzerinden başarılı ve zayıf yazılmış “yöntem” bölümleri karşılaştırmalı olarak ele alınarak, katılımcıların proje yazımında dikkat etmeleri gereken unsurlar somutlaştırılacaktır.
Dersin sonunda öğrencilerden, kendi proje fikirlerine uygun bir araştırma yöntemi taslağı geliştirmeleri beklenmektedir. Bu sayede öğrenciler sadece teorik değil, aynı zamanda uygulamalı bir deneyimle proje tasarlama pratiği kazanacaktır.
12:00 - 12:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Bilimsel Projelerde Ölçüm Tasarımı ve Belirsizlik Analizi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma Melda PATAN ALPER
DERS KONUSU: Proje önerilerinde deneysel tasarım, ölçüm planlaması ve ölçüm belirsizliğinin dikkate alınması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
  • 2209-A projelerinde sıkça yer verilen deneysel araştırmalarda ölçüm planının nasıl yazılması gerektiği,
  • Temel bilimlerde kullanılan ölçüm araçları ve sensör sistemlerinin seçimi,
  • Belirsizlik kaynaklarının tanımlanması ve basit belirsizlik hesabı örnekleri,
  • Proje çıktılarının güvenilirliğini artırmak için ölçüm tasarımı ve doğrulama stratejileri,
  • TÜBİTAK proje yazım formatına uygun şekilde yöntem ve veri toplama kısımlarının hazırlanması.
14:00 - 14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Araştırma Problemi ve Özgün Değer
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Serhat IŞTIN
DERS KONUSU: Araştırma Probleminin Belirlenmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, fen bilimleri projelerinde araştırma probleminin nasıl tanımlanacağı, literatür taramasıyla ilişkilendirilerek problem cümlesinin nasıl oluşturulacağı ele alınacaktır. Katılımcıların, proje önerilerinde net, ölçülebilir ve araştırılabilir problemler ortaya koyabilmeleri hedeflenmektedir. Problemin bilimsel bağlamı, çözüm önerileriyle birlikte nasıl yapılandırılacağı örneklerle aktarılacaktır.
14:00 - 14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Yöntem ve Yaklaşım
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Tuğba AKYEL
DERS KONUSU: Fen Bilimleri Projelerinde Bilimsel Yöntem ve Araştırma Yaklaşımları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, Fen Bilimleri alanında yürütülen araştırma projelerinde kullanılan bilimsel yöntemler ve araştırma yaklaşımları tanıtılacaktır. Proje yazımında yöntem seçiminin araştırma sorusu, hipotez ve amaçla nasıl ilişkili olması gerektiği üzerinde durulacaktır.
Katılımcılara, deneysel, teorik, modelleme tabanlı ya da hesaplamalı yaklaşım türleri karşılaştırmalı olarak sunularak, farklı araştırma yapılarının avantaj ve sınırlılıkları açıklanacaktır.
Ders kapsamında geçmiş TÜBİTAK 2209-A projelerinden örnekler analiz edilerek, farklı proje konularında tercih edilen yöntemlerin nasıl uygulandığı somut şekilde gösterilecektir. Bu analizler, öğrencilerin kendi projelerinde uygun yaklaşımı belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Ders sonunda katılımcılar, kendi proje fikirleri için hangi yaklaşımın neden daha uygun olduğunu değerlendirmeye başlayabilecek bilgi ve farkındalığa ulaşacaktır.
14:00 - 14:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Disiplinlerarası Yaklaşım: Mühendislikte Matematik ve Fizik
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Tuğba HAYKIR ERGİN
DERS KONUSU: Temel bilimlerin mühendislik uygulamalarındaki yeri, matematiksel ve fiziksel kavramların mühendislik problemlerinin çözümündeki rolü
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, mühendislik alanlarında Matematik ve Fizik bilgilerinin nasıl kullanıldığına dair örneklerle öğrenciler bilgilendirilecektir. Özellikle elektrik-elektronik sistemlerde sinyal işleme, modelleme, veri analizi, algoritma geliştirme gibi konular üzerinden disiplinlerarası uygulamalara vurgu yapılacaktır.
Ayrıca, temel bilim öğrencilerinin proje fikirlerini mühendislikte nasıl konumlandırabilecekleri, bilimsel iş paketlerine nasıl entegre edebilecekleri üzerine yönlendirici açıklamalar yapılacaktır.
15:00 - 15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Literatür Taraması ve Atıf Verme
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Esra BAŞAR
DERS KONUSU: Seçilecek Konuyla İlgili Literatürün Taranması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara, proje konusu ile ilişkili akademik çalışmaları belirleyebilmek amacıyla veri tabanları (Web of Science, Scopus, Google Scholar vb.) kullanılarak etkin literatür tarama teknikleri öğretilecektir. Ayrıca, elde edilen kaynakların doğru şekilde sınıflandırılması ve bilimsel etik çerçevesinde atıf verme yöntemleri (APA, IEEE, vb.) uygulamalı olarak gösterilecektir.
15:00 - 15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Bütçe Oluşturulması
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Esmanur YILDIZ
DERS KONUSU: Fen Bilimleri Projelerinde Uygun ve Gerekçeli Bütçe Planlaması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, araştırma projelerinde bütçe kalemlerinin nasıl planlanacağı ve gerekçelendirileceği üzerine odaklanılacaktır. Katılımcılara; projede önerilen yöntem ve çalışma planına bağlı olarak ortaya çıkacak ihtiyaçların (araç-gereç, yazılım, ulaşım, konaklama, danışmanlık, yayım, hizmet alımı vb.) belirlenmesi ve bunların TÜBİTAK 2209-A bütçe kurallarına uygun şekilde nasıl yazılacağı anlatılacaktır.
Ayrıca, sık yapılan bütçe planlama hataları ve gereksiz giderlerden kaçınmak için dikkat edilmesi gereken noktalar örneklerle açıklanacaktır. Öğrencilerin, araştırma süreçlerini sürdürülebilir şekilde tasarlamaları için gerekli finansal planlama bilincini kazanmaları hedeflenmektedir.
Ders sonunda katılımcılar, kendi proje taslakları için ön bütçe şablonu oluşturmaya teşvik edilecektir.
15:00 - 15:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Danışmana Sor: Know-How ve Uygulamalı Rehberlik Saati
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi İlker Savaş YÜCE
DERS KONUSU: Proje yazım sürecinde öğrencilerin bireysel soruları, uygulama örnekleri ve yazım tekniklerine ilişkin sorunların doğrudan danışmanla çözümlenmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturum, öğrencilerin kendi hazırladıkları proje fikirleri üzerinde bire bir ya da küçük grup halinde seçili bir eğitmenle danışma yapabilecekleri bir rehberlik saatidir.
Öğrenciler aşağıdaki başlıklarda doğrudan soru sorabilir ve uygulamalı destek alabilir:
  • Proje konusu netleştirme
  • Uygun yöntem seçiminde kararsızlık
  • Özgün değer belirleme
  • Literatür ilişkisi kurma
  • Proje başlığı ve özetin netleştirilmesi
  • Yazım dili ve sunum biçimi
  • Teknik terimlerin uygunluğu ve anlaşılabilirlik
Eğitmen, bu saat boyunca proje yazımı konusunda deneyim aktarımında bulunur, örnekler üzerinden açıklamalar yapar, öğrencilerin karşılaştığı yazım sorunlarını birlikte analiz eder.
16:00 - 16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Uygulamalı Literatür Taraması Atölyesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Dr. Dilara KARSLIOĞLU
DERS KONUSU: Proje Konusu Doğrultusunda Literatür Araştırması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar, daha önce belirledikleri proje başlıkları veya ilgi alanları doğrultusunda akademik veri tabanlarını kullanarak literatür taraması yapacaklardır. Bu süreçte, kaynakların güvenilirliği, güncelliği ve atıf uygunluğu değerlendirilecektir. Eğitmen eşliğinde yürütülecek çalıştay boyunca, öğrencilere ihtiyaç duyduklarında birebir yönlendirme ve teknik destek sağlanacaktır.
Amacımız, öğrencilerin akademik veri arama becerilerini geliştirmeleri, proje hazırlık sürecine aktif katılımları ve araştırma motivasyonlarını artırmaktır.
16:00 - 16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Gün Sonu Değerlendirme ve Serbest Proje Geliştirme
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İlknur KUŞBEYZİ AYBAR
DERS KONUSU: Gün içi kazanımların değerlendirilmesi ve projelerin bireysel/ekip bazlı geliştirilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturumda gün boyunca verilen derslerde edinilen bilgilerin sindirilmesi ve katılımcıların kendi araştırma fikirleri doğrultusunda proje önerisi geliştirmeye başlamaları amaçlanmaktadır. Eğitici kadro, küçük gruplar hâlinde öğrencilere mentorluk yapacak, öğrencilerin belirledikleri araştırma problemlerini netleştirmelerine ve uygun yöntem/yazılım eşleştirmelerine destek olacaktır.
Ayrıca oturum sonunda öğrencilerin gün içi kazanımları ve zorlukları üzerine kısa bir değerlendirme yapılacak; böylece sonraki günün içeriği daha verimli kurgulanabilecektir.
16:00 - 16:45
Ders Saati: 1
DERS ADI: Kapanış ve Etkinliğin Değerlendirilmesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Berrin YANIKKAYA
DERS KONUSU: Etkinliğin Değerlendirilmesi ve Kapanış
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturumda, üç gün boyunca gerçekleşen eğitim süreci genel hatlarıyla değerlendirilerek öğrenci ve eğitmen geri bildirimleri paylaşılacaktır. Katılımcıların etkinlikten edindikleri kazanımlar, proje fikirlerini geliştirme süreçleri ve gelecekteki araştırma planları konuşulacaktır.
Sertifika töreni düzenlenecek ve katılımcılara teşekkür edilecektir. Aynı zamanda, 2209-A başvuru sürecinde ilerleyişleriyle ilgili rehberlik edilecek, sorular cevaplanacaktır.

YUTTO Gelecek Merkezi, Yeditepe Üniversitesi


Üniversitemizin tam adresini aşağıda bulabilirsiniz. 

Adres:

T.C. Yeditepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
İnönü Mahallesi Kayışdağı Caddesi 26 Ağustos Yerleşimi 34755 Ataşehir - İstanbul / Türkiye

 

 

Ad Soyad Kurum / Fakülte / Bölüm
Prof. Dr. Oğuz BayatYeditepe Üniversitesi, Rektör Yardımcısı
Prof. Dr. Berrin YanıkkayaYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı
Prof. Dr. Serap Öztop Kaptanoğluİstanbul Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü
Prof. Dr. Erdal GülYıldız Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Doç. Dr. İlknur Kuşbeyzi AybarYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Doç. Dr. Tuğba AkyelYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Doç. Dr. Orhan Özgür AybarPiri Reis Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Doç. Dr. Fatma Melda Patan AlperYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik
Dr. Öğr. Üyesi Serhat IştınYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif ErdalYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Dr. Öğr. Üyesi İlker Savaş YüceYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Dr. Öğr. Üyesi Derya Çoksak ErYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Öğr. Gör. Dr. Tuğba Haykır ErginYeditepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü
Arş. Gör. Dr. Dilara KarslıoğluYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Arş. Gör. Esra BaşarYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
Arş. Gör. Esmanur Yıldız AkılYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü

Ad Soyad Kurum Kurul
Prof. Dr. Berrin YanıkkayaYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiDüzenleme Kurulu Başkanı
Prof. Dr. Erdal GülYıldız Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Prof. Dr. Serap Öztop Kaptanoğluİstanbul Üniversitesi, Fen FakültesiÜye
Prof. Dr. Vildan Üstoğlu ÜnalYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Doç. Dr. İlknur Kuşbeyzi AybarYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Doç. Dr. Tuğba AkyelYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiDüzenleme Kurulu Üyesi
Doç. Dr. Fatma Melda Patan AlperYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, FizikDüzenleme Kurulu Üyesi
Doç. Dr. Orhan Özgür AybarPiri Reis Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Dr. Öğr. Üyesi Serhat IştınYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Dr. Öğr. Üyesi Derya ÇOKSAK ERYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiÜye
Prof. Dr. Oğuz BayatYeditepe Üniversitesi, Rektör YardımcısıBilim Kurulu
Prof. Dr. Berrin YanıkkayaYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi DekanıBilim Kurulu
Prof. Dr. Serap Öztop Kaptanoğluİstanbul Üniversitesi, Fen FakültesiBilim Kurulu
Prof. Dr. Erdal GülYıldız Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiBilim Kurulu
Prof. Dr. Mustafa PolatYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Prof. Dr. Vildan Üstoğlu ÜnalYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik BölümüBilim Kurulu
Doç. Dr. İlknur Kuşbeyzi AybarYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Doç. Dr. Tuğba AkyelYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Doç. Dr. Orhan Özgür AybarPiri Reis Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiBilim Kurulu
Doç. Dr. Fatma Melda Patan AlperYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, FizikBilim Kurulu
Dr. Öğr. Üyesi Serhat IştınYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik BölümüBilim Kurulu
Dr. Öğr. Üyesi Ercüment AkatYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik BölümüBilim Kurulu
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif ErdalYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Dr. Öğr. Üyesi İlker Savaş YüceYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Dr. Öğr. Üyesi Derya Çoksak ErYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüBilim Kurulu
Öğr. Gör. Dr. Tuğba Haykır ErginYeditepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik ve Elektrnoik Mühendisliği BölümüBilim Kurulu
Prof. Dr. Berrin YanıkkayaYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat FakültesiYerel Düzenleme Kurulu
Prof. Dr. Vildan Üstoğlu ÜnalYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik BölümüYerel Düzenleme Kurulu
Doç. Dr. İlknur Kuşbeyzi AybarYeditepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik BölümüYerel Düzenleme Kurulu

Doç. Dr. İlknur Kuşbeyzi Aybar

Kurum: Yeditepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Email: ikusbeyzi@yeditepe.edu.tr
Telefon: 0(216) 578 0000 (1682)