İslam dünyasındaki doğa ve sosyal bilimler, teknologik gelişmeler, bilimlerde gelişmeler ve gerilemeler
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
İslam medeniyetinin temel niteliklerini algılayıp değerlendirilebilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
İslam medeniyetinin gelişim dönemlerini öğrenir. |
1,2,3 |
A,B,C |
İslam medeniyetinin doğuş aşamasını farklı boyutlarıyla yorumlayabilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
İslam medeniyetinin Abbasiler devrindeki ilim, düşünce ve sanat alanındaki başarısının temellerini değerlendirebilir. |
1,2,3 |
A,B,C |
Course Flow
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Medeniyet kavramının muhtelif disiplinlere göre tanımlanması |
|
2 |
İslam medeniyetinin temel nitelikleri |
|
3 |
Kuruluş aşamasında İslam Medeniyeti |
|
4 |
Halifelik döneminde İslam medeniyetinin yeni sorunlara yaklaşım tarzı |
|
5 |
Emeviler döneminde fetihlerin hızlı yayılmasının zihni arka planı |
|
6 |
Emeviler devrinde İslam medeniyetinin yayıldığı coğrafyadaki kültürlerle ilşkisi |
|
7 |
Abbasiler devri düşünce hayatı; felsefi alanda |
|
8 |
Abbasiler devri düşünce hayatı; dini ilimler alanındaki gelişmeler (kelam ve fıkıh) |
|
9 |
Abbasiler devri düşünce hayatı; dini ilimler alanındaki (hadis, tefsir vb.) gelişmeler |
|
10 |
Abbasiler devri bilimsel gelişmeler; tıp, biyoloji, botanik, ezcacılık; matematik, mantık, fizik, kimya gibi. |
|
11 |
Abbasiler devri sanat faaliyetleri; mimari alanda. |
|
12 |
İslam şehirciliği; Bağdat örneği |
|
13 |
Moğol saldırısının İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkileri |
|
14 |
Genel değerlendirme ve sonuçlar |
|
Recommended Sources
Ders Notu |
Fernand Barudel, Uygarlıkların Grameri, M. Ali Kılıçbay, İstanbul, 1996. |
Material Sharing
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Assessment
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Course’s Contribution to Program
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
Arasınav |
1 |
1 |
1 |
Sunum |
0 |
0 |
0 |
okuma notları |
1 |
1 |
1 |
Son sınav |
1 |
1 |
1 |
Dönem ödevi |
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
|
|
75 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |