• Turkish
  • English
Course Code: 
SOC 407
Semester: 
Spring
Course Type: 
Area Elective
P: 
3
Credits: 
3
ECTS: 
5
Course Language: 
Turkish
Course Objectives: 
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'nin toplumsal yapısını anlamalarını, toplumsal tabakalaşma, din, göç, toplumsal cinsiyet, vb. gibi konular etrafında Cumhuriyet'in kuruluşundan itibaren yaşanan toplumsal yapıdaki değişimleri sosyolojik bakış açısından değerlendirmelerini sağlamaktır.
Course Content: 

Bu ders kapsamında Türkiye’nin toplumsal yapısının genel hatları, özellikleri ve gelişimi incelenmektedir. İlk olarak Türkiye’nin Osmanlı dönemindeki toplumsal yapısı ve sonrasında Türk modernleşmesi ve toplumsal alanda yapılan Atatürk İnkilapları ve topluma olan etkileri incelenmektedir. Türkiye’de din ve siyaset, sivil toplum, Türkiye’de iktisat politikaları ve ekonomik gelişim gibi konulara da ayrıca değinilmekte, ve Türkiye’de popüler kültür ve gençlik meseleleri ayrıca incelenmektedir.

Course Methodology: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Toplumsal yapı kavramını açıklar

2,3,4,5,6,7

1,2,3

A,C

2) Toplumsal kurumlar, gruplar ve toplumsal değişimi açıklar

1,2,3,4,6,7,9

1,2,3

A,C

3) Türk toplumunun temel ilkelerini, sosyal ve etik değerlerini açıklar

2,3,5,8,9,10

1,2,3

A,C

4) Türkiye’de din ve siyaset, sivil toplum, iktisat politikaları ve bu olguların gelişimini açıklar

1,2,3,5,6,7,9,10

1,2,3

A,C

5) Türk toplumun yaşadığı başlıca sosyal sorunları açıklar

1,2,3,6,9,10

1,2,3

A,C

Course Flow

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

1

GİRİŞ : TOPLUMSAL YAPI KAVRAMI

2

TOPLUMSAL KURUMLAR, GRUPLAR VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM

3

KLASİK OSMANLI TOPLUMSAL YAPISI

4

TÜRK MODERNLEŞMESİ VE ÖZELLİKLERİ

5

TOPLUMSAL ALANDA ATATÜRK İNKİLAPLARI

6

CUMHURİYET DÖNEMİ TOPLUMSAL YAPI VE DEĞİŞİMİ

7

ARA SINAV

8

TÜRKİYE’DE DİN VE SİYASET

9

TÜRKİYE’DE SİVİL TOPLUM

10

TÜRKİYE’DE İKTİSAT POLİTİKALARI

11

TÜRKİYE’DE POPÜLER KÜLTÜR

12

TÜRKİYE’DE MİLLET VE KİMLİK

13

TÜRK TOPLUMUNUN KARŞILAŞTIĞI TEMEL SOSYAL SORUNLAR

14

SONUÇ : TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL YAPISININ GENEL ANALİZİ

15

 SORU-CEVAP

16        

FİNAL SINAVI

Recommended Sources

KAYNAKLAR

Ders Notu

Derste verilen kitaplar, makaleler ve kitap bölümleri

Diğer Kaynaklar

 

 

Material Sharing

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Makaleler, Kitaplar ve Kitap bölümleri

Sınıfta sunum

Ara sınav ve Final sınavı

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

80

Kısa Sınav

0

0

Ödev

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 1

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 1

40

Toplam

 

100

 

Course’s Contribution to Program

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek,

 

 

 

 

x

 

2

Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek,

 

 

 

 

 X

 

3

Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek,

 

 

 

 

 X

 

4

Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

 

   

 

5

Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

 

 

 

 

6

Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

 

 

 

X

 

7

Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

 

 

 

X

 

8

Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

 

 

 

 

 X

 

9

Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek,

 

 

 

 

 

10

Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek.

 

 

 X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

1

10

10

Kısa Sınav

0

0

      0

Ödev

1

8

8

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

     123

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,92

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5