• Turkish
  • English
Course Code: 
ANT 260
Semester: 
Spring
Course Type: 
Area Elective
P: 
2
Lab: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Credits: 
3
ECTS: 
5
Course Language: 
English
Course Coordinator: 
Courses given by: 
Course Objectives: 
Bölgede geliştirilen başlıca kültürler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma Anadolu'daki eski insanlık tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma Geçmiş topluluklar hakkında ayrıntılı bilgi edinme Evcilleştirme ve bu hayvanların kültürel bağlamda insan yaşamındaki rolü hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma Öğrenciler genel olarak arkeoloji hakkında detaylı bilgi sahibi olacaktır.
Course Content: 

Bu ders öncelikle Anadolu bölgesinde 10.000 yıl öncesinden başlayarak meydana gelen büyük değişikliklerin ayrıntılarının araştırılmasına odaklanacaktır. Anadolu'da bulunan arkeolojik kanıtlarla birlikte önemli kültürel gelişmelerin kronolojik sırasını uygulamak. Ders çiftçiliğin başlangıcını, şehir devletlerinin ve ticaretin oluşumunu başlatan, Hititler gibi krallıklara yol açan kentsel gelişimi ele almaktadır. Ders, Türkiye'deki geniş arkeolojik mirasın daha iyi anlaşılması için tasarlanmıştır.

Course Methodology: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Course Evaluation Methods: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Program Çıktıları

 

Öğretim Yöntemleri

 

Ölçme Yöntemleri

1- Toplumsal karmaşıklıkları ve kentsel yaşamın başlangıcını ifade eder. 1,2, 4-10 1,2,3,5 A, D
2- Anadolu bölgelerinde ticaret ve maddi malların kontrolünde önemli rol oynayan karmaşık şehir devletlerine ilişkin bilgilerin analizi yapar. 1,2, 4-10 1,2,3,5 A, D
3- Hititlerin bölgede krallıkların nasıl kurulduğunu kavrar 1,2, 4-10 1,2,3,5 A, D
4- Önemli zaman dilimlerini temsil eden önemli arkeolojik alanlar hakkında iyi bilgiye sahip olur. 1,2, 4-10 1,2,3,5 A, D
5- Anadolu uygarlıkları üzerine yapılan küresel çalışmalar hakkında güncel bilgiye sahip olur. 1,2, 4-10 1,2,3,5 A, D

 

Course Flow

 

DERS AKIŞI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Tanıtım Anadolu manzarası. Topraklar ve insanlar. Osmanlı Bağlamı. Steadman ve McMahon. Bölüm 2&3; Sagona Bölüm 1.
2 Neolitik Dönem Göbekli Tepe. Steadman ve McMahon. Bölüm 5; Tarih Öncesi Anadolu. Sagona Bölüm 2.
3 Çanak Çömlek Neolitik Dönem Çatalhöyük Steadman ve Mcmahon. Bölüm 6 ve 7; Sagona Bölüm 3.
4 Kalkolitik Çağ Metalurji. Steadman ve McMahon. Bölüm 8 ve 9; Sagona Bölüm 4.
5 Erken Tunç Çağı Mezopotamya Halaf, Ubeyd ve Uruk veya Geç Kalkolitik evreler, devlet oluşumu. Steadman ve McMahon. Bölüm 10,11,12; Sagona Bölüm 5. Medeniyetin Ortaya Çıkışı
6 Arslantepe arkeolojik sit alanlarının tartışılması Arslantepe arkeolojik sit alanlarının tartışılması
7 İstanbul Arkeoloji Müzesine gezi İstanbul Arkeoloji Müzesine gezi
8 Orta Tunç Çağı Ara Sınav
9 Arkeolojik alanların tartışılması, Truva, Kültepe Arkeolojik alanların tartışılması, Truva, Kültepe
10 Geç Tunç Çağı Hitit egemenliği. yazilikaya ve hitit dini. Hitit İmparatorluğu'nun şiddetli sonu Steadman ve Mcmahon. Bölüm 15,16,17; Sagona Bölüm 7
11 Hattuşa'nın başkenti Boğazköy'de arkeolojik alan tartışması Hattuşa'nın başkenti Boğazköy'de arkeolojik alan tartışması
12 Demir Çağı Büyük imparatorlukların çöküşü, Karkamış, Urartu Medeniyeti Steadman ve McMahon. Bölüm 18, 19, 20; Sagona Bölüm 10
13 Frig Uygarlığı Steadman ve McMahon. Bölüm 18, 19, 20; Sagona Bölüm 10
14 Lidya Uygarlığı Steadman ve McMahon. Bölüm 18, 19, 20; Sagona Bölüm 10
15 Sonuçlandırma & Tekrar  

Recommended Sources

 

KAYNAKLAR
Ders Notu Steadman, S. and Mcmahon, G. 2011. The Oxford Handbook on Ancient Anatolia. Oxford Press. 

Antonio Sagona and Paul Zimansky (2009) Ancient Turkey. Taylor and Francis, Inc.

Diğer Kaynaklar Mogens Trolle Larsen, 2015. Ancient Kanesh: a merchant colony in Bronze Age Anatolia. Cambridge Press

Material Sharing

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar YULearn
Ödevler YULearn
Sınavlar YULearn

Assessment

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sıra Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yarıyıl içi Çalışmaların Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Course’s Contribution to Program

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.        X  
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.          X
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.  X        
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.          X
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.         X
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.     X    
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.         X
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.          X
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.         X
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.         X

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödev 1 5 5
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.2
Dersin AKTS Kredisi     5