Aydınlanma’dan 19. Yüzyıl’a, Batı edebiyatının temel metinleri incelenecek ve tartışılacaktır.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar. |
1, 2, 4 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar. |
1, 7, 10 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A,C |
4) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar. |
1, 2, 7 |
1,2,3 |
A,C |
5) Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar. |
2, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
Course Flow
Hafta |
Konular |
Ders Materyali |
1 |
Ders’e Giriş, ders amaçlarının, değerlendirme yöntemlerinin açıklanması |
|
2 |
Madame de la Fayette: Princess of Cleves |
|
3 |
Theatre of French Renaissance I: Racine (Phaedre)
|
|
4 |
Theatre of French Renaissance II: Moliere (Tartuffe) |
|
5 |
J.J. Rousseau: Confessions
|
|
6 |
F.A. Voltaire: Candide or Optimism |
|
7 |
Goethe: Faust |
|
8 |
Goethe: Faust |
|
9 |
G. Flaubert: Madame Bovary |
|
10 |
Fyodor Dostoyevsky: Notes from the Underground |
|
11 |
Henrik Ibsen: Hedda Gabler |
|
12 |
Anton Chekov: The Three Sisters/The Cherry Orchard/Uncle Vanya |
|
13 |
Lev Tolstoy: The Death of Ivan Ilyich |
|
14 |
Sembolist Şiir I: C. Baudelaire, S. Mallarme, P. Verlaine, A. Rimbaud, P. Claudel, P. Valery şiirlerinden seçmeler |
|
15 |
Sonuç |
|
|
|
|
Recommended Sources
Ders Kitabı/Notu |
Norton Anthology of World Masterpieces 7th Edition |
Diğer Kaynaklar |
|
Material Sharing
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Assessment
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Sınıf Performansı |
1 |
30 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
|
|
|
Toplam |
|
100 |
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Course’s Contribution to Program
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|
|
|
|
|
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
|
|
X |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
40 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.0 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |