Savaş döneminde çekilen sıkıntıların, yaşanan acıların, ülkedeki sosyal ve siyasi durumun, ölümün, eserlerde nasıl bir şekilde işlendiğini tespit etmek. Savaş dönemine dair yazılan eserleri ele alıp incelemek.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir. |
|
1,2,3 |
A,C |
2) Metinleri Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
1,2,3 |
A,C |
3) Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur. |
|
1,2,3 |
A,C |
4) Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel etkinliklere katılır. |
|
1,2,3 |
A,C |
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretimde uygulamaya sokar. |
|
1,2,3 |
A,C |
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
1,2,3 |
A,C |
Course Flow
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Karikatürlerde Savaş İmgesi Çaldıran Savaşı’nın Ganimetleri |
|
3 |
Osmanlı-Rus Savaşları ve edebiyatta yankısı. |
|
4 |
Türk romanında Balkan Savaşı. Balkan savaşını konu alan romanlar. |
|
5 |
I. Dünya Şavaşı ve edebiyata yansıması. Savaşın il ve ilçelere yansıyan boyutu. Savaşla birlikte yayılan salgın hastalıklar. |
|
6 |
I.Dünya Savaşı’nın anlatımında roman türünün tercih edilmesi. |
|
7 |
Türk Kurtuluş Savaşı. |
|
8 |
Ara Sınavı |
|
9 |
Türk romanlarında zaferle sonuçlanmış olan eserlere en çok konu olan cepheler. (Çanakkale, Kafkas, Sarıkamış) |
|
10 |
II. Dünya Savaşı. Savaşın ülkedeki ekonomik durumu bozması. |
|
11 |
II. Dünya Savaşı ve cephe gerisinde kalanlar |
|
12 |
Kırım Savaşı gerçeği / Cengiz Dağcı: Korkunç Yıllar |
|
13 |
Savaş ve Yabancılaşma |
|
14 |
Savaş yıllarında kıtlık, açlık ve fiyat artışı |
|
15 |
Sonuç ve Değerlendirme |
|
|
|
|
Recommended Sources
Ders Notu |
Cengiz Dağcı, Korkunç Yıllar, Ötüken Neşriyat, 2006 |
Diğer Kaynaklar |
Prof.Dr.Alev Sınar Uğurlu, Türk Romancısının Gözüyle II.Dünya Savaşı, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 4 /1-II Winter 2009. |
Material Sharing
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Assessment
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
20 |
Derse devam |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Course’s Contribution to Program
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
|
x |
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır.
|
|
|
|
|
x |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
x |
|
|
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir.
|
|
|
x |
|
|
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.
|
|
|
|
|
x |
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
|
|
x |
|
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.
|
|
|
|
|
x |
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. |
|
|
x |
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
|
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Genel Sınav |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
53 |
Toplam İş Yükü / |
|
|
53/25 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |