Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecinin, felsefesinin, temel ilkelerinin, günümüz Türkiyesi'nin bölgesel ve küresel ilişkileri ile temel ulusal sorunlarının doğru ve tam olarak anlaşılıp özümsenmesini sağlayacak tarihi bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun anlaşılması için gerekli olan alt yapı hazırlandıktan sonra, günümüz Türkiye’si ve bu dönem içerisinde etkili olan olaylar olabildiğince ele alınacaktır. HTR 301 konularının Bağımsızlık Savaşı’nın sonuna kadar gelmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. | 1,2,3 | A | |
2) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. | 1,2,3 | A | |
3) Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. | 1,2,3 | A | |
4) Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluş felsefesini açıklar. | 1,2,3 | A | |
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. | 1,2,3 | A | |
6) Cumhuriyetin temel değerlerini öğretir | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Cumhuriyet Tarihi’nin Temel kaynaklarının ve Kavramların Tanımı | |
2 | Aydınlanma Çağı, Sanayi Devrimi ve Fransız İhtilali | |
3 | Osmanlı Çağdaşlaşma Çalışmaları | |
4 | Tanzimat Dönemi ve Meşrutiyetler | |
5 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları | |
6 | 19. yy. da Avrupa ve I. Dünya Savaşına Giden Süreç | |
7 | Birinci Dünya Savaşı ve Mütareke | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler | |
10 | Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi | |
11 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | |
12 | Cepheler, Cepheleri Kapatan Anlaşmalar, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz | |
13 | Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve Saltanatın Kaldırılması | |
14 | Cumhuriyet’in ilanı ve Halifeliğin Kaldırılması | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti
Yazarlar Tülay Alim Baran (Prof.Dr.), Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), İhsan Güneş (Prof. Dr.), Arzu M.Nurdoğan (Dr.),
|
Diğer Kaynaklar | Nutuk |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |