• Turkish
  • English

Bu dersin amacı öğrencilere akışkanlar,salınımlar, dalgalar ve klasik termodinamik konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vermektir

1) Elasticity
2) Simple and Physical Pendulum
3) Damped Oscillations
4) Kundt’s Tube
5) Thermal Expansion of Solids
6) Determination of the specific heat of metal
7) Determination of the latent heat of fusion of ice
8) Wave Phenomena with ripple tank
9) Adiabatic coefficient of gases-Flammersfeld Oscillator
10) Stirling Engine

 

LABORATUVAR BİLGİLERİ
Laboratuvar Bağlı olduğu Ders&Kodu Yarıyıl Laboratuvar Saat Kredi AKTS
Fizik III Fizik III - PHYS 104 2 2 1  
Başarı Koşulu ve Muafiyet
Laboratuvardan 50 % başarı gösteremeyen hem laboratuvardan hem de dersten kalır (B.K. No:57 18.4.2008 ve 86 12.10.2016). Devam (%80) ve başarı (%50) ile laboratuvar geçiş notu olur.Laboratuvar muafiyetini (%70) sağlamış olan öğrencilerin dersi tekrarlaması durumunda en son almış olduğu laboratuvar notu ortalamaya katılır. Dersi tekrarlayan ve laboratuvar muafiyeti olan öğrencilerin, dönemin ilk haftasında “laboratuvar muafiyet formunu” doldurup bölümden muafiyetine dair onay alması zorunludur.
Eğitim Dili İngilizce
Laboratuvar Seviyesi Lisans
Laboratuvar Türü Zorunlu ve PHYS104 dersine bağlı
Laboratuvar Sorumlusu Berç Deruni
Laboratuvar asistanları Bölüm uzman, araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar
Sorumlu Öğretim Üyesi Doçent Dr. Vildan Üstoğlu Ünal
Laboratuvarın Amacı Bu dersin amacı öğrencilere akışkanlar,salınımlar, dalgalar ve klasik termodinamik konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği Denge, Esneklilik, Kütleçekim, Akışkan statiği ve dinamiği, salınımlar, mekanik daslgalar, ses dalgaları, girişim, Doppler etkisi,sıcaklık, genleşme, gazların kinetic teorisi ve ideal gazlar, termodinamiğin birinci ve ikinci kanunları, ısı makineleri.
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Salınım ve Klasik Dalga Kuramını Anlama, Bilimsel ve Teknolojik Uygulamalarını Tanıma   2,14 A,B,I
2) Klasik Termodinamik Kuramını Anlama, Bilimsel ve Teknolojik Uygulamalarını Tanıma   2,14 A,B,I
3) Takım çalışması yapabilir.   2,14 A,B,I
4)  Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama becerisi.   2,14 A,B,I
5) Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisi .   2,14 A,B,I
Öğretim Yöntemleri: 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav , B: Final I: Laboratuar performansı
DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ORYANTASYON  
2 ÖN EĞİTİM: LABORATUVAR CİHAZLARINI KULLANIMI SIRASINDA KARŞILAŞILABİLECEK OLASI TEHLİKELER, DENEY ARAÇLARININ TANINMASI, vb.  
3 1) Elasticity
2) Simple and Physical Pendulum
3) Damped Oscillations

4) Kundt’s Tube
5) Thermal Expansion of Solids
6) Determination of the specific heat of metal
7) Determination of the latent heat of fusion of ice
8) Wave Phenomena with ripple tank
9) Adiabatic coefficient of gases-Flammersfeld Oscillator
10) Stirling Engine

 

 

 

 

 

Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 TELAFİ  
KAYNAKLAR
Ders Notu  Yeditepe Üniversitesi, Fizik Bölümü,

“PHYSICS 104 LABORATORY EXPERIMENTS -PHYS104 “THERMODYNAMICS” Laboratuvar Kitabı

Diğer Kaynaklar “PHYSICS FOR SCIENTISTS AND ENGINEERS” GIANCOLI, 4TH EDITION, PRENTICE HALL
FUNDAMENTALS OF PHYSICS” HALLIDAY RESNICK ,  “PHYSICS”, SERWAY.

PHYWE handbooks

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar “THERMODYNAMICS LABORATORY EXPERIMENTS” YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FİZİK BÖLÜMÜ
Ödevler  
Sınavlar  
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
  • 20%  initial quiz için,
  • 30% deneyin kurulumu ve hesaplamalar (birimlerin yazılması dahil) için,
  • 50% deneyin sonuç raporu (grafikler birimler, eksenlerin isimlendirilmesi vs. dahil)
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır.         X  
2 Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır.         X  
3 Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir.       X    
4 Disiplinler arası takımlarda çalışır.         X  
5 Fizik problemlerini tanımlar, formule eder  ve çözer.     X      
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir.     X      
7 Etkin iletişim kurar.         X  
8 Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir.     X      
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir.     X      
10 Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir.     X      
11 Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır.         X