Bu dersin amacı öğrencilere akışkanlar,salınımlar, dalgalar ve klasik termodinamik konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vermektir
1) Elasticity
2) Simple and Physical Pendulum
3) Damped Oscillations
4) Kundt’s Tube
5) Thermal Expansion of Solids
6) Determination of the specific heat of metal
7) Determination of the latent heat of fusion of ice
8) Wave Phenomena with ripple tank
9) Adiabatic coefficient of gases-Flammersfeld Oscillator
10) Stirling Engine
LABORATUVAR BİLGİLERİ | |||||
Laboratuvar | Bağlı olduğu Ders&Kodu | Yarıyıl | Laboratuvar Saat | Kredi | AKTS |
Fizik III | Fizik III - PHYS 104 | 2 | 2 | 1 |
Başarı Koşulu ve Muafiyet |
|
Eğitim Dili | İngilizce |
Laboratuvar Seviyesi | Lisans |
Laboratuvar Türü | Zorunlu ve PHYS104 dersine bağlı |
Laboratuvar Sorumlusu | Berç Deruni |
Laboratuvar asistanları | Bölüm uzman, araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar |
Sorumlu Öğretim Üyesi | Doçent Dr. Vildan Üstoğlu Ünal |
Laboratuvarın Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere akışkanlar,salınımlar, dalgalar ve klasik termodinamik konularında teorik ve uygulamalı bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Denge, Esneklilik, Kütleçekim, Akışkan statiği ve dinamiği, salınımlar, mekanik daslgalar, ses dalgaları, girişim, Doppler etkisi,sıcaklık, genleşme, gazların kinetic teorisi ve ideal gazlar, termodinamiğin birinci ve ikinci kanunları, ısı makineleri. |
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Salınım ve Klasik Dalga Kuramını Anlama, Bilimsel ve Teknolojik Uygulamalarını Tanıma | 2,14 | A,B,I | |
2) Klasik Termodinamik Kuramını Anlama, Bilimsel ve Teknolojik Uygulamalarını Tanıma | 2,14 | A,B,I | |
3) Takım çalışması yapabilir. | 2,14 | A,B,I | |
4) Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama becerisi. | 2,14 | A,B,I | |
5) Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisi . | 2,14 | A,B,I |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar |
Ölçme Yöntemleri: | A: Sınav , B: Final I: Laboratuar performansı |
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ORYANTASYON | |
2 | ÖN EĞİTİM: LABORATUVAR CİHAZLARINI KULLANIMI SIRASINDA KARŞILAŞILABİLECEK OLASI TEHLİKELER, DENEY ARAÇLARININ TANINMASI, vb. | |
3 |
1) Elasticity 2) Simple and Physical Pendulum 3) Damped Oscillations 4) Kundt’s Tube
|
Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | TELAFİ |
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Yeditepe Üniversitesi, Fizik Bölümü,
“PHYSICS 104 LABORATORY EXPERIMENTS -PHYS104 “THERMODYNAMICS” Laboratuvar Kitabı |
Diğer Kaynaklar |
“PHYSICS FOR SCIENTISTS AND ENGINEERS” GIANCOLI, 4TH EDITION, PRENTICE HALL FUNDAMENTALS OF PHYSICS” HALLIDAY RESNICK , “PHYSICS”, SERWAY. PHYWE handbooks |
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | “THERMODYNAMICS LABORATORY EXPERIMENTS” YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FİZİK BÖLÜMÜ |
Ödevler | |
Sınavlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
|
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | |||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||||
2 | Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. | X | ||||||
3 | Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. | X | ||||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışır. | X | ||||||
5 | Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. | X | ||||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. | X | ||||||
7 | Etkin iletişim kurar. | X | ||||||
8 | Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. | X | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. | X | ||||||
10 | Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||||
11 | Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. | X |