Bu dersin amacı, öğrencilere Medikal Fizik konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama imkanı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır.
- Radiographic Examination of Objects
- Contrast Medium Experiment with a Blood Vessel
- Determination of the Length and Position of a Non-visible Object
- X-ray Dosimetry
- Attenuation and Velocity of Ultrasound in Solid State Material
- Ultrasound Echography (A-scan)
- Ultrasounic B-scan
LABORATUVAR BİLGİLERİ | |||||
Laboratuvar | Bağlı olduğu Ders&Kodu | Yarıyıl | Laboratuvar Saat | Kredi | AKTS |
Medikal Fizik | Medikal Fizik - PHYS 409 | 8 | 1 | 1 |
Başarı Koşulu ve Muafiyet | Laboratuvarda %75 başarı gösteremeyen laboratuvardan kalır. Dersin tekrar alınması durumunda laboratuvar da tekrar alınır. Laboratuvarın derse katkısı %20’dir. |
Eğitim Dili | İngilizce |
Laboratuvar Seviyesi | Lisans |
Laboratuvar Türü | Zorunlu ve Medikal Fizik dersine bağlı |
Laboratuvar Sorumlusu | Araş. Gör. Özlem VURAL |
Laboratuvar asistanları | Araştırma görevlileri ve doktora burslu öğrenci asistanlar |
Sorumlu Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şerife İpek KARAASLAN |
Laboratuvarın Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Medikal Fizik konularında öğrendikleri temel bilgileri uygulama imkanı sağlamak, deney yapabilme, ilgili verileri toplayabilme ve analiz edebilme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Radyoaktivite, Radyasyon Türleri, Fotonun Madde ile Etkileşmesi, Zayıflatma Katsayıları, Elektronun Madde ile Etkileşmesi, Aktivite ve Doz, Radyasyon Dedeksiyonu ve Dedektörler, Radyonüklidlerden Korunma ve Radyofarmasötikler, Radyobiyoloji, Radyasyon Dozimetrisi, Radyasyondan Korunma, Radyoloji Uygulamaları, Nükleer Tıpta Tedavi, Radyoterapide Tedavi |
Laboratuvarın Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Medikal Fizik konularında temel bilgilerini uygulamada kullanabilir. | 2,14 | A,B | |
2) Medikal Fizik konularında kullanabileceği deney araçlarını tanır, deney yapabilir, deneysel verileri toplayabilme, analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2,14 | A,B | |
3) Takım çalışması yapabilir. | 2,14 | A,B |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuvar |
Ölçme Yöntemleri: | A: Laboratuvar performansı, B: Deney Raporlarının Değerlendirilmesi |
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ||
2 | ||
3 |
|
Deney föyünün çalışılıp, ilgili ön araştırmanın yapılması |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | TELAFİ |
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Yeditepe Üniversitesi, Fizik Bölümü,
“MEDICAL PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS –PHYS409 “Medical Physics” Laboratuvar Kitabı |
Diğer Kaynaklar |
|
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | “FIRST YEAR PHYSICS LABORATORY EXPERIMENTS” YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FİZİK BÖLÜMÜ |
Ödevler | |
Sınavlar |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
Toplam 100 puanlık lab değerlendirmesi aşağıdaki gibi yapılacaktır:
40% lık ve 30% luk bölümlerin ayrıntılı puanlaması aşağıdaki gibidir:
Deney yapma : 25 puan Hesaplamalar : 7.5 puan Birimler : 7.5 puan
Grafik çizimi : 15 puan Eksen isimleri : 5 + 5 = 10 puan Birimler : 2.5 + 2.5 = 5 puan |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | |||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||||
2 | Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. | X | ||||||
3 | Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. | X | ||||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışır. | X | ||||||
5 | Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. | X | ||||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. | X | ||||||
7 | Etkin iletişim kurar. | X | ||||||
8 | Medikal Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. | X | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. | X | ||||||
10 | Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||||
11 | Medikal Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. | X | ||||||